Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@03:54:18 GMT

جهش تولید با توسعه مهارت آموزی در جامعه محقق می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۲۸۵۹

جهش تولید با توسعه مهارت آموزی در جامعه محقق می‌شود

عبدالمجید دراهکی روز شنبه در جلسه شورای اداری آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: اگر مهارت در جهش تولید سهم دارد، پس باید همه دستگاه‌ها مرجعیت آموزش فنی و حرفه‌ای را به عنوان سرمایه ملی بپذیرند.

وی ادامه داد: در شرایطی که کشور دچار مشکلاتی مانند بیکاری است، جهش تولید با توسعه مهارت می‌تواند بهترین راهگشا در مسیر حل مشکلات باشد و جهش نیروی کار و ارتقای مهارت فردی و جمعی در سطح جامعه پیش نیاز جهش تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراهکی اضافه کرد: جهش تولید نیازمند جهش مهارتی در بکارگیری استعدادها و ایده‌های جوانان خلاق و پرانگیزه در تمامی بخش‌های کشور است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: مهارت آموزی مهم‌ترین رکن توسعه فعالیت‌های اقتصادی است و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جهش تولید و برای تربیت نیروی انسانی توانمند بیش از ۲۵ هزار نفر در سال جاری در بخش دولتی با مهارت آموزی در چهار حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر در استان بوشهر مهارت افزایی می‌شوند.

وی یادآور شد: عمده آموزش‌ها در سال جاری در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع دریایی و گردشگری است و با تدوین سند مهارت و تشکیل شورای مهارت استان، زمینه‌ای برای بهره گیری از نظرات، ایده‌ها تعامل و هماهنگی هرچه بیشتر است که در سال جاری به صورت ویژه دنبال می‌شود.

دراهکی با بیان این که قابلیت‌های دریایی کشور هنوز جایگزین نفت نشده‌است، گفت: تعامل خوبی با سازمان های بنادر و شیلات کشور صورت گرفته و زیرساخت های لازم فراهم خواهد شد تا مهارت آموزی در این حوزه در استان بوشهر توسعه یابد.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای بوشهر از تنوع دروه‌های مهارتی با بیش از ۷۰۰ حرفه مهارتی در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای این استان با دارا بودن ۱۵ مرکز بخش دولتی با تجهیزات به روز وآموزش‌های متنوع و رایگان و فعالیت ۱۷۹ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای توسط بخش خصوصی در سراسر استان با نرخ شهریه ثابت، آماده هرگونه خدمت رسانی به مردم برای تحقق شعار سال هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا جامعه خدمت رسانی به مردم سرمایه فنی و حرفه ای کشاورزی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مهارت آموزی سال جاری آموزش فنی جهش تولید حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۲۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سید محمد حسینی با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی اظهارداشت: دانشگاه های فنی و هنرستان ها اگر در کنار کارخانه ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارکهای علمی و فناوری باشند می توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان  بهره ببرند

دکتر حسینی افزود: از طرف دیگر فرهنگ سازی در جامعه و بین خانواده ها برای سوق دادن فرزندان به سمت مهارت آموزی در دانشگاه ها از اهمیت فراوانی برخوردار است تا فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای در سال های اخیر با حمایت دولت مردمی گام های بلندی به سمت مهارت افزایی برداشته است و جوانان گرایش و اقبال بیشتری برای تحصیل در این دانشگاه پیدا کرده اند چون اشتغال به کار آنان در آینده تقریباً تضمین شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی اظهارداشت: دانشگاه های فنی و هنرستان ها اگر در کنار کارخانه ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارکهای علمی و فناوری باشند می توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان  بهره ببرند همچنان که دانشگاههای علوم پزشکی از دسترسی به بیمارستان ها برای آموزش دانشجویان بیشترین استفاده را بعمل می آورند.

دکتر حسینی همچنین با اشاره به مطالبه  اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای مبنی بر تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه ملی مهارت و تاسیس شهر مشاغل و پارک های مهارت و صنایع خلاقه، این پیشنهادها را موجه و قابل پیگیری دانست.

در پایان این مراسم با حضور دکتر حسینی از برگزیدگان کنفرانس، پژوهشگران برتر، حامیان دانشگاه و کنفرانس و نیز پیشکسوتان دانشگاه از جمله پروفسور حسن کی پور تجلیل شد.

 

 

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی