Web Analytics Made Easy - Statcounter

با فعالیت ناوگان اتوبوس‌های شهری در شهر کرج به صورت دو سوم، نامنظمی‌هایی در ارائه خدمت شاهد هستیم که نارضایتی شهروندان کرجی را در پی داشته است. ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ استانها البرز نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، رسالت اصلی ناوگان حمل و نقل شهری بهبود عبور مرور شهری و ایجاد انگیزه برای افزایش استفاده از سیستمهای حمل و نقل عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تراکم جمعیت در ناوگان اتوبوس‌رانی همدان؛ مردم از تأخیرها ناراضی هستندپرداخت وام قرض‌الحسنه به 113 هزار راننده/طرح نوسازی اتوبوس و کامیون در مرحله نهایی تصویبتکذیب واردات اتوبوس دست‌دوم اروپایی/ نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی با همکاری سازمان استاندارد

وقتی این خدمات رسانی به خوبی محقق نشه تنها هزینه ای اضافی است که نهایتا از جیب خود مردم می رود.

شیوع بیماری کرونا و عنوان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از مکان‌های اصلی انتقال این ویروس است موجب شد در مقطعی فعالیت اتوبوس‌ها تعطیل و پس از آن با دو سوم ظرفیت خود فعالیت را ادامه دادند.

اما بدلیل بی نظمی در خدمت رسانی امروز بسیاری از مردم در سطح شهر کرج از این نحو خدمت رسانی نارضایتی دارند.

برخی اتوبوس ها هزینه اضافه دریافت می کنند

یکی از شهروندان شهر کرج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، اظهار داشت: با بازگشایی مجدد مشاغل مختلف دستگاه‌های خدمات رسان مانند ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری نیز باید مانند گذشته خدمات ارائه کنند.

فرشته زارعی افزود: ساعت حرکت اتوبوس ها بسیار نا منظم است، حتی از خود رانندگان هم که ساعت حروت را سوال میکنیم ابراز بی اطلاعی می کنند.

وی بیان کرد: عدم فعالیت ناوگان اتوبوس شهری به صورت نامنظم برای نمیتواند به سهولت در تردد مردم کمک کند، تنها هزینه ای را به مردم تحمیل می کند.

این شهروند کرجی تصریح کرد: علاوه بر حرکت نامنظم در این روزها رفتار نامناسب راننده ها با مسافر و گرفتن کرایه بیشتر نیز شاهد هستیم.


تاکسی‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند

یکی دیگر از شهروندان کرجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرج، اظهار داشت: بسیاری از افراد برای ترددهای ضروری خود از تاکسی‌ها استفاده می‌کنند، اگر چه رعایت نکات اولیه بهداشتی برای مبارزه با ویروس کرونا مانند ماست و دستکش استفاده می‌کنیم اما تاکسی‌ها نیز باید رعایت کنند.

علی عبداللهی با اشاره به اینکه راننده‌های تاکسی اهمیتی به اجرای طرح فاصله‌گذاری نمی‌دهند، افزود: آن‌ها با سوار کردن چهار مسافر عملا این طرح را زیر پا می‌گذارند.

وی بیان کرد: اگر در این خصوص اعتراض کنیم در خواست هزینه دربستی و یا دریافت پول اصافه از مسافر  را دارند.

این شهروند کرجی خاطر نشان کرد: اگر دولت دم از اجرای صحیح این طرح را دارد باید زمینه را نیز برای اجرای آن فرآهم کنند.

خدمات دهی اتوبوس‌های شهر کرج بهبود می‌یابد

مهدی حاجی‌قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، اظهار داشت: بعد از شیوع بیماری کرونا حمل و نقل عمومی یک مدت تعطیل شد و پس از آن نیز سیاست کلی این بود که در حمل و نقل عمومی به دلیل عدم رعایت مناسب فاصله‌گذاری اجتماعی تا جایی که ممکن است با اتومبیل‌های شخصی تردد کنند.

وی افزود: به همین دلیل از همه ظرفیت‌های اتوبوسرانی شهری در شهر کرج اکنون استفاده نمی‌شود که موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی کلانشهر کرج با عنوان اینکه به مرور هرچه شرایط بهتر شود تعداد بیشتری از ناوگان‌ها استفاده می شود، بیان کرد: شرکتی که کارت های اتوبوس را شارژ می‌کند، بخش خصوص است و آن‌ها خودشان اقبال نداشتند که در ایام شیوع ویروس کرونا ارائه خدمات دهند، مقرر شد در این هفته که شاهد بهتر شدن شرایط بیماری هستیم به روند پیش از شیوع این بیماری باز می‌گردیم و در حوزه کارت‌های اعتباری نیز شرکت مربوطه ارایه خدمات خود را آغاز کنند.

حاجی قاسمی  عنوان کرد: به تاکسی‌ها ابلاغ شده که باید سه نفر سوار کنند و موظف به انجام اینکار هستند اما اکنون برخی از آنها به دلیل اینکه می گویند مبلغ ضرر کرد انها باید جبران شود این ابلاعیه را رهایت نمی کنند.

وی عنوان کرد: تا حد امکان تلاش می شود که نکات بهداشتی رعایت شود اما تاکسی داران نیز بخش خصوصی هستند و می‌گویند به‌دلیل هزینه بنزین و شرایط موجود این کار  برایشان مقرون به صرفه نبوده است.

عضو شورای شهر کرج، گفت: ستاد کرونا باید در کنار دادن دستور العمل تمهیداتی می‌اندیشیدند که اقشار مختلف آسیب‌های کمتری را متحمل شوند.

انتهای پیام/ ت

R7810/P/S6,50/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حمل و نقل عمومی ناوگان حمل فاصله گذاری اتوبوس ها تاکسی ها شهر کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۴۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایانه های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۲ اعلام کرد: با عنایت به لزوم ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان در حوزه حمل و نقل، پایانه های حمل و نقل عمومی این منطقه تجهیز می شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، سیدفرهاد خدابخشی اظهار کرد: با توجه به اینکه پایانه اتوبوسرانی شهرک شهید باقری دو دهه است که در این محله احداث شده، عملیات تجهیز این پایانه از اواخر سال گذشته آغاز شده که با اقدامات صورت گرفته، عملیات بتن ریزی فونداسیون دیوار محوطه و ساختمان آن به اتمام رسید .

خدابخشی افزود: عملیات محصور سازی پایانه مذکور در راستای ایجاد امنیت و جلوگیری از تردد خودرو های شخصی و بعضا برخورد با ناوگان اتوبوسرانی انجام گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین این معاونت نسبت به احداث ابنیه جهت ایجاد محل استقرار ناظر خطوط اتوبوسرانی در این پایانه نیز اقدام نموده که این امر منجر به نظم دهی بیش از پیش تردد ناوگان، کاهش سر فاصله اعزام ناوگان و کاهش زمان انتظار مسافر در ایستگاه ها و باعث افزایش رضایتمندی شهروندان خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۲ در پایان افزود: عملیات تجهیز سایر پایانه های حمل و نقل عمومی نیز در دستور کار این معاونت قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان شهر اراک
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید؛ فردا نگویید توطئه دشمن بود
  • پایانه های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • هشدار آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید/ فردا نگویید توطئه دشمن بود