Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@17:56:21 GMT

تجهیز کمی وکیفی ماشین های نوین کشاورزی

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۹۲۱۳

تجهیز کمی وکیفی ماشین های نوین کشاورزی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سید مجید موسوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی  البرز از انتقال تکنولوژی های جدید مکانیزاسیون به مراکز تولید محصولات کشاورزی استان خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۹ که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جهش تولید نامگذاری شده است، ارتقاء ضریب مکانیزاسیون با استفاده از خط اعتباری ویژه مکانیزاسیون کشاورزی و سایر منابع در جهت تجهیز کمی وکیفی ناوگان ماشین‌های نوین کشاورزی وانتقال تکنولوژی‌های جدید مکانیزاسیون به مراکز تولید، از اهم برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان البرز جهت دستیابی به افزایش تولید محصولات کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی  البرز افزود:  سهمیه تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی استان البرز در سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۸۷۰۰۰ میلیون ریال بود که میزان معرفی کشاورزان به بانک جهت بهره مندی ازخط اعتباری فوق مبلغ ۳۷۹۰۰۰ میلیون ریال و میزان معرفی از سایر منابع مبلغ ۱۱۳۷۴۶ میلیون ریال بوده است.

موسوی گفت: در سال ۱۳۹۹ جهت زیر بخش‌های زراعت، باغبانی، دام و طیور، شیلات و آبزیان و حوزه‌های تولید گلخانه و گیاهان دارویی و به منظور ارتقاءوضعیت مکانیزاسیون و رونق و پایداری تولید محصولات کشاورزی در سال جهش تولید مبتنی بر اهداف کمی و کیفی پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی و در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی میزان سهمیه خط اعتباری شماره ۸ مکانیزاسیون کشاورزی استان به میزان ۲۵۹۷۰۰ میلیون ریال ابلاغ گردیده است؛ که به منظور دستیابی به اهداف جهش تولید مقرر است با مشارکت کشاورزان وهمکاری بانک کشاورزی این مبلغ بطور کامل جذب شود.

او در خصوص کاربرد سمپاش‌های مکانیزه مدرن در مقابله با آفات وامراض مزارع محصولات تولیدی بخش کشاورزی استان گفت: عملیات مبارزه شیمیایی با سن غلات و زنگ گندم درکشتزار‌های استان با استفاده از ۵۴ دستگاه سمپاش توربینی زراعی، ۴۳۰ دستگاه سمپاش پشت تراکتوری لانس دار، ۱۰۱ دستگاه سمپاش میکرونر و تعداد ۱۰۹ دستگاه سمپاش پشتی موتوری، در دست اقدام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی  البرز افزود: براساس گزارش‌های دریافتی از شهرستان‌ها، عملیات مبارزه شیمیایی برعلیه آفات وامراض گیاهی از ابتدای سال جاری تا کنون به یاری خداوند، مشارکت خوب کشاورزان و نظارت کارشناسان حفظ نباتات، زراعت ومکانیزاسیون با وجود محدودیت‌های جوی در سطح ۱۵۸۷۰ هکتار در زراعت‌های گندم، جو وکلزا انجام شده است. وپیش بینی می شود تا پایان مقابله با آفات وبیماری‌های گیاهی این رقم به حدود ۲۵۰۰۰ هکتار برسد.

انتهای پیام / ر. خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی مکانیزاسیون تکنولوژی جدید سازمان جهاد کشاورزی کشاورزی استان دستگاه سمپاش میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۹۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت می‌گوید: وضع مطلوب این بخش وابسته به ادامه افزایش در سه سال آینده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی
  • شرکت ملاردشیر، به عنوان تولید کننده برتر استان البرز برگزیده شد
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی