Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@16:34:40 GMT

افزایش ۴۳ درصدی تسهیلات صنعت و معدن در سال گذشته

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۸۵۴۹

افزایش ۴۳ درصدی تسهیلات صنعت و معدن در سال گذشته

طی ۱۱ ماهه سال ۹۸ میزان تسهیلات پرداختی توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش صنعت و معدن ۴۳.۷ درصد رشد یافت. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو طی ۱۱ ماهه سال گذشته بیش از ۸۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش‌های مختلف اقتصادی کشور پرداخت شد که در مقایسه با ۱۱ ماهه سال ۹۷ رشد ۲۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصدی داشته است. در ۱۱ ماهه سال ۹۷ بیش از ۶۴۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های اقتصادی کشور پرداخت شده بود.

طی ۱۱ ماهه سال گذشته بیش از ۲۵۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش صنعت و معدن پرداخت شد که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۷ رشد ۴۳.۷ درصدی داشته است. طی ۱۱ ماهه سال ۹۷ بیش از ۱۷۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به این بخش پرداخت شده بود.

تسهیلات پرداختی به بخش صنعت و معدن در ۱۱ ماهه سال کذشته ۳۱.۲ درصد کل تسهیلات پرداختی به بخش‌های مختلف اقتصادی کشور را شامل می‌شود.

در این مدت سهم بخش کشاورزی از کل تسهیلات پرداختی به بخش‌های اقتصادی کشور ۸.۷ درصد، بخش مسکن ۷.۱ درصد، بخش بازرگانی ۱۹.۷ درصد، بخش خدمات ۳۳.۲ درصد و بخش متفرقه نیز ۰.۰۷ درصد بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: افزایش تسهیلات به صنعت و معدن کشاورزی بازرگانی هزار میلیارد تومان تسهیلات تسهیلات پرداختی طی ۱۱ ماهه سال اقتصادی کشور صنعت و معدن سال ۹۷ ۷ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است

نماینده مردم مهاباد گفت: مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

به گزارش ایلنا، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجودعدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، به ایلنا گفت: در این مساله سردرگمی در بحث وام ازدواج و فرزندآوری وجود دارد، البته افزایش آن تصویب شد، اما معمولا در ابتدای سال بانک‌ها اعتبارات لازم برای پرداخت آن را دریافت نکرده‌اند و در نتیجه از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استنکاف می‌ورزند.

وی ادامه داد: البته این موضوع شامل انواع دیگر تسهیلات بانکی هم می‌شود و به کلی پرداخت وام در کشور تعطیل شده است، برای بخش تولید مشاهده می‌کنید که نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۲۳٪ رسید و ۵٪ افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد