Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@00:37:20 GMT

جهاد علمی و عملی معلم در روزهای کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۲۳۳۰

جهاد علمی و عملی معلم در روزهای کرونایی

تلاش‌های معلمان برای علم آموزی در طول تاریخ بر کسی پوشیده نیست اما این قشر دلسوز بار دیگر در شرایط بحرانی امروز کشور به دلیل شیوع بحران کرونا بیش از حد توانشان نقش ‌آفرینی کردند، از جان و مال خود مایه گذاشتند و با نهایت احساس تدریس را برای همه دانش آموزان برحسب شرایط ادامه دادند.
معلمان در این روزهای کرونایی و تعطیلی مدارس هرگز از آموزش دانش آموزانی که به دلیل دسترسی نداشتن به تلویزیون، اینترنت و وسایل هوشمند ارتباطی قادر به بهره مندی از آموزش در شبکه مجازی و همچنین تلفن نیستند، غافل نشده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معلمان در این روزهای بحرانی شیوع ویروس کرونا عشق خود به حرفه آموزگاری و دانش آموزان را تازه کرده و علاوه بر تهیه برنامه مطالعاتی برای دانش‌آموزان و برقراری ارتباط تلفنی و پیامکی در تمام ساعات شبانه روز با تک‌تک دانش آموزان و اولیا تعاملی سازنده برقرار کردند.
همچنین بسیاری از آنها ضمن رعایت موارد بهداشتی و حفظ فاصله گذاری در جلوی در منازل دانش آموزان یا مدارس حاضر شده تا در نهایت هیچ دانش آموزی این روزها از تحصیل بازنماند. معلمان در این روزهای بحرانی شرایط ویژه دانش آموزان خود را بیش از پیش درک کرده و جویای احوال و پیشرفت‌های تحصیلی آنان می‌شوند.

معلمی یعنی کتاب زندگی
مدیر کل آموزش و پرورش استان البرزضمن تبریک این هفته به معلمان تلاشگر وجهادی گفت: معلمان پررنگ ترین جمله از کتاب زندگی بشریت اند واین روزها شاهد جهادعلمی دیگری ازمعلمان جامعه ازجمله در این استان درمبارزه با کرونا هستیم که ستودنی است.
سالارقاسمی اظهارداشت: معلم آن دم که متعلّم را ازنردبان تقلا و کوشش بالا می برد تا به ایوان و رواق خجسته ی آگاهی برساند،همان جا که هردو به تماشای خداوند، انسانیت و جهان می نشینند، بوسه بر درگاه ابدیت زده و نام و راهش جاویدان می شود.
وی خاطرنشان کرد: نگاه نکنید که امروزایام و احوال خوش نیست، تفاوتی نمی کند، جنگ و بلا هر روز خود را به جلوه ای تازه مشاطه می کند، یک روز دشمن رو در رو و روز دیگر بیماریِ جانگیر وانتقام طبیعت، دیروز امروز و فردا، معلمان بی باکانه درخط مقدم اند. این عزیزان سختی، زحمات و زخم های جدید را به جان می خرند و هر طور شده خود را سازگار می کنند تا محصلانِ تحت تعلیم شان، گزندی از بادهای جهالت نبینند؛ برگزاری کلاس های مجازی و مرارت های دو چندان شده به همراه زمان و انرژی که از معلم گرفته می شود جز جهاد در راه علم نیست؛ این ها سپر بلا شدن در راه آگاهی و دانش است.
وی بیان داشت : معلمان البرز طی ۲ ماه گذشته ضمن ادامه آموزش ها از طریق فضای مجازی در زمینه جمع آوری کمک های مردمی و مشارکت در فعالیت های جهادی مقابله با ویروس کرونا نقش بی بدیلی ایفا کرده اند. 

راه اندازی کارگاه های تولید ماسک و لوازم بهداشتی و ضد عفونی کننده ها توسط فرهنگیان در استان البرز از مهمترین اقدامات این قشر فرهیخته می باشد.

تشنه آگاهی و تربیت اسلامی
منتخب مردم شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان درمجلس شورای اسلامی نیزگفت: امروز کشور بیش از گذشته تشنه دانش، آگاهی، تعلیم و تربیت اسلامی است.
علی حدادی اظهارداشت: افزایش کیفیت آموزش و پرورش در سطوح مدارس سراسر کشوراز توفیقات انقلاب اسلامی است که ضرورت دارد درجهت اعتلای آن کوشید.
وی خاطرنشان کرد: مقام معلم مقام والایی است در مکتب تعلیم و تربیت اسلامی فراگیری علم و دانش همراه با تهذیب و تربیت دینی هدف رسالت نبوی شمرده شده است و معلم وظیفه ای گرانقدر و ارزشمند در اسلام است.
معلم و رسالت خطیر آموزش 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزهم با اشاره به نقش مهم دستگاه بزرگ آموزش و پرورش گفت: این نهاد، رسالت خطیری درجامعه و در تعلیم و تربیت شایسته دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور دارد.
فرشته فهمیده بیان داشت: بر کسی پوشیده نیست که آموزش درآموزش و پرورش که از کودکی آغاز و به نوجوانی و جوانی ختم می شود، جزو مهمترین مقاطع است. معلمان مدارس رسالت بزرگی درتربیت دینی ومعنوی دانش‌آموزان با استفاده ازآموزه‌ های دینی و نحوه عمل به ارزش‌های اخلاقی ومذهبی دارند.

وی بیان داشت: معلمان استان البرز در این ایام ضمن مشارکت در پویش های اجتماعی و کمک به مردم در امر هدایت فکری و پرورشی دانش آموزان اهتمام داشته و به خوبی نقش آفرینی کرده اند.

معلمی یعنی امانتداری
مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهار کرج گفت: چه زیباست نیک اندیشی و نیک فرجامی معلمان که با همه کمبودها، امانت سنگین تعلیم و تربیت را بردوش دارند و در راه انبیای الهی گام برمی دارند.
مراد مالمیربا اشاره به نقش بی بدیل معلم درجامعه اظهارداشت: راه اندازی کارگاه های تولید ماسک و مواد بهداشتی در روزهای کرونایی از دستاوردهای مهم فرهنگیان با مشارکت اولیا و دانش آموزان در این ناحیه فراموش ناشدنی است.

معلم و جلوه های عاشقی
مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت: روز معلم، روز تجلیل از جلوه های عاشقی و یادآور بهترین سیمای انوار خداوندی یعنی مقام معلمی است.
فرزاد شعبانی افزود: روز ‏پاسداشت مقام بلند عارفان علم که ارشاد و راهنمایی انسان را به بهای سوختن خویش خریده اند ‏تا دشواری ره تعلیم و تربیت را برجویندگان دانش هموار سازند. ‏
وی تصریح کرد: سالروز شهادت استاد مطهری فرصتی است مغتنم برای تجلیل از بهترین انسان ها که همراه با الفبای فارسی، ‏الفبای زندگی، عشق و مهرورزی را نیز می آموزند. ‏
وی بیان داشت: ازتلاش ‏های مجدانه معلمان که طلایه داران اندیشه و آگاهی در تداوم امر مقدس تعلیم و تربیت چه در ‏کلاس درس و چه در آموزش مجازی با همت والایشان فروغی اثر بخش از ایثار و فداکاری را به منصه ظهور ‏رساندند صمیمانه تقدیر و تشکرمی کنم
مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج ضمن عذر خواهی ازعدم برگزاری مراسم بزرگداشت ‏هفته معلم به دلیل شرایط کرونایی و رعایت پروتکل های ستاد مبارزه با بیماری کرونا، ادامه داد: بردستان پرمهرتان بوسه میزنیم و قدردان همت والای عزیزان درجهاد علمی هستیم.
وی بیان داشت: امیدوارم که با لطف یکتای بی همتا و تلاش و صبر شما ایثارگران عرصه دانایی شاهد شکوفایی هرچه بیشتر علم ‏و دانش فرزندان عزیز این خطه به عنوان آینده سازان ایران اسلامی باشیم.

معلم دریچه بیدار
مدیرآموزش و پرورش ناحیه سه کرج گفت: دراین روزها که هوایِ سرزمینِ دانش ابری، و درب های مدارس بسته است ، ایثارو مجاهدت معلمان انوار علم و دانش را از دریچه وجدانِ بیدارِ خود ساطع نموده است.
ابراهیم فلاح نژاد اظهارداشت: معلمان هر یک به وسع خود و با تلاش مضاعف چراغ دانش را درخانه های دانش آموزان روشن نگه داشتند.
وی بیان داشت: در ماه رمضان ماه حضورملموس ملائک دراطراف روز داران ، ماه شکستن بُت های نفس و ماه دل تکانی و استغفار با قلبی آرام ، یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری را گرامی میداریم.
وی خاطرنشان کرد: او که استادی فرزانه، متفکر، فیلسوف و فقیه عالی مقامی بود و به قول جلال آل احمد " نثرش تصویر گفتار بود "
فلاح نژاد با بیان اینکه تعلیم و تعلم ازشوون الهی است، یادآورشد: پروردگار این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش عطا کرده و ارزانی می دارد، یادآورشد: انسان‌هایی با واژه مقدس معلم ایمان را بر لوح جان و ضمیرهای پاک حک می‌کنند و سیاهی جهل را از دلها می زدایند و زلال دانایی را در روح و روان انسان جاری می سازند.
وی تصریح کرد: معلم همان کسی است که با شمع وجودشان بهترین راه را به آینده سازان کشور می نمایانند و روزنه های نور و روشنایی را درذهن و جان نوآموزان گشوده و آنها را به دنیایی پر از زیبایی و امید پرواز می‌دهند.
مدیرآموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج ادامه داد: دراین روزها هر یک به وسع خود و با تلاش مضاعف چراغ دانش را در خانه های دانش آموزان روشن نگه داشتند.

معلمی و آمیختگی روح وروان
مدیرآموزش وپرورش ناحیه ۲کرج وشهرستان فردیس گفت: تقارن روز "معلم" با ماه مهمانی خداوندگار دانش و خرد، اتفاق نیکو و مبارکی است چرا که رمضان، ماه تزکیه و انسان سازی است و کار معلمی نیز با روح و روان انسان آمیخته شده است.
ولی اله احمدی افزود: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام "جهش تولید" مزین شده است، آموزگاران این کهن در روزهای تعطیلات کرونایی، با شعار " آموزش تعطیل نیست" و با جهشی درخشان در تولید محتواهای آموزشی از طریق شبکه آموزشی دانش آموزان" شاد" ، فصل نوینی از شکوفایی توانمندی های فرزندان و جوانان ایرانی را به نمایش گذاشتند.
وی تصریح کرد: نفس معلم هوا را عطرآگین می کند و بوستانی که باغبانش با عشق و رنجی که از سویدای جان و روانش برخاسته، جهان را بشارت آبادانی می دهد، زیرا بذر بهارآوری که او پرورش داده است، در آینده، باغستانی برکت خیز خواهد شد.
وی یادآورشد: تبادل بیش ازیک میلیارد و ۲۵۰ میلیون پیام آموزشی دراین شبکه نشانه ای روشن ازموفقیت آموزش و پرورش در این ماموریت است که این سربلندی، مرهون تلاش های خالصانه همه معلمان شریف می باشد.
وی ادامه داد: درهفته بزرگداشت مقام معلم بر خود فرض می دانم که در برابر عظمت معلمان عزیز برای خلق این شکوه جاودانه سر تعظیم فرود آورده و بر همت همه فرهنگیان درود بفرستم.
وی اضافه کرد: یاد و خاطره علامه فرزانه، فیلسوف خردورز، معلم علم و اخلاق ،استاد مرتضی مطهری را نیز گرامی می داریم .

معلمان طلایه دار
مدیر آموزش و پرورش شهرستان نظرآباد گفت: معلمان طلایه داران عرصه تعلیم و تربیت هستند که با ایثارشان نسل آینده را تربیت می کنند.
مسعود مهران نیا با اشاره به اینکه نیمکت های چوبی بیشتر ازدرختان جنگل میوه می دهند چون ریشه در تلاش معلم دارند، خاطرنشان کرد: سپاس خدای را که نور شناختش را به قلب ما تاباند و شکرش را بر وجودمان الهام فرمود و دروازه دانشش را به روی ما گشود و ما را ادامه دهنده راه بهترین بندگانش، پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) و در کسوت مقدس معلمی قرار داد.
وی یادآورشد: خداوند متعال اولین معلم بشریت است که چراغ خود را به دست انسان سپرد و زشتی ها و زیبایی ها را به او نمایاند تا درستی را پیشه کند.
وی تصریح کرد: پس از حق تعالی، پیامبران الهی و جانشینان آنان، که برترین آموزگاران انسان محسوب می شوند در گذار تاریخ زندگی خود را وقف سعادت انسان نمودند و کوشیدند تا دست اورا گرفته و به سوی سرانجامی نیک رهنمون شوند.
مهران نیا اضافه کرد: درشرایطی که کشورما همانند سراسر دنیا متاثر ازوجود ویروسی منحوس گردید، پس از جامعه پزشکان متعهد و پرستاران ایثارگر که درخط مقدم مبارزه با این بیماری قرارداشته‌اند که معلمان با جهاد بزرگ آموزشی، اجازه ندادند فرآیند تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، حتی برای لحظه‌ای متوقف شود و کوچک‌ترین دغدغه‌ای در این زمینه برای خانواده‌ها ایجاد شود.

استان البرز ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

۱۲ تا ۱۹ اردیبهشت ماه به نام هفته بزرگداشت مقام معلم نامگذاری شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا آموزش و پرورش استان آموزش و پرورش شهرستان اخلاق خانواده معلم سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی تعلیم و تربیت دانش آموزان استان البرز مقام معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۲۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود

استاندار همدان گفت: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود تا فارغ‌التحصیلان مهارت‌آموز در تخصص خود به کار گرفته شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیین بزرگداشت مقام معلم باحضور استاندار همدان، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان و فرهنگیان در فامنین برگزار شد.

این آیین در راستای تجلیل و تکریم از مقام شامخ معلم باحضور 750 نفر از فرهنگیان این شهرستان (600 شاغل و 150 بازنشسته) برگزار شد.

استاندار همدان در این مراسم در سالن جلسات آموزش و پرورش شهرستان فامنین با تاکید بر اینکه اگر کشوری به سوی پیشرفت قدم بردارد، باید در آموزش‌و‌پرورش سرمایه‌گذاری کند اظهار داشت: معلمان جایگاه و نقش اثرگذاری در زندگی دانش آموزان دارند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) با این عنوان که "هرکس به من کلمه‌ای بیاموزد مرا بنده خود کرده است" گفت: همین جمله مهم و ارزشمند جایگاه والای معلم را بر همگان آشکار می‌سازد.

قاسمی فرزاد بیان کرد: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش نسلی همانند 36 هزار دانش‌آموز شهید و 4 هزار معلم شهید را تحویل جامعه می‌دهد که در راه ایران‌ و انقلاب اسلامی جان خود را هدیه کردند.

استاندار همدان با بیان اینکه آموزش و پرورش محلی است که می‌تواند بین دانش‌آموزان تعادل ایجاد کند عنوان کرد: سطح فرهنگ‌، بینش‌ و ارزش‌ها در خانواده‌ها متفاوت است و دانش‌آموزان با ورود به مدرسه دلبستگی و وابستگی‌های دینی، ملی، اعتقادات و ارزش‌های جامعه اسلامی را نهادینه و منتقل می‌کنند.

قاسمی فرزاد از حضور خیران در ساخت مدارس تقدیر کرد و در بخش دیگری از سخنان خود افزود: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود تا فارغ‌التحصیلان مهارت‌آموز در تخصص خود به کار گرفته شوند.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: دولت توان و تلاش خود را برای تقویت آموزش‌و‌پرورش در زمینه‌ ارتقای محتوا با تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین و توسعه زیرساخت‌ها به کار بسته است.

‌انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد