Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@19:42:51 GMT

پیش‌بینی خرید ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای از چای‌کاران شمال

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۰۵۸۶

پیش‌بینی خرید ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای از چای‌کاران شمال

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه پیش‌بینی ما این است امسال ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای را خریداری کنیم، گفت: در سال ۹۷، تعداد ۱۲۱ کارخانه با سازمان چای عقد قرارداد داشته و این میزان در سال گذشته به ۱۶۱ عدد رسید و در تلاشیم امسال این تعداد به ۱۶۵ عدد کارخانه برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حبیب جهانساز امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش باغات زیر کشت چای در استان‌های گیلان و مازندران اظهار کرد: در سال‌های گذشته به‌خصوص در دهه ۸۰ میزان باغات زیر کشت در استان گیلان و مازندران به ۳۲ هزار هکتار رسیده بود که در سال گذشته این میزان به ۲۰ هزار زمین زیر کشت کاهش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به میزان برگ سبز چای خریده شده در از باغداران استان‌های شمالی افزود: در سال گذشته ۱۲۶ هزار تن برگ سبز چای از چای‌کاران خریداری و ۲۵ هزار تن چای خشک هم تولیدشده که امیدواریم با افزایش میزان باغات زیر کشت رفته میزان برگ سبز چای تولیدشده هم افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان چای کشور با تأکید بر تلاش برای عقد قرارداد با ۱۶۵ کارخانه چای در استان‌های شمالی گفت: دیگر کمتر کارخانه‌ای می‌بینیم که رهاشده باشد به‌طوری‌که در سال ۹۷، تعداد ۱۲۱ کارخانه با سازمان چای عقد قرارداد داشته و این میزان در سال گذشته به ۱۶۱ عدد رسید و در تلاشیم امسال این تعداد به ۱۶۵ عدد کارخانه برسد.

جهانساز یکی از دلایل کاهش میزان باغات قابل بهره‌برداری در حوزه چای را تغییر کاربری برشمرد و بیان کرد: بخشی از باغات چای به دلایل مختلف ازجمله تغییر کاربری و یا قرار گرفتن در طرح هادی دیگر قابلیت بهره‌برداری را ندارند، میزان باغات چای قابل پرورش چای در استان‌های شمالی ۲۵ هزار هکتار است.

وی با اذعان به اینکه اقدامات سازمان چای کشور باعث امیدواری چای‌کاران به پرورش چای شده است، تصریح کرد: اقداماتی مانند اصلاح و بهسازی باغات و همچنین افزایش قیمت برگ سبز چای باعث شد تا چای‌کاران برای پرورش چای از خود رغبت نشان داده و پیش‌بینی ما این است امسال ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای را خریداری کنیم.

رئیس سازمان چای کشور با تأکید بر انجام کارهای کارشناسی در قیمت‌گذاری تضمینی چای گفت: در جلسه‌ای که در استان برگزارشده و نماینده و اتحادیه کارخانه‌داران چای، نماینده چای‌کاران و دیگر اعضا برگزار می‌شود به یک قیمت کارشناسی رسیده و به شورای اقتصاد اعلام می‌کنیم و بر همین اساس امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه‌یک چهار هزار و ۵۰۰ و درجه‌دو سه هزار و ۶۰۰ تومان تعیین‌شده است ولی کارخانه‌داران در راستای حمایت از چای‌کاران بیشتر از این قیمت را خریداری می‌کنند.

جهانساز با اشاره به پرداخت ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات به چای‌کاران در سال گذشته افزود: در سال گذشته و در راستای بهسازی و مکانیزاسیون باغات چای ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات از صندوق تخصصی چای به چای‌کاران داد شده و تاکنون هزار عدد ماشین‌آلات برچین چای توسط این عزیزان خریداری‌شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: چای عقد تسهیلات مازندران هزار تن برگ سبز چای سازمان چای کشور سال گذشته میزان باغات چای کاران زیر کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۰۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی

                                                                           

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حمیدرضا شکری اظهار داشت: ۱۷ هزار تن محصول دانه‌های روغنی کلزا توسط شبکه تعاونی‌های مردم نهاد، تحت پوشش مدیریت تعاون روستایی استان از کشاورزان شهرستان دهلران و مهران خریداری شده است.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال و پای کار آمدن تشکل‌های مردم نهاد، از میزان ۲۰ هزار تن محصول کلزای خریداری شده در حوزه جنوبی استان، مقدار ۱۷ هزار تن این محصول، توسط تشکل‌های تعاونی این مدیریت خریداری از این مقدار میزان ۱۵ هزار تن آن به کارخانه جات تولید روغن کشی کشور حمل شده است.   مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام اضافه کرد: میزان محصول جمع آوری و خریداری شده محصول کلزای امسال تا کنون، نسبت به کل محصول خریداری شده در سال گذشته از کشاورزان، بیش از سه برابر بوده که رکوردی در جهش تولید محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • کارخانجات تمام بدهی چایکاران را پرداخت کنند
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه