Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه محمدبیگی گفت: نیازها و ظرفیت‌های حوزه سلامت قزوین از طرف نمایندگان سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه در استان درحضور معاون وزیر بهداشت تصریح شد و قطعا این هماهنگی در انعکاس نیازها به رسیدگی و برنامه ریزی خوب در سطح ملی و برطرف شدن آن‌ها در آینده منجر خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با  صبح قزوین؛ با اشاره به سفر حریرچی به استان اظهار کرد: معاون وزیر بهداشت پنج شنبه شب برای تقدیر از ستاد مقابله با کرونا، فعالین عرصه سلامت به‌ویژه کادر درمان و بررسی وضعیت استان به قزوین سفر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قزوین در ابتدا از نظر ابتلا به کرونا و نسبت تعداد نفرات به ازای هر میلیون نفر جزء چهاراستان برتر بود، اما با اقدامات مناسب و همراهی مردم به‌ویژه طی هفته‌های اخیر بیماری به طور باورنکردنی کنترل شد.

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم ابراز کرد: در کنترل بیماری عوامل مؤثری دخیل بودند که همیاری و همدلی مردم، همکاری گروه‌های جهادی، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، ارتش، مجموعه مدیریت بحران، سازمان صمت و غذا و دارو، پارک علم و فناوری، مدافعان سلامت، جبهه فرهنگی، هیئت‌های مذهبی، مساجد و سایر ظرفیت‌های استان از جمله آن‌هاست.

وی با تاکید بر رعایت موارد بهداشتی در شرایط موجود گفت: تحت کنترل بودن بیماری به معنای عادی تلقی کردن شرایط نیست و هنوز هم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، شناسایی افراد در مراحل اولیه و غربالگری افراد مرتبط با بیماران تا رسیدن به وضعیت سفید ضرورت دارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: در سفر معاون وزیر بهداشت مطالبات حوزه سلامت توسط مسئولین مختلف استان قزوین ارائه شد که احداث ساختمان الحاقی و تکمیل ساختمان جدید بیمارستان شهید رجایی به‌عنوان تنها مرکز تروما، جراحی و سوانح استان با قدمت 60 ساله از جمله آن‌ها بود.

وی ادامه داد: قزوین نیازمند 140 تخت روانپزشکی است، اما اکنون صرفا 60 تخت در بیمارستان 22 بهمن وجود دارد، که البته این بیمارستان نیز دارای قدمت 97 ساله بوده و به تجدید بنا همراه با کلینیک و آزمایشگاه روانپزشکی نیاز دارد.

درخواست تاسیس دانشکده طب سنتی در قزوین

محمدبیگی ابراز کرد: استان قزوین با داشتن 496 بیمار دیالیزی صرفا دارای 95 تخت دیالیز است که به ازای هر 5/2 نفر بیمار یک تخت است و این میزان با میانگین کشوری که 4/2 است، فاصله دارد.

وی ادامه داد: هدف ما این است که تا سال 1400 به یک تخت به ازای هر چهار بیمار برسیم و رسیدن به این نقطه در مجموعه بیمارستان‌های استان به اعتبار 150 میلیارد ریالی نیازمند است.

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم درباره بیمارستان رحیمیان گفت: رحیمیان تنها بیمارستان شهرستان البرز است و باتوجه به جمعیت 200هزار نفری، کارگرنشین بودن و داشتن مناطق محرومی از جمله مهرگان، در راستای خدمت به مردم تجهیز این بیمارستان 96 تخت خوابی و جذب نیرو برای آن دارای ضرورت است.

وی اظهار کرد: باتوجه به صنعتی و قطب بودن استان در زمینه تولید دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی و مواد شوینده، معاونت غذا و دارو به آزمایشگاه‌های مناسب و تکمیل و تجهیز بیشتری نیاز دارد تا بتواند پاسخگوی نیازها باشد؛ چراکه با توجه به حجم بالای تولیدات و منابع، آزمایشگاه‌های موجود کفاف این صنایع را نمی‌دهد.

این مقام مسئول بیان کرد: باتوجه به پتانسیل و زمینه علمی و تخصصی استان در طب سنتی، اقبال عمومی و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی در این موضوع، مهیابودن شرایط برای ایجاد سلامت‌کده طب سنتی و دانشکده طب سنتی به معاون وزیر بهداشت منتقل شد.

وی عنوان کرد: احداث دانشکده داروسازی نیز به‌عنوان یکی از مطالبات بیان شد، داشتن این دانشکده به تحرک و تحول در آموزش و پژوهش منجر شده و نیاز به کادر تخصصی داروسازی در دانشگاه و صنایع استان تامین می‌شود.

محمدبیگی در ادامه افزود: با ارتقای این سطحِ علمی، خدماتی و پژوهشی توان مقابله با بحران‌های پیش بینی نشده در حوزه سلامت و قدرت مواجهه با مسائل بیولوژیکی افزایش می‌یابد.

مانور بی نظیر همدلی مردم و مسئولین استان در مقابله با کرونا

وی تصریح کرد: قزوین از نظر تخصیص بودجه جزو استان‌های آخر است، از نظر زیرساخت‌های بهداشت و درمان نیز متوسط کشوری 1/72 تخت به ازای هر هزار نفر است که این میزان در استان 1/65 است و ما خواستار رسیدن به میانگین کشوری و تخصیص بودجه برای بیمارستان 700 تختخوابی و تکمیل پروژه‌های سلامت محور هستیم.

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم اذعان کرد: نیازها و ظرفیت‌های حوزه سلامت قزوین از طرف نمایندگان سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه در استان درحضور معاون وزیر بهداشت تصریح شد و قطعا این هماهنگی در انعکاس نیازها به رسیدگی و برنامه ریزی خوب در سطح ملی و برطرف شدن آن‌ها در آینده منجر خواهد شد، ضمن اینکه در ادامه در مجلس نیز این موارد را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان نقش و هماهنگی نهادهای مختلف و گروه‌های مردمی در مقابله با کرونا در استان گفت: خوشبختانه قزوین در زمره استان‌هایی قرار دارد که در کنترل بیماری خوب عمل کرده و در این راستا اقدامات دانشگاه علوم پزشکی، مسئولین دخیل در این امر، مردم فداکار و عملکرد صدا و سیما که با بخش‌های مختلف و انتقال اخبار و نکات آموزشی و بهداشتی فعالیت خوبی داشته قابل تقدیر است.

این مقام مسئول ادامه داد: این همدلی میان مردم و مسئولین مانوری بی نظیر و نشان از ایثار و یکپارچی استان بود که امیدواریم این وحدت حول محور ولایت ادامه داشته باشد، همچنین نماینده ولی فقیه در استان نیز به‌عنوان پرچمدار ولایت حضور فعالی در عرصه داشته و به طور مداوم اخبار و پیشنهادات جدید به وی ارائه می‌شد.

وی در پایان ابراز کرد: سپاه و بسیج نیز در این زمینه بسیار خوب عمل کردند و بیش از 150 گروه جهادی در راستای مقابله با کرونا فعالیت داشتند، ضمن اینکه هیئت‌های مذهبی و مساجد نیز به پایگاه‌های مقابله با بیماری تبدیل شدند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: معاون وزیر بهداشت مقابله با کرونا حوزه سلامت طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۱۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان

استاندار قزوین گفت: در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان انجمن های مختلفی تاسیس شوند تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی اعلایی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: همه مدیران استان باید در ایام هفته معلم برای قدردانی از زحمات این قشر زحمتکش در مدارس و جمع معلمان حضور پیدا کنند و تقسیم‌بندی لازم در این زمینه هر چه سریعتر صورت گیرد.

وی افزود: معاونین استاندار به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم در روز معلم در یکی از شهرستان‌ها حضور پیدا کنند و از خدمات معلمان سراسر استان تجلیل کنند.

استاندار قزوین اضافه کرد: زحمات و خدمات جامعه تعلیم و تربیت استان قزوین بسیار مطلوب ارزیابی می شود و اقدامات خوب مدیران و دست اندکاران این حوزه مورد تایید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم قرار گرفت و ایشان این حجم از همدلی و همگرایی در حوزه موضوعات فرهنگی را قابل تقدیر بیان کردند.

اعلایی، گفت: طرح نماد جزو طرح های خوب در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت‌های مردمی بیشتر استفاده شود و در این مسیر حتی می‌توان از ظرفیت دانشجویانی که علاقه‌مندی و توانایی لازم را دارند هم استفاده کرد.

وی بیان کرد: جریان‌های مردمی باید در حوزه صیانت از دانش آموزان به کارگیری شود و آموزش و پرورش باید با نگاهی باز از ظرفیت مساجد و مجموعه‌های فرهنگی استفاده کند تا بدین وسیله شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش‌آموزان باشیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه باید با همگرایی و هم‌افزایی مشکلات را کاهش داد، افزود: انجمن اولیا و مربیان می‌تواند با شکل جدیدی فعالیت کند و علاوه بر حوزه های ماموریتی خود در حوزه‌های تربیتی هم خدمت‌رسانی کند.

اعلایی گفت: جا دارد در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان انجمن‌های مختلفی تاسیس شوند تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند.

وی اضافه کرد: برگزاری اردو در افزایش روحیه و نشاط دانش‌آموزان بسیار موثر است و باید در این زمینه یک کار ویژه در استان صورت گیرد، البته استان همچنان منتظر نگاه مثبت وزارت آموزش و پرورش در موضوع اردوگاه یانس آباد است که امیدواریم هر چه سریع‌تر محقق شود و بتوانیم این مجموعه را به یک مجموعه اردویی فاخر در سطح کشور تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی
  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد