Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ تولیت آستان قدس رضوی گفت: برنامه اصلی آستان قدس در مسیر اشتغال‌زایی و حمایت از بخش خصوصی است. ما در حوزه‎هایی که بخش خصوصی جرات ورود و ریسک کردن ندارد، ما حاضر به ریسک کردن هستیم. ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نیشابور، در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر حمایت از تولید داخلی و تاکید بر رشد اقتصاد مقاومتی، سالن تولید نخ‌های ظریف و شانه شده پنبه‌ای شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان امروز، 13 اردیبهشت ماه افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت تولیدی، بعد از تنظیم طرح راه‌اندازی خط تولید نخ‌های ظریف و شانه شده، عملیات اجرایی این پروژه بزرگ را در سال 1397 در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع آغاز کرد که پس از دو سال تلاش و پیگیری، امروز طی مراسمی راه‌اندازی شد. 

حجت‎الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما همواره خود را مخاطب فرمایشات رهبر معظم انقلاب می‎دانیم. معظم له سال گذشته رونق تولید را اعلام فرمودند که همکاران ما در بخش‎های کشاورزی و دارویی آستان قدس رضوی فعالیت‌های خوب و رو به گسترشی داشتند.   

وی با اشاره به سال 99 به عنوان سال جهش تولید از سوی رهبری معظم افزود: امسال حرکت به سوی جهش تولید شروع کردیم؛ آنچه امروز در این سالن تولید افتتاح شد، مربوط به رونق تولید بود که فعالیت‌های مقدماتی و سرمایه‌گذاری آن از سال گذشته انجام شده بود و بنای افتتاح آن را هم سال 98 داشتیم که با شیوع بیماری کرونا میسر نشد.   

مروی اظهار کرد: همان گونه که همکاران ما برای رونق تولید برنامه و توفیقاتی داشتند، برای جهش تولید در حوزه‎های مختلفی چون کشاورزی، صنعت و نیز بخش دارویی طرح‎هایی را در نظر دارند که امیدواریم در این زمینه‌ها هم شاهد جهش تولید باشیم.  

وی درخصوص سوالی با محوریت شکل حمایت آستان قدس از بخش‌های خصوصی طی سال جاری هم گفت: برنامه اصلی آستان قدس در مسیر اشتغال‌زایی و حمایت از بخش خصوصی است. ما در حوزه‎هایی که بخش خصوصی جرات ورود و ریسک کردن ندارد، ما حاضر به ریسک کردن هستیم تا راه را برای حرکت بخش خصوصی باز کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی: وضعیت حاشیه شهر مشهد دغدغه و غصه ماستقدردا‌نی رئیس شورای شهر مشهد از آستان قدس رضوی برای ایجاد محدودیت موقت ‌زیارت حرم مطهر‌تولیت آستان قدس رضوی: بارگاه امام رضا(ع) محل مرزبندی‎ها و خط‌کشی‌ها نیست/ نگاه ‌درآمدزایی به موضوعات فرهنگی نداریم‌

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: به محض ورود بخش خصوصی به این بخش‌های پر ریسک و پر خطر، آستان قدس از آنها خارج خواهد شد. همان طور که رهبر معظم انقلاب سال گذشته در دیدار با کارآفرینان فرمودند که دستگاه‎ها و نهادهای دولتی فعال در بخش اقتصادی نباید رقیب بخش خصوصی باشند؛ این شیوه و خط‌مشی ماست.    

وی مهمترین هدف آستان قدس را ایجاد اشتغال بیشتر برشمرد و گفت: در هر نقطه‎ای سرمایه‌گذاری به جای منفعت و سود بیشتر، اشتغال بیشتری ایجاد می‌کند، آستان قدس رضوی تمایل به دنبال کردن این مسیر را دارد. محور سیاست آستان قدس این است که اصل بر درآمدزایی محور نباشد، محور بر ایجاد اشتغال بیشتر است، هر چند درآمد کمتر باشد.  

مروی همچنین اظهار کرد: آستان قدس خود را کمک و همراه بخش خصوصی می‌داند و در هر عرصه‎‌ای ازتوان، امکانات، تجربیات و دانش برخوداریم، آن را در اختیار بخش خصوصی می‌گذاریم. 

وی با ذکر مصداقی ادامه داد: در حوزه کشاورزی این رویه آستان قدس به خوبی در حال انجام است؛ دوره‎های آموزشی خوبی برای کشاورزان گذاشته و از مشورت برخوردار می‌شوند. ضمنا در مراحل برداشت و فروش محصولات مورد حمایت قرار می‌گیرند تا سود بیشتری عاید آنها شود. 

وی افزود: در حوزه‌های دیگر هم رویه آستان قدس به همین شکل است؛ بنا داریم به خصوص در آن بخش‌هایی که بخش خصوصی قدرت مانور و نیز توان برقراری ارتباط و بازاریابی ندارد، یاری‎کننده و تسهیل‌گر مسیر حرکت و رشد آن باشیم و برای این بخش ایجاد بازار کنیم.

انتهای پیام/281/ش

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تولیت آستان قدس رضوی بخش خصوصی جهش تولید ریسک کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۰۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت

با همکاری معاونت رفاه زائرین حرم مطهر، اداره روشنایی و مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، در آستانه ایام دهه کرامت، کتیبه‌های دست نویس اجرا و آماده نصب در سر در ایوان های صحن انقلاب و آزادی حرم مطهر است.

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز به جزئیات تهیه و نصب این کتیبه‌ها اشاره کرد و گفت: معاونت رفاه زائرین حرم مطهر رضوی در تمام مناسبت های مذهبی اعم از میلاد و شهادت های ائمه اطهار(ع)، کتیبه‌های متنوعی را تهیه و در ایوان‌های بارگاه منور رضوی نصب می‌کند.

امیر خالقی، تصریح کرد: امسال نیز همزمان با فرا رسیدن ایام میلاد با برکت ولی نعمتمان حضرت رضا(ع) و دهه کرامت، از یک هنرمند حرفه ای دعوت کردیم تا کتیبه هایی را در ابعاد ۱۶ در ۸ به صورت دست نویس آماده کند.

وی خاطر نشان کرد: این کتیبه‌های دست نویس، مزین به اشعار مرتبط و متن سلام به حضرت رضا(ع) است که امروز ۱۰ اردیبشهت ماه کار آماده سازی آن به اتمام رسیده است و در ایام دهه کرامت در ایوان‌های یاد شده نصب و در معرض دید زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) قرار خواهد گرفت.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • «مهر» در «فرانچایز ایران»
  • اتاق فکر سیاست‌های اقتصادی با حضور بخش خصوصی تشکیل شود
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • حمایت از بخش خصوصی سیاست استان است
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت