Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: این طرح با همکاری موسسه علوم باغبانی هدف محافظت بوته های انگور در مقابل مخاطرات طبیعی شامل بارش شدید باران، سرمای هوا و تگرگ و دمای بالا و آفتاب زدگی امسال اجرایی شده است.

دکتر بابک قرالی افزود: با مثبت شدن نتایج این طرح و بررسی آن توسط محققان مشغول به کار در ایستگاه تحقیقاتی انگور تاکستان، اجرای سایه بان به باغ های انگور استان قزوین تعمیم داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این طرح در صورت موفقیت می تواند خسارت شرایط نامساعد جوی به باغداران انگور را به کم ترین میزان ممکن برساند.

این مسوول اظهار داشت: سرشاخه کاری انگور با هدف اصلاح ارقام و تبدیل آنها به رقم های تجاری از دیگر فعالیت های تحقیقاتی امسال مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی قزوین در خصوص محصول انگور به شمار می رود.

در حال حاضر ۳۱ هزار هکتار باغ انگور در استان وجود دارد.

استان قزوین رتبه دوم تولید انگور و رتبه نخست تولید کشمش در کشور را داراست.

سالانه ۳۰ درصد از انگور این باغ‌ها به تازه خوری و ۷۰ درصد به صورت کشمش به بازار عرضه می‌شود.

برچسب‌ها استان قزوین اراضی کشاورزی کاظم خاوازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین اراضی کشاورزی کاظم خاوازی استان قزوین اراضی کشاورزی کاظم خاوازی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۹۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی

مدیر گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی از اجرای طرح ملی ورزش با مردم در استان خبر داد و گفت: طرح ملی ورزش و مردم با هدف ساماندهی ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در استان اجرا می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اجرای طرح ملی ورزش و مردم با شعار «صبح با نشاط، عصر مفرح با ورزش همگانی» با حضور ربیعی مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان ورزش و دستگاه‌های اجرایی استان با اجرای ورزش صبحگاهی در بوستان توحید آغاز شد.

در این برنامه که با استقبال گروه‌های مختلف مردم مواجه شد به تعدادی از شرکت کنندگان جوایزی به قید قرعه توسط هیئت ورزش‌های همگانی اهدا شد.

مدیر گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی درباره اجرای این طرح در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: این طرح ملی در خراسان جنوبی توسط هیئت‌های ورزش همگانی هر شهرستان در بوستان‌ها و سالن‌های ورزشی و به طور مستمر در ایستگاه‌های متعدد برگزار خواهد شد.

صالحه غلامی با بیان اینکه از متقاضیان واجد شرایط برای همکاری در اجرای این طرح ملی دعوت می‌شود، افزود: طرح ملی ورزش و مردم با هدف ساماندهی ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در استان اجرا می‌شود.

به گفته وی  این کار در راستای تحقق اصل 3 قانون اساسی و با هدف افزایش سلامت عمومی در بیش از 34 ایستگاه در شهرستان‌های خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

مدیر گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی تصریح کرد: این برنامه ملی، در سه زیر حوزه اساسی برنامه ریزی و با هدف رسیدن به جامعه پویا اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ 251/.

دیگر خبرها

  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فلارد
  • روزی برای قدردانی از سربازان عرصه تولید در تاکستان+ فیلم
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • همراه با اخبار ورزشی دهم اردیبهشت استان قزوین