Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،محسن یوسف پور ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: در راستای جهش تولید در زراعت چوب ۴ هزار هکتار از اراضی ملی استان برای تامین مواد اولیه صنایع سلولزی و حفظ جنگل‌ها به بهره برداران واگذار می‌شود.

او افزود: این زمین‌ها به مدت ۱۰ سال به متقاضیان واگذار می‌شود و اجاره بهای آن، براساس نظر کارشناسان دادگستری و نیز توان بهره برداری از عرصه، تعیین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان،  با بیان اینکه درصورت اجرای درست طرح‌های صنوبرکاری در عرصه‌های واگذار شده، واگذاری این زمین‌ها تا ۳ دوره دیگر تمدید خواهد شد ، گفت: بهره برداران می‌توانند برای اطلاع از نحوه اجاره این زمین‌ها به سامانه ستاد الکترونیکی دولت، قسمت اجاره مزایده، مراجعه کنند.

یوسف پور افزود:  برای کمک به معیشت روستاییان و کشاورزان و افزایش سطح درآمد آنها، برای این دست از بهره برداران خُرد که معمولا تا سقف ۴۰ هکتار زمین به آن‌ها واگذار می‌شود، اجاره بهای کمتری نسبت به دیگر بهره برداران تعیین می‌شود و یا دست کم این اجاره بها، پس از بهره برداری عرصه صنوبرکاری شده، از آنان گرفته خواهد شد.

او گفت: پس از مزایده این ۴ هزار هکتار زمین، کار واگذاری ۵ هزار هکتار زمین ملی دیگر هم برای توسعه زراعت چوب انجام خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان تصریح کرد: در حال حاضر گیلان جایگاه سوم زراعت چوب را در کشور دارد که با واگذاری این زمین‌ها ، جهش خوبی در تولید چوب در استان ایجاد خواهد شد.

 

انتهای پیام/م.ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی زراعت چوب بهره برداران زمین ها هزار هکتار زراعت چوب خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۸۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی قشلاقی در بازدید از عملیات لوله گذاری در روستای قوبوز در مورد آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند گفت: بر اساس طرح مشارکتی اراضی، محل انتقال آب، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به داخل مزرعه همگی مشخص بوده و در قالب یک بسته از سوی سرمایه گذار عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: برداشت آب از سد سهند و از پایین دست سد خواهد بود و این ۲۲۰۰ هکتار جزو فاز پنج سد سهند است.

قشلاقی همچنین نصب کنتور حجمی آب در اراضی را یادآوری کرد و تشکیل تعاونی آب‌بران را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشاورزان باید الگوی کشت را رعایت کنند در غیر این صورت با مشاهده محصول غیر الگوی کشت در مزارع برخورد خواهد شد.

وی به اهمیت اجرای پایاب سد سهند اشاره کرد و افزود: بهره برداری از فاز‌های این طرح به افزایش محصولات کشاورزی و رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه منجر می‌شود.

سد سهند دارای پنج فاز و در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی است که فقط در فاز یک آن به میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار کار شده است.

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • انتطار مردم پارسیان برای دریافت زمین‌های طرح جوانی جمعیت
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند