Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی رضا سیاهپور گفت: به منظور کنترل و نظارت بهینه بر عملکرد رانندگان و شرکت‌های حمل ونقل جاده‌ای برون شهری در راستای اجرای دقیق قوانین و مقررات طی سال گذشته به تخلفات ۱۷۰ شرکت حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر و همچنین ۴۱۹ مورد تخلف رانندگان فعال این بخش در سطح استان رسیدگی و احکام متناسب عمدتا با رویکرد بازدارنده ازجمله تعطیلی، جریمه، تعدیل یا قطع خدمات کامل و در مواردی حکم برائت صادر شده است

او درخصوص تخلفات بررسی شده، افزود: عمده تخلفات شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای کالا شامل: مغایرت مندرجات بارنامه، دریافت کمیسیون اضافی، عدم رعایت مقررات در تهیه وتنظیم بارنامه و تخلفات عمده شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای مسافر،برخورد‌های نامناسب رانندگان، عدم رعایت مقررات در صدور صورت وضعیت و عدم رعایت حقوق مسافران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای فارس تصریح کرد: بر اساس اقدامات برنامه ریزی شده به‌عمل آمده ارزیابی میدانی از اهم فعالیت‌های شرکت‌های حمل ونقل جاده‌ای کالا، مسافر و فرآورده‌های نفتی همواره طی ماموریت‌های تعریف شده در دستور کار ادارات شهرستان‌ها؛ اداره حقوقی و واحد بازرسی این اداره کل قرار داشته لذا درصورت اثبات هرگونه اقدامی که براساس قوانین مصرح در بخش حمل ونقل جاده‌ای منجر به تضییع حقوق شهروندان و دولت شود در اسرع وقت رسیدگی شده برابر مقررات با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

سیاهپور افزود: در راستای تقویت نظارت بهینه بر فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای مکانیسم جدید قانونی با عنوان کمیسیون ماده ۱۴ پیش بینی گردیده است که در صورت وقوع تخلفات مراتب (آراء آن) از طریق این کمیسیون رسیدگی و اعلام نظرخواهد شد.

کاهش خرید بلیط در باجه‌های فروش حضوری پایانه‌ها با وحود وب کیوسک

محمد مهدی صمیمی مدیر عامل شرکت گیتی پیما فارس با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای فارس مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حمل و نقل مسافر، اظهار داشت: پس از شروع شیوع ویروس کرونا، اجرای دستورالعمل‌های جلوگیری از این بیماری در دستور کار شرکت‌ها و ما قرار گرفت.

او تصریح کرد: تمامی ناوگان این شرکت به وسیله مواد ضدعفونی کننده هر روز گند زدایی می‌شوند و در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی ظرفیت اتوبوس‌های vip به ۱۶ نفر و معمولی به ۲۲ نفر مسافر کاهش یافت که با نظارت و بازرسی مداوم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این روند ادامه دارد.

صمیمی در مورد رعایت نکات بهداشتی از سوی مسافران، گفت: با توجه به چالش کاهش مسافرین، تعداد ناوگان به یک چهارم ظرفیت کاهش پیدا کرده و میانگین مسافرین درون استانی به ۵ نفر و برون استانی به ۶ نفر رسیده است و ایشان اظهار کرد: مواد بهداشتی شامل ماسک، دستکش و پد الکلی به مسافرین جهت جلوگیری از شیوع کرونا داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت گیتی پیما فارس از کاهش خرید حضوری بلیت در باجه‌ها خبر داد و گفت: خرید اینترنتی بلیط از شروع شیوع کرونا با افزایش روبرو بوده است و ۷۰ درصد مسافرین بلیط خود را از طریق اینترنتی تهیه می‌کنند و با راه اندازی وب کیوسک در سال گذشته، روند خرید حضوری درباجه‌های خرید بلیط کاهش یافته است زیرا جهت خرید بلیط به وب کیوسک ارجا داده می‌شوند و باعث برطرف شدن دغدغه ما نسبت به کارمندان خود شده که یک مزیت بسیار بزرگ به حساب می‌آید.

او گفت: ایمنی اتوبوس و مسافر از مسائل بسیار با اهمیت برای شرکت و حمل و نقل استان است که در این خصوص ناوگان به مراکز معاینه فنی داری مجوز برای دریافت کارت معاینه فنی مراجعه کنند. با صدور دستورالعمل اداره راهداری و حمل و نقل، یک نفر مدیرفنی جهت بازبینی فنی اتوبوس‌ها قبل از سفر انتخاب شد و چنانچه ناوگان درحال حرکت را از نظر فنی تایید نکنند تحت هیچ شرایطی سفر صورت نخواهد گرفت و در صورت مشاهده با آن کارشناس فنی برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل جاده ای تخلفات حمل و نقل ویروس کرونا حمل و نقل جاده ای نقل جاده ای کالا حمل ونقل جاده ای شرکت های حمل شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۹۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، تیمورباقری افزود: در سال گذشته سه میلیون و ۶۶۷ هزار و۵۵۷ تن کالا با ۲۴۵ هزار و ۳۴۴ سفر باری از مبدأ شهرستان‌های استان جابه جا شده است.

وی اضافه کرد: عمده کالاهای حمل شده طی این مدت از استان، سیمان، فرآورده‌های نفتی و آرد بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: از این میزان حجم کالای جابه جا شده، دو میلیون و ۹۵۸ هزار ۷۶۹ تن درون استانی و ۷۰۸ هزار و ۷۸۸ تن کالا به مقصد برون استانی بوده است.

باقری خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه پایانه بار ،۷۶ شرکت حمل و نقل کالا، بیش از ۱۰ هزار راننده باری و بیش از نه هزار ناوگان باری در حوزه تحت پوشش این اداره کل در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در قالب کمیسیون ماده ۱۲ نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود، از مردم، رانندگان و صاحبان کالا خواست هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ برای رسیدگی به این اداره‌کل اطلاع دهند.

کد خبر 6090595

دیگر خبرها

  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • جریمه بیش از ۸۱ میلیارد ریالی راننده متخلف/ تویوتا قاچاق توقیف شد
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • جریمه ۳ میلیارد ریالی برای قاچاق کود شیمیایی
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه