Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@13:31:09 GMT

سواحل استان بوشهر پاک‌سازی شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۰۸۱۷

سواحل استان بوشهر پاک‌سازی شد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، فرهاد قلی‌نژاد اظهار کرد: در راستای بهسازی و حفاظت بهتر اکوسیستم‌های استان بوشهر به‌ویژه اکوسیستم دریایی پذیرای نظرات و انتقادات فعالان محیط‌زیست هستیم.

وی با تقدیر از مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد محیط‌زیستی اضافه کرد: بوشهر از استان‌هایی است که ازنظر تعداد، بیشترین سازمان‌های مردم‌نهاد در استان در حال فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر بیان کرد: فعالان محیط‌زیست می‌توانند با مراجعه به اداره کل محیط‌زیست و همچنین فعالیت در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد ما را از نظرات و همیاری خود بهره‌مند کنند.

وی با اشاره به اکوسیستم بزرگ و ارزشمند خلیج‌فارس ادامه داد: خلیج‌فارس یکی از بالاترین تنوع زیستی را در بحث گونه‌های جانوری و زیستمندان و نقشی که خلیج‌فارس در اقتصاد ایران و اقتصاد ساحل‌نشینان در حوزه طول خلیج‌فارس دارد.

قلی نژاد افزود: برنامه‌های پاک‌سازی ساحل در سراسر استان با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی در حال انجام است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر گفت: البته برنامه‌های آموزش و فرهنگ‌سازی حفاظت از سواحل و جلوگیری از آلودگی ساحل را از سال ۹۸ آغاز کردیم و با مشارکت صیادان و سازمان بنادر و دریانوردی استان این برنامه برای اولین بار در استان در سال ۹۸ آغازشده که بتوانیم انشا اله با همکاری همدیگر ساحل زیبا و پاکیزه‌ای داشته باشیم.

قلی‌نژاد ادامه داد: بر ما واجب است به‌پاسداشت فوایدی که خلیج‌فارس نصیب مردمان ما و همه کشورهای حوزه خلیج‌فارس کرده در حفظ محیط‌زیست آن و جلوگیری از آلودگی و ورود زباله‌ها و پسماندها به خلیج همیشه فارس تلاش و کوشش کنیم.

کد خبر 507147 برچسب‌ها استان بوشهر محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان بوشهر محیط زیست ایران سازمان های مردم نهاد استان بوشهر خلیج فارس محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۰۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم

حلیا سادات حسینی، در چهارمین روز از هفته زمین پاک و در مراسم پیاده روی خانوادگی و پاکسازی، در تفرجگاه نرجس خاتون در منطقه ۱۵ در جمع فعالین محیط زیست به اهمیت و مشارکت مردم در قبال کاهش پلاستیک و نجات زمین و حفظ آن برای نسل‌های آینده اشاره کرد.

وی به معضلات محیط زیستی که منجر به عدم داشتن زمینی پاک می‌شود اشاره کرد و افزود: عواملی، چون توسعه شهرها، افزایش جمعیت، توسعه نامتقارن و عدم رعایت عدالت محوری در توسعه شهرها، منجر به بروز معضلات متفاوت و گریبان گیر زمین می‌شود.

حسینی در ادامه گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم؛ لذا می‌بایست حفاظت از خاک را به معنای واقعی جدی بگیریم و به مواردی، چون نقاط انفصال فاضلاب‌ها، استفاده از گیاهان بومی، مصرف آب‌های زیرزمینی، کاشت گیاهان همسو و هم جهت با شرایط اقلیمی توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم خاک حاصلخیز و پویا را حفظ کنیم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه به پاکسازی طبیعت اشاره کرد و گفت: در هفته زمین پاک و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، قصد داریم با انجام کار‌های نمادین این هفته را مهم جلوه بدهیم و حساسیت را در بدنه شهروندان ایجاد کنیم تا نسبت به محیط زیست پیرامون خود و حفظ زمین پاک، دغدغه‌مند شوند.

وی در پایان به موضوع فرهنگ سازی و توانمند سازی شهروندان اشاره کرد و افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که ۶ درصد از آلایندگی کره زمین مربوط به استفاده از صنایع شیمیایی و پلیمری است که منجر به تولید پلاستیک می‌شود. امیدواریم در آینده با فرهنگ سازی و دغدغه‌مند کردن شهروندان نسبت به کاهش مصرف پلاستیک و حفظ محیط زیست، شاهد هیچ نوع آلایندگی که حیات خاک را به خطر می‌اندازد نباشیم.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است
  • همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم