Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه ابتکار از افزایش تاب آوری اجتماعی در بیش از 950 نقطه کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ معصومه ابتکار، معاون زنان و خانواده رئیس جمهور در نشست رونمایی از تصویب ارتقای سند زنان و خانواده که به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: شاخص‌های عدالت جنسیتی  در سال 96 به تصویب رسید این شاخص‌ها  خط کش اندازه گیری است تا تغییرات در راستای بهبود انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور تاکید کرد: یکی از بخش‌های این سند عدالت جنسیتی است و آنچه که از اهمیت برخوردار است و در استان‌ها اجرا  شده مسائل راهبردی و اجرایی است.

الزام به استانداردسازی فعالیت زنان روستایی

ابتکار با بیان اینکه یکی از طرح‌های استانی که در حدود سه سال اجرا شده است، گفت:  استانداردسازی فعالیت زنان روستایی از اهمیت زیادی برخوردار است. تاکنون 106 محصول از سوی زنان روستای تولید شده است.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد:  46برند محصولات از زنان روستایی تولید شده که قابلیت برندسازی و صادرات را دارد. هر یک از برندها  از لحاظ سموم و کودهای شیمیایی گواهی لازم را دارد.

 به گفته او طرح محصولات سالم زیر نظر جهاد کشاورزی انجام می شود و امسال طرح حمایت از گیاهان دارویی در استان کرمان هم اجرا خواهد شد. علاوه بر آن طرح توانمندسازی زنان روستایی را شاهد هستیم. همچنین امید است بعد از کرونا بوم گردی ادامه یابد.

ابتکار به حمایت از تعاونی‌های زنان اشاره کرد و افزود: بیش از 800 نفر زن سرپرست خانوار در سکونت‌های غیر رسمی  به فعالیت  می پردازند.

  او درباره اقدامات در راستای بهبود مهارت های ارتباطی گفت: آموزش های لازم برای انجام مهارت‌های گفت و گوی موثر را در نظر گرفته ایم و گفت و گوی ملی خانواده با انجمن جامعه‌شناسی ایران برگزار شده است.  همچنین کتاب هایی در زمینه مهارت‌های ارتباطی و رفتاری اعضای خانواده برای هر استان تدوین شد.

 ابتکار با اشاره به مراسم بررسی شاخص‌های خانواده که در پایان بهمن برگزار شده بود، گفت: هم اکنون با این شاخص‌ها وضعیت خانواده در ابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار می گیرد.

او با بیان سایر اقدامات ادامه داد: درگاه معاونت برای ثبت نام تشکل‌ها باز است و  تشکل‌های می توانند برای ارتقای وضعیت زنان  و خانواده وارد عمل شوند.

ارتقای تاب آوری اجتماعی در کشور

معاون رئیس جمهور در ادامه این نشست گفت: طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی در کشور تا کنون در بیش از 950 نقطه در کشور اجرا شده است که این رخداد سبب شده بتواند خودباوری را برای افراد ایجاد کند و به ارائه راهکار  پردازد.

ابتکار افزود: در سال 98 و 99 برخی پروژه ها در راستای ارتقای تاب آوری در نظر گرفته شده است. طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی در محل‌های  آسیب‌خیز همچون سیل، زلزله  و ... نیز وجود دارد. آسیب‌های سیل و شرایط ناشی از بیکاری ایجاب می‌کند تا بتوان مشکلات در جنوب استان کرمان را کاهش داد.

 او گفت: باید طرح‌ها را در راستای توان افزایی دختران و  زنان با قدرت توسعه دهیم.

 ابتکار با بیان اینکه امید است با اعتبارات سازمان و استانی طرح‌ها را توسعه داد، گفت:  با برنامه‌ریزی برای ارتقای جایگاه زنان و خانواده در دولت دوازدهم انجام شده است. امیدواریم شاهد ارتقای این شاخص‌ و بهبود جایگاه زنان و خانواده در استان کرمان باشیم.

او پایان تاکید کرد: ارتقای شاخص‌های مدیریتی زنان در استان کرمان را می توان مثبت ارزیابی کرد و امید است این امر بهبود پیدا کند. درضمن شاخص های خانواده در جلسه دولت ابلاغ خواهد شد و شناسنامه شاخص عدالت را ارائه دادیم تا بتوان در  اولین فرصت وارد عمل شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عدالت جنسیتی ارتقای سند زنان و خانواده تاب آوری اجتماعی ارتقای تاب آوری زنان و خانواده زنان روستایی استان کرمان رئیس جمهور شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۲۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره وضعیت هوای پایتخت در روز جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ اطلاع رسانی کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، براساس اعلام این شرکت، شاخص آلاینده‌ها در روز جمعه، هفتم اردیبهشت بر روی عدد ۹۷ قرار گرفته و از این رو هوا در وضعیت زرد رنگ و قابل قبول توصیف شده است.

روز گذشته نیز شاخص آلاینده‌ها بر روی عدد ۸۷ قرار داشت و هوا قابل قبول بود.

اما با این حال کوه‌های تهران که از ابتدای بهار از هر نقطه شهر معلوم بود، طی دیروز و امروز زیر غباری پنهان شده است که نشان از افزایش آلاینده‌ها دارد.

همچنین ایستگاه‌های کنترل کیفیت هوا در فرمانداری شهرری و منطقه ۱۷ با نشان دادن شاخص ۱۵۸ و ۱۵۳ نشان می‌دهد هوا در این دو نقطه شهر در وضعیت قرمز قرار دارد و برای همه مردم بسیار ناسالم است.

ایستگاه شهرک سرچشمه در منطقه ۲۲، با نشان دادن شاخص ۴۱ نشان می‌دهد که هوا فقط در این نقطه تهران پاک است.

دیگر خبرها

  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم
  • بساط ویژه‌خواری برچیده شود/ جایگاه شغلی کارگران ارتقا یابد
  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه