Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع صبح شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش با محوریت تجلیل از معلمان نمونه در سالن الغدیر استانداری گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و روز معلم را به همه فعالان این عرصه تبریک و معلمی را شغل انبیا دانست.

وی با اشاره به نقش مهم معلمان در تربیت نسل آینده ساز ایران اسلامی، افزود: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها به ویژه مدارس، معلمان نیز همانند کادر درمان در حوزه آموزش و پرورش فرزندان این سرزمین جهاد کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با بیان اینکه بسیاری از معلمان با بهره گیری از فضای مجازی قبل از راه اندازی شبکه «شاد» در راستای ادامه آموزش‌ها به دانش آموزان اقدام کرده بودند، گفت: عملکرد این معلمان قابل تقدیر است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه معلمان سرمایه‌های انسانی این کشور و آموزش و پرورش هستند، تصریح کرد: با تعطیلی مدارس آموزش‌ها تعطیلی نشد و معلمان با احساس تکلیف انسانی و اعتقادی به آموزش دانش آموزان پرداخته اند.

زارع تأکید کرد: تربیت نسل جوان و آینده ساز جامعه ایران اسلامی امری خطیر است که بر عهده آموزش و پرورش به ویژه معلمان بوده و نقش مهمی در توسعه کشور دارد.

وی با اشاره به اعتماد عمومی بالا به معلمان و احترام مردم به این قشر زحمتکش، ادامه داد: این نشان دهنده این است که معلمان سرمایه‌های اجتماعی هستند و باید به آنها توجه ویژه شده و از آنها برای توسعه کشور بهره برداری شود.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به توسعه علمی همگام با توسعه در بخش‌های دیگر کشور، اظهار کرد: به هر میزانی که در حوزه آموزش و پرورش هزینه شود برای آینده کشور و پرورش استعدادهای خلاق و پیشبرد امور توسعه‌ای سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: امروز عصر دانایی است و لازم است که فرزندان ایران اسلامی با آخرین تغییرات سریع تکنولوژی در سطح جهان آشنا شده و مهارت‌های لازم برای بهره گیری از آنها را بیاموزند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا آموزش و پرورش توسعه علمی جهان سرمایه شورای آموزش و پرورش سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۲۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال پایدار در گرو فراگیری آموزش های مهارتی است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمود زاده شامگاه چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز معلم در استان مرکزی اظهار کرد: نقش معلمان در هدایت آینده سازان جامعه بی بدیل و غیرقابل انکار است که باید این رشادت‌ها و بردباری‌ها را ارج نهیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: توجه به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و رشته‌های مهارتی به عنوان یکی از رویکردهای محوری دولت سیزدهم مطرح است و در این راستا اقداماتی صورت گرفته و در حال انجام است.

وی با اشاره به منویات و تأکیدات جدی مقام معظم رهبری در خصوص توجه معلمان به آموزش‌های مهارتی گفت: بنا بر فرمایشات ایشان، مدارس با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، زمینه اشتغال صحیح جوانان را فراهم می‌کنند که این مهم باید مورد توجه ویژه جامعه فرهنگی باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: باید دالان کنکور را به دالان اشتغال تبدیل کنیم و به طور حتم دانش آموزان در محیط مدرسه با یادگیری مهارت می‌توانند در آینده نقش بسیار موثرتری ایفا کنند چرا که اشتغال پایدار در گرو فراگیری آموزش‌های مهارتی است و در این راستا معلمان نقش کلیدی دارند.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه سازمان‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: نیروی انسانی که بزرگترین سرمایه کشور در بیانیه گام دوم انقلاب است در دامن معلمان، آموزش و پرورش را فراگرفتند.

وی افزود: معماری، طراحی و مهندسی آینده کشور در درون مدرسه و کلاس درس محقق می‌شود از این رو منزلت و معیشت و مرجعیت معلم باید همواره مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه مهندسی کیفیت در راستای نقشه راه و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دنبال می‌شود، گفت: در عصر کنونی، دانش آموزان مورد حمله ناجوانمردانه دشمن در فضاهای رسانه‌ای و مجازی قرار دارند و دشمن علاقه دارد با شبهه افکنی‌ها و هویت سازی‌های دروغین ذهن دانش آموزان را منحرف سازد بنابراین باید در جهت مهندسی کیفیت آموزش و پرورش گام برداشته شود.

محمودزاده گفت: وزارت آموزش و پرورش در راستای کیفیت بخشی به مسائل آموزشی، پرورشی و تربیتی در کلان کشور تمام ظرفیت‌ها را به کار گرفته است و به تبع آن در برخی استان‌ها از جمله اصفهان، هرمزگان و استان مرکزی، هنرستان‌های جوار صنعت ایجاد شده که این مهم باید در سایر استان‌ها به عنوان الگو مورد توجه ویژه باشد.

وی ضمن تقدیر از زحمات جامعه فرهنگی استان مرکزی و تبریک روز معلم گفت: امید است معلمان با آموزش و پرورش صحیح در مدارس، آینده سازانی در تراز انقلاب اسلامی تحویل جامعه دهند.

کد خبر 6101017

دیگر خبرها

  • توانمندسازی معلمان مدارس غیر دولتی سمنان در دستور کار است
  • ایجاد اشتغال پایدار در گرو فراگیری آموزش های مهارتی است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:‌ معلمان در جامعه‌ توسعه یافته در صف اول تکریم قرار دارند
  • اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است 
  • توجه به کمیت‌ها نباید جلوی توسعه کیفی آموزش را بگیرد
  • استان بوشهر رتبه ۱۳ کشور در کنکور سراسری را دارد
  • آموزش و پرورش زیرساخت کشور را می‌ سازد
  • تغییر تعطیلی آخر هفته از پنج‌شنبه به شنبه و تاثیر آن در آموزش
  • گرامیداشت هفته معلم در اسکو
  • بسیاری از مسائل معلمان در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گرفته است