Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، وزارت اقتصاد در اطلاعیه‌ای، فراخوان واگذاری و پذیره ‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌‌گذاری قابل معامله (ETF) «واسطه‌گری مالی یکم» را منتشر کرده و از طریق این واگذاری، به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران، باقیمانده سهام خود در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات ایران و همچنین بیمه‌های البرز و اتکایی امین را واگذار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا بانک مهر ایران به منظور سهولت در فرآیند پذیره نویسی و حفظ سلامتی هم وطنان به سبب شیوع بیماری کرونا، در کنار امکان مراجعه حضوری به شعب، با ایجاد درگاه‌های پرداخت غیرحضوری شامل پایگاه اینترنتی بانک به نشانی www.qmb.ir امکان پذیره نویسی سهام دولت در بانک‌های تجارت، ملت، صادرات و بیمه‌های البرز و اتکایی امین را بدون نیاز به کدبورسی و تنها با کدملی فراهم کرده است.

پذیره نویسی از بامداد روز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ آغاز و تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ادامه دارد. حداقل مبلغ پذیره‌نویسی برای هر یک از اشخاص حقیقی دارای کد ملی ۱۰۰ هزار ریال و حداکثر مبلغ ۲۰ میلیون ریال قابل انجام است و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد.قیمت هر واحد سرمایه‌گذاری مبلغ ۱۰۰ هزار ریال در نظرگرفته شده است و وجوه واریزی باید مضربی از این عدد باشد.

از مزایای این خرید، بهره‌مندی هموطنان از تخفیف ۲۰درصدی است. قیمت سهام تشکیل‌دهنده واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق در روز آغاز پذیره‌نویسی، متوسط قیمت سهام در سی روز گذشته (منتهی به انتشار این آگهی) با احتساب ۲۰ درصد تخفیف (که ۵ واحد درصد از آن به‌عنوان دارایی سرمایه‌‌گذاران و به‌منظور انجام عملیات بازارگردانی نزد صندوق نگهداری خواهد شد) است.

تمامی متقاضیان اعم از مشتریان بانک و یا سایر هموطنان می‌توانند با ورود حداقل اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، تاریخ تولد، نام پدر، کدپستی، شماره تلفن همراه و شماره شبای بانکی فرد پرداخت‌کننده در این سامانه ثبت نام کنند. داشتن کد معاملاتی (کدبورسی) برای پذیره‌نویسی الزامی نیست و متقاضیان برای انجام معامله این واحدها که از ۲ ماه به بعد از تخصیص امکان‌پذیر است، می توانند به تدریج طی ماه‌های آینده و در فرصت مناسب در سامانه سجام ثبت نام کرده و کد معاملاتی را مطابق رویه‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه دریافت و اقدام کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک مهر ایران بانک قرض الحسنه مهرایران سهام شرکت های دولتی پذیره نویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۱۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابراهیم بازیان، سرپرست سازمان خصوصی‌سازی در نامه‌ای به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، اعلام فروش سهام کنترلی متعلق به دولت در شرکت‌های فرهنگی ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس را اعلام کرد.

در نامه بازیان آمده است:

به استحضار می‌رساند، در اجرای هیات مصوبه هیات محترم واگذاری، بلوک سهام کنترلی شرکت‌های فرهنگی ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس متعلق به دولت (وزارت ورزش و جوانان) در تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳ توسط این سازمان به فروش رسید.

نام شرکت فرهنگی ورزشی استقلال

.............................

درصد سهام واگذار شده ۸۵

............................

قیمت هر سهم (ریال) ۳۰۴۶

.............................

نام خریداران گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس (۵ درصد)

شرکت پتروشیمی پارس (۲۰ درصد)

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا (۲۰ درصد)

شرکت پتروشیمی تندگویان (۲۰ درصد)

شرکت پتروشیمی بندرامام (۲۰ درصد)

..............................

نام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس

.............................

درصد سهام واگذارشده ۸۵

.............................

قیمت هر سهم (ریال) ۳۵۸۰

.............................

نام خریداران بانک شهر (۳۰ درصد)

بانک ملت (۲۰ درصد)

بانک تجارت (۲۰ درصد)

بانک صادرات (۵ درصد)

بانک رفاه (۵ درصد)

بانک اقتصاد نوین (۵ درصد)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • عبور از دژاووی بورسی
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)
  • نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی