Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@04:35:12 GMT

سینماهای بخش خصوصی وام قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۹۷۹۵

سینماهای بخش خصوصی وام قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند

حسین انتظامی افزود: از جمله این بسته های حمایتی می توان به تعویق پرداخت اقساط اعضای خانه سینما به مدت سه ماه اشاره کرد.

وی افزود: پرداخت هزینه سهم کارفرمای بیمه تامین اجتماعی کارکنان آموزشگاه‌ها، لابراتورها، شرکت های پخش و سینماها از طریق اعتبارات حمایتی سازمان سینمایی از اسفند ماه تا زمان بازگشایی سالن های سینما و حمایت از فیلم های سینمایی اکران‌نشده درصورت عرضه در شبکه نمایش خانگی است که معادل ۲۰ درصد مبلغ قرارداد علاوه بر قراردادی که با آن سامانه ها دارند از دیگر موارد حمایتی از سوی این سازمان در این ایام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظامی با اشاره به توقف صدور پروانه ساخت آثار سینمایی و برگزاری کارگروه بررسی آسیب های کرونا در سینما گفت: تا کنون در شش جلسه برگزار شده این کارگروه، پیشنهادات و بسته های حمایتی مختلف مطرح و مورد تصویب قرار گرفته است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه جبران ضرر و زیان صنعت سینما در پی شیوع ویروس کرونا یکی از اولویت های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است گفت : در جلسات متعدد بررسی آسیب های کرونا مقرر شده است تا از قشرهای آسیب پذیر سینما از طریق پرداخت مستقیم و همچنین فعالیت‌هایی که بر اثر کرونا دچار آسیب و تعطیلی شده‌اند، حمایت شود.

وی درباره روند حمایتی سازمان امور سینمایی از اسفند تا کنون اظهار کرد: حمایت از آسیب های وارده به صنعت سینمای ایران موضوعی است که مدیران دولتی سینما درباره آن اتفاق نظر دارند و سازمان سینمایی با حداکثر توان خود در این موضوع اهتمام داشته و با کمک فعالان صنفی به ترمیم آسیب های وارده خواهیم پرداخت.

ثبت نام سه هزار و ۶۴۵ نفر در سامانه حمایت

انتظامی اظهار کرد: در سامانه حمایت به نشانی hemayat.samfaa.ir اطلاعات سه هزار و ۶۴۵  نفر از فعالان سینما که در اثر کرونا دچار آسیب شده اند، به ثبت رسیده است و بررسی ها با اولویت افراد ضعیف‌تر و آسیب دیده بیشتر ناشی از بیکاری کرونا و بر اساس اطلاعات دریافتی، فرمول‌ها و اولویت‌ها خواهد بود و در نهایت با مطابقت اطلاعات خانه سینما و صندوق اعتباری هنر، بسته‌های مختلف حمایتی برای گروه‌های مختلف تعریف خواهد شد. 

وی درباره زمان احتمالی بازگشایی سالن های سینما اعلام کرد: ضوابط بازگشایی سالن های سینما در ۱۵ بند برای ارائه به ستاد ملی مبارزه با کرونا آماده و تدوین شده است و پس از کسب تکلیف نهایی از این ستاد بر اساس قوانین بهداشتی ابلاغ شده نسبت به بازگشایی سالن های سینما اقدام می شود.

وی در پایان تاکید کرد: تاکنون مصوبات و نتایج کارگروه بررسی آسیب های کرونا اطلاع رسانی شده و مصوبات جلسات آینده هم به طور مرتب اطلاع رسانی خواهد شد.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا حسین انتظامی خانه سینما اکران فیلم انجمن کارکنان لابراتوار سینمای ایران پروندهٔ خبری خسارت اقتصادی کرونا به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا حسین انتظامی خانه سینما اکران فیلم کرونا ویروس کرونا حسین انتظامی خانه سینما اکران فیلم بازگشایی سالن های سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۹۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر حجت الاسلام و المسلمین خلیلی معاون اول قوه قضائیه از شرکت‌های پالایش نفت آفتاب و تولید روی بندرعباس بازدید کرد.

وی در جریان این بازدیدها پس از استماع گزارش مدیران این واحدهای بزرگ تولیدی، ضمن بررسی مشکلات مطرح شده، دستورات لازم را جهت رفع موانع و مشکلات موجود صادر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خلیلی در این بازدید اظهار کرد: به منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی، تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا ضمن ایجاد اشتغال پایدار، شرایط مساعد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه فراهم شود.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تولید، داشتن اقتصادی پویا و ایجاد رونق اقتصادی حمایت می‌کند.

معاون اول قوه قضائیه خاطر نشان کرد: برای رفع مشکل شرکت روی با دولت تبادل نظر می‌کنیم و در صورت وجود مشکل حقوقی در این زمینه، آن را پیگیری و حل خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت تولید روی بندرعباس نیز در این بازدید با اشاره به تلاش‌های قوه قضائیه برای رفع مشکلات این مجموعه گفت: در نتیجه این حمایت‌ها از ابتدای امسال فعالیت شرکت از سر گرفته شده است اما همچنان مشکل تأمین خاک معدنی برای تولید شمش روی وجود دارد.

وی افزود: تأمین به موقع خوراک شرکت روی بندرعباس نیازمند خریداری خاک از بورس است که به علت دور بودن شرکت از معادن، خاک مورد نیاز با هزینه بالا تأمین می‌شود و این شرکت برای حفظ توان رقابت با دیگر شرکت‌ها نیازمند حل این مشکل می‌باشد.

کد خبر 6095264

دیگر خبرها

  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • بخش خصوصی می تواند از فروپاشی اقتصادی افغانستان جلوگیری کند
  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه
  • حمایت از بخش خصوصی سیاست استان است
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت/ عکس
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی