Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-07@02:23:24 GMT

دستکاری مصوبات مجلس در کمیسیون اصل ۹۰ قابل پیگیری است

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۳۳۸۶

دستکاری مصوبات مجلس در کمیسیون اصل ۹۰ قابل پیگیری است

به گزارش «نماینده»، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیأت مدیره مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوالی درباره دستکاری در مصوبات مجلس، اظهار داشت: چنانچه هر کجا دستکاری در مصوبات مجلس اتفاق افتاده است، براساس مراجعه به مشروح مذاکرات قابل احیا است.  

وی افزود: من به این نکته که دوستان به این شکل می‌گویند قائل نیستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که ما یک سند مستند به نام مشروح مذاکرات داریم و البته در صورت وجود چنین مسئله‌ای هم این موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس قابل رسیدگی است.  

قاضی‌زاده ادامه داد: اگر واقعا دوستان معتقدند در مصوبات مجلس دستکاری می‌شود،  به همراه مستندات می‌توانند از طریق کمیسیون اصل ۹۰ پیگیری کنند.  

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: یکی از همکاران به من مراجعه کرد و چند سند نشان داد و بنده به او گفتم از طریق کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کرده و کمیسیون می‌تواند ورود و مستندات را اخذ کند و اگر خلافی اتفاق افتاد، با آن تخلف باید برخورد کند.  

وی همچنین عنوان کرد: برخی مطالبی که دوستان می‌گویند ممکن است در دو جلسه بعد در صحن علنی اصلاح شده باشد و ممکن است آن را ندیده باشند، اما بیشتر صحبت سر بودجه امسال است که به صحن نیامده و با مصوبه کمیسیون -با اذن رهبری- ابلاغ شده است.  

قاضی‌زاده همچنین بیان کرد: به هر حال مصوبات مجلس از آنجایی که زنده است، ‌ مشروح مذاکرات ضبط و پیاده می‌شود و مبنا مشروح مذاکرات است؛ یعنی اگر جایی تخلفی بود، چه نماینده و چه غیرنماینده می‌توانند شکایت کنند واین  قابلیت رسیدگی دارد.  

عضو هیأت رئیسه مجلس در خاتمه خاطرنشان کرد: چنانچه مستندی در خصوص دستکاری مصوبات مجلس وجود داشته باشد، نمایندگان می‌توانند شکایت کرده و از طریق کمیسیون اصل ۹۰ آن را پیگیری کنند و قطعا رسیدگی می‌شود، چرا که مشروح مذاکرات موجود است و براساس آنچه که در مشروح مذاکرات وجود دارد، قابل رسیدگی است.  

منبع: نماینده

کلیدواژه: کمیسیون اصل نود مصوبات مجلس نماینده کمیسیون اصل ۹۰ مشروح مذاکرات مصوبات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۳۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فاطمه محمدبیگی، از اعضای ­کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کمبود ماما در کشور همچون کادر پرستاری در شیفت‌های سنگین این گروه خود را نشان داده و منجر به خستگی و کاهش کیفیت کار ماما‌ها در کشور شده است.

محمدبیگی گفت: ارتقای سلامت مادران و کودکان، ترویج فرزندآوری و تغذیه به واسطه شیر مادر، جلوگیری از مرگ مادر، کودک و آموزش مراقبت‌های دوران بارداری معمولاً به واسطه ماما‌ها انجام می‌پذیرد.
وی افزود: در قانون جوانی جمعیت به صورت ویژه به کمبود ماما در کشور اشاره شده است به طوری که به ازای هر دو زایمان فعال باید یک ماما در کشور وجود داشته باشد؛ و این در حالی است که این بند قانونی اجرایی نمی‌شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه قرار بود امسال حدود ۳۵۰۰ ماما در کشور استخدام شوند، افزود: در ظرفیت پذیرش و استخدام وزارت بهداشت فقط حدود ۳۰۰ ماما در کشور ثبت شده بود، در حالی که بر اساس آمار‌ها، به جذب و استخدام حدود ۹ هزار ماما در کشور نیاز داریم.
پنجم ماه می، مصادف با ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، روز جهانی ماما نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • مجلس دوباره به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان ورود می‌کند؟
  • ورود دوباره مجلس به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • مشکل آب مشهد به سرعت قابل حل است
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور