Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@08:09:20 GMT

دستیار هوشمند خودروهای خودران تحت تاثیر کرونا خاموش می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۰۴۷۷

دستیار هوشمند خودروهای خودران تحت تاثیر کرونا خاموش می‌شود

تعدادی از شرکت‌های خودروسازی قصد دارند خدمات دستیار هوشمند اتومبیل‌های خود را به دلیل شیوع کرونا قطع و از دسترس خارج کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه ساخت خودروهای خودران و تجهیزات جانبی آن اعلام کرد تا سال 8 خرداد ماه سال جاری خدمات دستیار هوشمند خود برای اتومبیل‌های خودران را قطع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صنعت خودروسازی و به خصوص سازندگان اتومبیل‌های خودران پس از شیوع بیماری کرونا ضربه‌های اقتصادی شدیدی را دریافت کردند. این آسیب‌ها به تدریج شروع به نشان دادن نتایج خود کرده و شرکت‌های خودروسازی را ملزم به کاهش خدمات می‌کند.

به تازگی تعدادی از شرکت‌های خودروسازی اعلام کردند با توجه به شیوع بیماری کرونا و نبود توانایی مالی کافی برای توسعه طرح‌های کیفی اتومبیل‌های خودران قصد دارند بخشی از خدمات دستیار هوشمند این دسته از وسایل نقلیه را حذف کنند. هشدارهای خرابی خودرو، اشتراک گذاری موقعیت مکانی و درخواست کمک فنی از جمله خدماتی است که دستیار هوشمند خودروهای خودران به زودی توانایی انجام آن را ندارند.

موارد گفته شده تنها بخشی از خدماتی است که به صورت خودکار از دسترسی رانندگان خارج می‌شود. تعدادی از امکانات مرتبط با سایر سرنشینان به زودی به طور کامل قطع می‌شود. کارشناسان فناوری معتقدند شرکت‌های فعال در زمینه تولید و طراحی خودروهای خودران میلیون‌ها دلار برای توسعه توانایی دستیار هوشمند محصولات خود هزینه کرده‌اند. از همین رو به دنبال کسب سهم ویژه‌ای از بازار خودرو در کشورهای مختلف هستند. ویروس کووید-19 رونق خرید و فروش در بازا را تا حدی زیادی از بین برده و شرکت‌های خودروسازی برای جلوگیری از ورشکستگی مجبور به کاهش خدمات هستند.

یکی از فعالان صنعت خودروهای خودران گفت: شرکت‌های خودروسازی برای ترغیب بیشتر مردم به خرید اتومبیل‌های خودران تخفیف‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته‌اند ولی این موضوع نیز نتواسته است میزان فروش این وسایل نقلیه را تا حد زیادی افزایش دهد.

انتهای پیام/4144/

منبع: آنا

کلیدواژه: بیماری کرونا خودروی خودران دستیار هوشمند اتومبیل های خودران شرکت های خودروسازی خودروهای خودران اتومبیل های خود دستیار هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۰۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) اولین قربانی تصادف در ایران چه کسی بود؟

از غلامحسین‌خان درویش معروف به درویش‌خان که از نامدارترین موسیقیدانان ایران و صاحب‌سبک در زمان سلطنت قاجاریه است، به‌عنوان نخستین قربانی سوانح رانندگی با اتومبیل در درالخلافه نام می‌برند.

به گزارش «وقایع اتفاقیه»، او که رهبر گروه و جزء مریدان صفاعلی ظهیرالدوله بود، تحولی در موسیقی ایرانی ایجاد کرد. کنسرت‌های وی در گراندهتل بسیار مشهور بود، اما آنچه او را از همه معروف‌تر کرده بود، آن بود که عواید حاصل از کنسرت‌هایش را وقف مردم مصیبت‌زده و ایتام می‌کرد.

او در دوم آذر سال ۱۳۰۵ برای عزیمت به خانه‌اش، درشکه‌ای را کرایه کرد. درشکه در حالی‌که از خیابان امیریه به سمت شمال می‌پیچید با ماشینی از نوع فورد که از جهت مخالف می‌آمد، تصادف کرد. دلیل تصادف، بیشتر به ناشی‌بودن راننده نسبت داده شد. بر اثر این سانحه، اسب‌های درشکه در جا تلف شدند و درویش‌خان به بیمارستان نظمیه تهران برده شد و به دلیل ضربه مغزی پنج روز بعد در ۵۴ سالگی فوت کرد.

روزنامه «اطلاعات» فردای مرگ درویش‌خان با تیتر «تارمرد» دوستداران موسیقی در تهران را عزادار کرد. پیکر وی در گورستان ظهیرالدوله به خاک سپرده شد.

هیچ سندی مبنی بر مقصرشناختن درشکه یا اتومبیل نیز پیدا نشد و اینکه بر سر راننده درشکه و اتومبیل چه بلایی آمد نیز از ابهاماتی است که بی‌پاسخ باقی مانده است.

یکی دیگر از تصادفات مهم و اولیه تهران هم دوباره در سال ۱۳۰۵ رخ داد و آن تصادف وزیر پست و تلگراف وقت بود. خودرو در خیابان سرچشمه با تیر چراغ‌برق تصادف کرد و به علت محکم‌بودن اتومبیل‌های آن زمان، به وزیر و راننده‌اش آسیبی وارد نکرد، اما به دلیل شدت تصادف، اتومبیل از حرکت باز ایستاد و خبر این تصادف در صدر خبر‌ها و جراید آن زمان قرار گرفت.

منبع: خبرآنلاین

tags # تاریخ ایران سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • زورآزمایی JAC با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴
  • (عکس) اولین قربانی تصادف در ایران چه کسی بود؟
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • تاثیر عملیات وعده صادق بر اقتصاد
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل