Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@02:48:13 GMT

هشدار درباره گرسنگی بیش از ۷ میلیون کودک افغان

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۹۸۸۸

هشدار درباره گرسنگی بیش از ۷ میلیون کودک افغان

دفتر بین‌المللی حمایت از کودکان با هشدار در خصوص گرسنگی ۷.۳ میلیون نفر از کودکان افغان بر اثر شیوع کرونا در ماه آینده اعلام کرد کرونا می‌تواند در این کشور منجر به فاجعه بزرگی شود. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، دفتر بین‌المللی حمایت از کودکان (Save the children) در گزارش تازه‌ای که دیروز جمعه منتشر کرد، از جامعه جهانی به ویژه کشور‌ها و سازمان‌های کمک کننده خواسته است که برای رساندن مواد غدایی به خانواده‌های نیازمند، آسیب دیده، کودکان و زنان در مناطق روستایی فوری اقدام کنند تا از خطرات سوتغذیه و گرسنگی کودکان در افغانستان جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این نهاد از افزایش روزافزون قیمت مواد خوراکی در این کشور ابراز نگرانی و تأکید کرده است که خانواده‌ها و کودکان نسبت به گذشته کمتر به تغذیه مناسب دسترسی دارند.

در این گزارش گفته شده است که قرنطینه و متوقف شدن برخی از فعالیت‌های اقتصادی، تامین نیاز‌های اولیه و ضروری مردم را مشکل کرده است.

براساس این گزارش، در یک ماه گذشته به دلیل گسترش ویروس کرونا، قیمت آرد، گندم و روغن در بازار‌های افغانستان ۲۳ درصد افزایش یافته است. قیمت برنج، شکر و حبوبات هفت تا ۱۳ درصد بیشتر شده و وضعیت عرضه و تقاضا هم متعادل نیست.

اداره بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) نیز در گزارشی هشدار داده است که این کشور با فاجعه بهداشتی روبرو است.

سیگار در گزارشی به کنگره آمریکا گفته است که سیستم بهداشتی افغانستان ضعیف بوده و آسیب‌پذیری‌های مردم این کشور را بیشتر کرده است.

وزارت اقتصاد افغانستان هم اعلام کرد براثر قرنطینه شهر‌ها ۷۰۰ هزار کارگر روزمزد درآمد‌های خود را از دست داده اند که این عامل باعث گسترش فقر شده است.

درادامه این گزارش اضافه شده است افرادی که کار خود را از دست داده اند از تامین هزینه‌های خانواده ناتوان شده اند.

«یونس سالک» سخنگوی وزارت اقتصاد افغانستان گفته است که فعالیت‌های حدود ۶۰ هزار سازمان خدماتی و بیش از پنج هزار سازمان صنعتی بر اثر گسترش ویروس کرونا متاثر شده و با توجه به این وضعیت، رشد اقتصادی افغانستان نیز زیر صفر خواهد رفت.

صندوق بین المللی پول ۵۰۰ میلیون دلار از ۲۲۰ میلیون دلار کمک به افغانستان را برای مقابله با اثرات منفی بیماری کرونا اختصاص داده، ولی نگرانی از نحوه هزینه این مبلغ با توجه به فساد گسترده در این کشور همچنان وجود دارد.

صندوق بین المللی پول هشدار داده است که که رکود اقتصادی در افغانستان امسال منجر به افزایش بیکاری و فقر خواهد شد.

در این حال کارشناسان افغان ابراز نگرانی می‌کنند که پول‌های جامعه جهانی به این کشور به علت فساد درست هزینه نمی‌شود.

«طارق فرهادی» استاد یکی از دانشگاه‌های سویس گفت که اگر این پول با شفافیت کامل هزینه شود، بخشی از مشکلات رفع خواهد شد.

وی به دولت افغانستان پیشنهاد کرد نهادی مستقل از اقتصاددانان و افراد درستکار را برای هزینه کرد شفاف این مبلغ انتخاب کند.

براساس تازه‌ترین آمار وزارت بهداشت افغانستان، تاکنون ۲ هزارو ۳۳۷ نفر به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۶۸ تن جان باخته اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بازسازی افغانستان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۹۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) اگر نقاشی کودکان واقعیت داشت جهان چه شکلی می‌شد؟

تام کورتیس (Tom Curtis)، پدری اهل لندن است که نقاشی کودکانش الهام‌بخش او برای ساختن مجموعه‌ای جذاب از تصاویر شدند. کورتیس نقاشی‌های بامزه‌ی کودکان را در فتوشاپ به واقعیت تبدیل می‌کند تا فیل‌هایی که روی سرشان خرطوم دارند و شترمرغ‌هایی که دندان درآورده‌اند، فرصت زندگی بیابند.

قوه‌ی تخیل کودکان و نگاهشان به دنیا به‌قدری خاص و دست‌نخورده است که اگر کمی زاویه‌ی دیدمان را عوض کنیم، می‌توانیم با لذتِ تمام وارد دنیایی جدید شویم.

کودکان بدون نگرانی از قضاوت شدن هرآنچه را که دوست دارند به‌شیوه‌ی خاص خودشان نقاشی می‌کنند. ما هم وقتی که کودک بودیم بدون، چون و چرا هر چیزی که را دوست داشتیم، روی کاغذ می‌آوردیم. کودکان دنیا را به‌شکلی دیگر می‌بینند و همین باعث می‌شود که نقاشی‌هایشان بیشتر اوقات فرسنگ‌ها با واقعیت فاصله داشته باشد.

تام کورتیس (Tom Curtis)، پدری اهل لندن است که نقاشی کودکانش الهام‌بخش او برای ساختن مجموعه‌ای جذاب از تصاویر شدند. کورتیس نقاشی‌های بامزه‌ی کودکان را در فتوشاپ به واقعیت تبدیل می‌کند تا فیل‌هایی که روی سرشان خرطوم دارند و شترمرغ‌هایی که دندان درآورده‌اند، فرصت زندگی بیابند.

 امیدواریم از تماشای این شاتر نهایت لذت را برده باشید. برای دیدن تصاویر بیشتر به صفحه اینستاگرام تام کورتیس سر بزنید. دیدگاه شما در مورد تصاویر چیست؟ آیا تاکنون سعی کرده‌اید نقاشی‌های کودکانه را به واقعیت تبدیل کنید؟

منبع: خبرآنلاین

tags # کودک سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • (تصاویر) اگر نقاشی کودکان واقعیت داشت جهان چه شکلی می‌شد؟
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • مقام افغان: یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند