Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@07:44:35 GMT

نمک سیاه چیست و چه تفاوتی با نمک معمولی دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۴۲۷۶

نمک سیاه چیست و چه تفاوتی با نمک معمولی دارد؟

ساعت24-نمک یکی از مهم ترین چاشنی های غذاهای ماست که باید در مصرف آن برخی نکات را رعایت کنیم که دچار مشکلات و عوارض ناشی از آن نشویم، البته نمک در انواع مختلفی وجود دارد از جمله نمک سیاه

امروزه نمک سیاه در بسیاری موارد به روش مصنوعی و از ترکیب سدیم کلراید، سدیم سولفات، سدیم بی‌سولفات و فِریک سولفات تهیه می‌شود؛ نمک حاصل سپس با زغال‌سنگ مخلوط شده و تحت حرارت قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمک معمولی می‌تواند در مقایسه با نمک سیاهی که به‌طور طبیعی استخراج شده دارای سدیم بالاتری باشد.


ازاین‌رو برخی کارشناسان معتقدند چه‌بسا نمک سیاه گزینه بهتری برای مبتلایان به فشار خون بالا یا کسانی باشد که به‌دنبال راهی برای کاهش سدیم مصرفی می‌گردند. اما یادتان باشد میزان سدیم نمک سیاه می‌تواند بسته به تولیدکننده متفاوت باشد.

درمورد نمک سیاه همچنین گفته می‌شود که در مواردی حاوی افزودنی‌های کمتری نسبت به نمک معمولی است، چون نمک سیاهی که به‌ روش سنتی تهیه شده باشد، به اندازه نمک معمولی تحت فرآوری قرار نمی‌گیرد. برخی نمک‌های معمولی ممکن است حاوی افزودنی‌های مضری مانند پتاسیم یدات و آلومینیوم سیلیکات باشد.

از دیگر خواص احتمالی نمک سیاه می‌توان به احتمال دارا بودن مواد معدنی بیشتر در مقایسه با نمک معمولی، احتمال تقویت سیستم گوارش و نیز احتمال تقویت پوست و مو اشاره کرد. البته هنوز به تحقیقات بیشتری برای اثبات قطعی چنین ادعاهایی نیاز است.

کارشناسان تأکید دارند شاید بهتر باشد خیلی روی خواص معدنی نمک سیاه حساب نکنیم، زیرا جذب املاح معدنی نمک برای بدن راحت نیست و در هر وعده مگر چقدر نمک می‌خوریم! از طرف دیگر، بسیاری از نمک‌های سیاه موجود در بازار به‌روش مصنوعی تهیه می‌شود و از لحاظ املاح معدنی در مقایسه با انواع طبیعی فقیر است.

خلاصه که گویا هنوز به تحقیقات بیشتری برای اثبات ادعاهای سلامتی مطرح درخصوص نمک‌های سیاه نیاز است. ضمنا فرقی هم نمی‌کند چه نمکی مصرف کنیم زیرا در هر صورت مصرف نمک باید با رعایت اعتدال باشد.

منبع: جام جم آنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: نمک معمولی نمک سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۴۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت می‌گوید: وضع مطلوب این بخش وابسته به ادامه افزایش در سه سال آینده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضرورت مدیریت مگس میوه در باغات مرکبات و سیاه ریشه
  • ساخت باتری انقلابی که آینده ذخیره انرژی را تغییر می‌دهد (تصویر)
  • دانشمندان به کمک نمک، سوپر باتری ارزان قیمت ساختند
  • دیابت نوع یک و دو چه تفاوتی با هم دارند؟
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی
  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • آب چاه بخورید ولی آب معدنی نخورید! (فیلم)
  • (ویدئو) آب چاه بخورید، ولی آب معدنی نخورید!
  • اتفاقی که بعد از نوشیدن هر روز چای در بدن می‌افتد
  • تلاش امریکا برای ذخیره انرژی با تولید باتری‌های سدیم‌یونی