Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@23:09:23 GMT

نخستین اورژانس دریایی پارس جنوبی راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۲۶۶۵

نخستین اورژانس دریایی پارس جنوبی راه‌اندازی شد

ایران اکونومیست- رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از راه‌اندازی نخستین اورژانس دریایی ویژه کارکنان سکوهای گازی پارس جنوبی خبر داد.

 

 به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، علیرضا نجومی با اشاره به استقرار اتاقک ایزولاسیون مجهز به تجهیزات پزشکی روی شناور دریایی گفت: این اورژانس دریایی با هدف انتقال بیماران کرونایی و همچنین به‌منظور پوشش حوادث انسانی از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی و دیگر بیماران، برای نخستین‌ بار در استان بوشهر و در بخش سکوهای فراساحل پارس جنوبی به‌کار گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجومی، حفظ جان کارکنان شاغل در سکوهای پارس جنوبی و صیانت از تولید ایمن و پایدار گاز را اساس برپایی این اورژانس دریایی عنوان کرد و گفت: این مهم با کار گروهی و مشارکت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و ابتکار عمل شرکت نفت و گاز پارس، حمایت مدیرعامل و معاون عملیات و پشتیبانی این شرکت محقق شده است.

وی با بیان اینکه اتاقک ایزولاسیون شناور دریایی، مختص اورژانس دریایی (عملیات تریاژ) و از برنامه‌های مورد توجه ستاد مقابله با بیماری کویید ۱۹ شرکت ملی نفت ایران است، تصریح کرد: این اتاقک ایزولاسیون شناور که می‌تواند نقش اورژانس دریایی را داشته باشد، به تجهیزات مهم پزشکی اورژانسی از جمله تخت‌های احیا، کپسول‌های اکسیژن، دستگاه نوار قلب، دستگاه suction و کاور یکبار مصرف حفاظت در برابر ویروس کرونا مجهز شد و روی شناور پارمیدا قرار گرفت.

 

 شانا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اورژانس دریایی پارس جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۲۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی در دریای خزر

اداره کل هواشناسی دریایی مازندران با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: از اوایل وقت امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت تا اوایل وقت چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه به دلیل وزش باد شدید و مواج شدن دریا همچنین بارش باران همه فعالیت‌های دریایی ممنوع می‌باشد.

در این گزارش تاکید شد، اوج شدت وزش باد از اویل وقت دوشنبه و افزایش موج از صبح دوشنبه خواهد بود.

بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۷ متر بر ثانیه (۳۲ گره (مایل دریایی بر ساعت) یا ۶۱ کیلومتر بر ساعت) می‌رسد.

همچنین ارتفاع موج قابل ملاحظه تا ۱.۷ متر (۵/۶ پا) و بیشینه ارتفاع موج تا ۲.۷ متر (۸/۹ پا) خواهد رسید.

در این مدت فعالیت شناور‌های کوچک و متوسط (از جمله شناور‌های صیادی) در دریای خزر ممنوع است.

احتمال غرق شدن شناگران، شناور‌های کوچک و متوسط (از جمله شناور‌های صیادی)، پاره شده تور‌های صیادی، خسارت به تاسیسات دریایی و ساحل و آسیب به قفس پرورش ماهی وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • فعالیت دریایی در خزر فعلا ممنوع
  • راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است
  • صدور هشدار نارنجی در دریای خزر
  • هشدار دریایی به فعالان دریای خزر
  • واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی تعمیر شد
  • نخستین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی با ناو «شهید مهدوی»
  • شناور سپاه از خط استوا عبور کرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
  • نخستین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی
  • شناور سپاه از خط استوا عبور کرد / اولین مأموریت «ناو شهید مهدوی» در نیمکره جنوبی
  • ببینید | شناور سپاه از خط استوا عبور کرد | اولین ماموریت در نیمکره جنوبی