Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-08@23:33:36 GMT

واگذاری سهام ۳ بانک و ۲ بیمه دولتی از فردا

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۱۵۸۴

پذیره‌نویسی برای باقیمانده سهام دولت در سه بانک تجارت، ملت و صادرات و شرکت های بیمه البرز و بیمه اتکایی امین از ۱۴ اردیبهشت آغاز می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  وزارت اقتصاد اعلام کرد: بانک‌های ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، رفاه کارگران، ملت، تجارت، صادرات و قرض الحسنه مهر ایران به عنوان بانک‌های منتخب از فردا تا پایان اردیبهشت، آماده پذیره نویسی اینترنتی خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سهام دولت در تعداد ۹ شرکت دولتی در رسته‌های انرژی (پالایشگاه و پتروشیمی)، مالی (بانک‌ها و بیمه‌ها) و صنایع فلزی و معدنی در بورس عرضه می‌شود.

در این مرحله از واگذاری، تصمیم بر این است که به‌صورت فراگیر این سهام‌ها عرضه شوند تا همه مردم با اعمال تخفیف‌هایی (در مرحله اول و فقط برای یک‌بار) در دو گروه ۲۰ و ۲۵ درصدی با سقف خرید ۲ میلیون تومان به ازای هر نفر بتوانند سهام عرضه‌شده را خریداری کنند.

بر این اساس، ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان باقیمانده سهام دولت در سه بانک (تجارت، ملت و صادرات) و دو شرکت بیمه‌ای (بیمه البرز و بیمه اتکایی امین) در قالب یک صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) با عنوان «واسطه گری مالی یکم»، عرضه می‌شود که شروع پذیرهنویسی فروش واحد‌های این صندوق از فردا ۱۴ اردیبهشت تا ۳۱ ماه اعلام شده که ۱۵ درصد آن نقدی است و ۵ درصد آن به منظور بازار گردانی واحدها، نزد صندوق نگهداری می‌شود.


هر فرد حتی بدون کد بورسی و با کد ملی می‌تواند تا سقف ۲ میلیون تومان از این صندوق‌ها سهام دولت در این شرکت‌ها را با ۲۰ درصد تخفیف خریداری کند. ارزش ریالی واحد‌های صندوق‌های قابل معامله ETF بانکی که در روز‌های آینده توسط دولت عرضه خواهد شد، بیش از ١٦ هزار میلیارد تومان است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سهام بانک بیمه واگذاری سهام دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۱۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد:‌ بیش از ۹۹ درصد سهام بانک رفاه کارگران در اختیار سازمان تامین اجتماعی است در حالی که سقف سهم این سازمان در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، به نقل از دیوان محاسبات، بر اساس گزارش این نهاد نظارتی سقف سهم سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران 33 درصد تعیین شده است در حالی که بیش از 99 درصد سهام این بانک در اختیار سازمان تامین اجتماعی است.

بر اساس این گزارش سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلف بوده‌اند که سهام مازاد بر 33 درصد را واگذار نمایند اما تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • واگذاری ملک در مزایده سراسری اموال تملیکی
  • برنامه دولت برای واگذاری های سال ۱۴۰۳ اعلام شد/ کیش ایر در اولویت
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • مدیرعامل فصل آینده پرسپولیس مشخص شد
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • مدیرعامل فصل آینده پرسپولیس تعیین شد