Web Analytics Made Easy - Statcounter

 امیر ساوجی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به برآوردهای اولیه خسارات ناشی از وقوع تگرگ و سرمازدگی، اراضی کشاورزی شهرستان های خوی، میاندوآب، شاهین دژ و سردشت بیشترین میزان خسارت را دارا هستند. 

وی بیان کرد: بیشترین میزان خسارت سرمازدگی مربوط به محصولات باغی در شهرستان‌های شاهین دژ و میاندوآب در سطح یک‌هزار و ۵۷۷ هکتار گزارش شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: تگرگ نیز به سطح ۵۵ هکتار از محصولات زراعی و ۲ هزار و ۱۸۴ هکتار از محصولات باغی از جمله درختان هسته دار واقع در شهرستان های خوی، میاندوآب ، مهاباد، سردشت و شاهین دژ خسارت وارد کرده است.

رییس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات طبیعی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ویژگی طبیعت استان این است که خیلی از حوادث قابل پیش‌بینی نیستند بنابراین از کشاورزان انتظار می‌رود نسبت به بیمه محصولات خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

ساوجی با اشاره به عوامل مهم در خسارت زدن به محصولات افزود: سرمای شدید هوا، گرد و غبار، بارش برف، سیل، طوفان و تگرگ از مهم‌ترین عوامل خسارت به محصولات کشاورزی در استان محسوب می‌شود که همه ساله کشاورزان را متضرر می کند.

هم اکنون ۳۵ درصد از مردم آذربایجان‌غربی در بخش کشاورزی اشتغال دارند که سالانه بیش از ۶ میلیون تن انواع محصولات باغی و رزاعی نتیجه تلاش‌های آنان است.

این استان دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی اعم از باغی و زراعی است که بیش از ۲۴۰ هزار نفر در این اراضی به کشت و زرع می‌پردازند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا آذربایجان غربی بخش کشاورزی سرما سیل کشاورزی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۸۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عوامل نزاع در پارک «گوللر باغی»

به گزارش ایمنا، سامان غنی‌زاده امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با توجه به انتشار فیلم درگیری و هنجارشکنی عده‌ای اظهار کرد: در پی وقوع نزاع و درگیری افرادی در پارک گوللرباغی ارومیه که موجب ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بودند، موضوع به طور ویژه در دستور کار اطلاعاتی مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی آذربایجان‌غربی قرار گرفت.

وی افزود: با اشراف اطلاعاتی، بررسی‌های همه‌جانبه و تحقیقات پلیس، این افراد را که با یکدیگر درگیر شده بودند، شناسایی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: هفت متهم اصلی طی یک عملیات منسجم و مقتدرانه پلیس دستگیر و به مقر پلیس هدایت شدند.

غنی‌زاده در پایان با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده با صدور حکم قضائی روانه زندان شدند، به هنجارشکنان هشدار داد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و در این راستا پلیس با افرادی که بخواهند امنیت و آرامش مردم را خدشه‌دار کنند به شدت برخورد خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک «گوللر باغی»
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر