Web Analytics Made Easy - Statcounter

پزشکی قانونی مازندران با انتشار گزارش سالانه تلفات تصادفات رانندگی در استان اعلام کرد که ۳۴ درصد از موارد مرگ و میر ناشی از تصادفات سال گذشته در استان مربوط به عابران پیاده بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بنا بر این گزارش که روز شنبه منتشر شد ، پارسال در مجموع ۶۵۴ نفر بر اثر حوادث رانندگی در مازندران جان باختند که ۲۲۵ نفر عابر پیاده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرگ عابران پیاده بر اثر تصادفات رانندگی در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ چهار درصد افزایش یافته است.

همچنین در این گزارش مشخص شده است که بیشترین فوتی عابران پیاده در مازندران به ترتیب مربوط به ماه های  خرداد و  مرداد بوده است.

بابل با ۲۹ نفر بیشترین و رامسر با سه نفر کم ترین آمار فوتی عابران پیاده را داشتند.

گزارش جدید پزشکی قانونی مازندران این نکته را بار دیگر یادآور کرده است که جاده های مازندران هر سال بیشتر از سال قبل برای عابران پیاده خطرناک می شود.

پیش از این اداره عملیات کنترل ترافیک راهنمایی و رانندگی مازندران با انتشار گزارشی اعلام کرده بود که ۹۰ درصد تصادفات منجر به مرگ عابرین پیاده در مازندران در محل‌های غیر ایمن و خط کشی نشده رخ می دهد. در یک نگاه کنجکاوانه به خیابان‌های اصلی و فرعی، میادین و چهارراههای شهری مازندران می‌توان به این نکته پی برد که تردد در آنها تقریباً تابع هیچ مقرراتی نیست و در تمامی مقاطع و مسیرها آدم‌ها و ماشین‌ها در هم می‌لولند بدون اینکه هیچیک تابع اصولی در حرکت باشد.

شاید توجه به این موضوع کلیشه‌ای هم ضروری باشد که ذهنیت جامعه در باره مقصر تلقی کردن راننده در برخورد با عابر پیاده هم باید اصلاح شود چرا که در حال حاضر این کلیشه نزد افکار عمومی زبانزد است که راننده باید عابر پیاده را کور فرض کند و در هر تصادفی که عابر پیاده دخیل باشد، راننده مقصر است.

این در حالی است که بر اساس قانون، رانندگانی که خارج از خط عابر پیاده، ۱۰۰ متر یا نزدیکتر از این مسافت به پل‌های هوایی و یا زیرگذرهای ویژه عابرین پیاده تصادف کنند، مقصر شناخته نمی‌شوند و بیمه نیز خسارتی پرداخت نمی‌کند.

بر اساس آمار رسمی نیروی انتظامی ۷۰ تا ۹۰ درصد علت مرگ‌ها و آسیب‌های تصادفات، ناشی از خطای انسانی است. بی توجهی به جلو، صحبت کردن با موبایل، غذا خوردن و شوخی کردن هنگام رانندگی، سرعت بالا، انحراف به چپ از جمله مهم‌ترین خطاهای انسانی هنگام رانندگی محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مازندران تصادف رانندگی قربانیان تصادف رانندگی عابران پیاده عابران پیاده عابر پیاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۰۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار زنجیره‌ای در آزاد راه خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سخنگوی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این حادثه ساعت ۱:۵۶ دقیقه بامداد امروز در آزاد راه خلیج فارس ۱۵ کیلومتر مانده به بندر امام خمینی به وقوع پیوست.

عارف اصل شرهانی افزود: در این سانحه رانندگی به دنبال تصادف زنجیره‌ای یک دستگاه کامیون و ۲ دستگاه پژو پارس دچار حریق شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه رانندگی  ۲ نفر جان خود را از دست داده اند.

 

دیگر خبرها

  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • احداث ۶ دستگاه پل عابر پیاده در محور‌های پرتردد مازندران
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • رکوردشکنی ایمنی هوایی در 2023
  • دو حادثه رانندگی با ۱۵ مصدوم در اردبیل
  • ۷ مصدوم در اثر تصادف رانندگی در مرادلو
  • تصادف مرگبار زنجیره‌ای در آزاد راه خلیج فارس
  • ۶۵ درصد تلفات جاده ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند