Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-28@03:53:26 GMT

تدوین پیش‌نویس طرح اصلاح قانون اجرای اصل ۴۴ درمجلس

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۴۴۱۷

تدوین پیش‌نویس طرح اصلاح قانون اجرای اصل ۴۴ درمجلس

به گزارش «نماینده»، احمد علیرضابیگی عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به مشکلات به‌وجود آمده در واگذاری اموال دولتی توسط سازمان خصوصی‌سازی به بخش خصوصی، گفت: در واگذاری‌ها از جمله ماشین‌سازی تبریز و کشت و صنعت مغان و... به دلیل ایرادات قانونی و همچنین فقدان نظارت، دستگاه‌های نظارتی و مجلس تخلفاتی صورت گرفته که باید با اصلاح قانون واگذاری و افزایش نظارت‌ها این مشکلات حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعضا در واگذاری‌ها به تکالیفی که  قانون‌گذار بر دوش سازمان خصوصی‌سازی گذاشته از جمله احراز اهلیت خریدار و یا ارزیابی‌های کارشناسی، به دقت انجام نشده، افزود:در برخی از واگذاری‌ها با ترفندهایی قانون دور زده شده و اموال دولت به خریداری که از صلاحیت مالی لازم برخوردار نیست واگذار شده است.

عضو هیئت تفحص از سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه بخشی از مشکلاتی که در واگذاری اموال دولتی به بخش خصوصی به وجود آمده به واسطه اختیارات بی‌حد و حصری است که در قانون به هیئت واگذاری داده شده، افزود: ما در دو مقوله دچار مشکل هستیم، هم در قانون‌گذاری که ایراداتی به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی وارد است و هم در حوزه نظارت فقدان و ضعف وجود دارد و همچنین نمایندگانی که از جانب مجلس به عنوان ناظر در هیئت واگذاری شرکت می‌کردند، نتوانستند به وظیفه‌ای که بر عهده آنها بوده به درستی عمل کنند.

علیرضابیگی با تأکید بر اینکه نمایندگان و مجلس به دنبال این هستند که دیگر مشکلات به‌وجود آمده در واگذاری اموال دولتی، پیش نیاید، ادامه  داد: لذا تعدادی از نمایندگان و منتخبان به دنبال بازنگری در قانون هستند تا نرم‌افزارهای ناقصی که وجود داشته و باعث به‌وجود آمدن شرایط نادرست واگذاری‌ها شده، اصلاح شود.

وی با بیان اینکه هیئت واگذاری در حال جمع‌بندی آسیب‌های وارده به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است، بیان داشت: اصلاح قانون اجرای اصل ۴۴  در مجلس یازدهم صورت خواهد گرفت و پیش‌نویس این موضوع نیز تدوین شده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس تأکید کرد: نمایندگان و مجلس به دنبال این هستند که مشکلات به‌وجود آمده در واگذاری‌های قبلی به‌وجود نیاید و جلوی آن گرفته شود به عبارتی می‌خواهیم که اختیارات هیئت واگذاری محدود و قانونمندتر و نظام‌مندتر شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: اموال دولتی سازمان خصوصی سازی نماینده سازمان خصوصی سازی هیئت واگذاری اجرای اصل ۴۴ وجود آمده واگذاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۴۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعد از واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی؛ پرسپولیس و استقلال تذکر گرفتند!

آفتاب‌‌نیوز :

به تازگی و با برگزاری آیینی تیم پرسپولیس به مجموعه ای از بانک ها و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد. این واگذاری ها این شائبه را ایجاد کرده است فصل آینده دو تیم پرسپولیس و استقلال در بین تیم های لیگ برتری بیشترین هزینه را در لیگ برتر محتمل خواهد شد. اما بر اساس توصیه سازمان لیگ به تیم های پرسپولیس و استقلال این دو تیم در فصل آینده هم می بایست به اندازه سقف قرارداد هزینه کنند و قراردادهای بالای سقف قرارداد در سازمان لیگ ثبت نمی شود و هیچ تعهدی را برای باشگاه ایجاد نمی کند.

فصل پیش رو سقف قرارداد ۳۵۰  میلیارد تومان بود که به نظر این بودجه برای فصل آینده ۴۱۰ میلیارد تومان خواهد شد. البته این رقم برای سه تیمی که قرار است در لیگ نخبگان آسیا شرکت کنند، کمی بیشتر خواهد بود.

واگذاری تیم های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی خوشحالی تماشاگران و اعضای دو تیم را به همراه داشته است به این خاطر که از این پس دو تیم دارای نظام پرداختی مناسبی همانند سایر تیم ها خواهند شد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • بعد از واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی؛ پرسپولیس و استقلال تذکر گرفتند!
  • تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • خطوط ناخوانا در واگذاری سرخابی‌ها!