Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:39:41 GMT

اوضاع در شمال سامرا پس از شبیخون داعش تحت کنترل است

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۵۱۱۰

اوضاع در شمال سامرا پس از شبیخون داعش تحت کنترل است

فرمانده عملیات امنیت استان صلاح الدین، فرماندهی مشترک نظامی و فرماندهی الحشد الشعبی به علاوه سخنگوی رسمی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه ها و اظهارات رسانه ای مختلف، به شهروندان عراقی اطمینان داده اند که اوضاع تحت کنترل امنیتی است.

سرلشکر «محسن حاتم» فرمانده عملیات امنیت صلاح الدین در بیانیه ای تاکید کرده است که نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی کل منطقه «مکیشیفه» در شمال سامرا را محاصره کرده و تعقیب باندهای تروریستی داعش را در این منطقه آغاز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرلشکر «عبدالکریم خلف» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق نیز گفت که الحشد الشعبی با پشتیبانی نیروهای زمینی و هوایی ارتش، در زمان حاضر تعقیب و سرکوب عناصر داعش را در منطقه آغاز کرده اند.

در همین راستا فرماندهی مشترک نظامی عراق نیز اعلام کرده که نیروهای مشترک نظامی و الحشد الشعبی عملیات وسیع جست و جوی باقیمانده نیروهای داعش را در منطقه مکیشیفه آغاز کرده اند.

این فرماندهی تاکید کرد که نیروهای عراق در جریان عملیات بازرسی  و جست و جوی منطقه به اطلاعات مهم امنیتی دست یافته است.

فرماندهی مشترک بدون اشاره به ماهیت این اطلاعات افزوده است که نیروهای امنیتی اطلاعات کاملی از بقایای داعش به دست آورده و تعقیب آنها را حسب دستورات و نقشه های طراحی شده، آغاز کرده اند.

یکی از کارشناسان برجسته امنیتی عراق نیز ارتباط دادن این حمله به مساله ورود سرکرده جدید داعش به داخل خاک عراق بی ربط دانسته و تاکید کرده است که «عبدالله قرداش» همچنان در یک کشورعربی دیگر  متواری است.

«فاضل ابورغیف» در صفحه شخصی خود در توییتر اضافه کرد که قرداش به عنوان جانشین «ابوبکر البغدادی» (سرکرده سابق داعش که سال گذشته در داخل سوریه به هلاکت رسید) همچنان می کوشد برای جلب توجه رسانه ها دست به اقدامات تروریستی بزند.

مدیرکل اطلاع رسانی و رسانه در الحشد الشعبی نیز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته است که حمله بزرگ گروه های تروریستی ضد الحشد الشعبی با ناکامی به پایان رسیده است.

«مهند العقابی» افزوده که باندهای تروریستی داعش برنامه ای برای به دست گرفتن کنترل بخش زیادی از اراضی استان صلاح الدین داشتند و اگر چنین اتفاقی می افتاد، آغازی برای بازگشت تروریسم به شهرهای عراق بود.

وی آخرین آمار شهدای این حادثه را ۱۱ شهید و ۲۰ زخمی از نیروهای الحشد الشعبی و امنیتی عراق اعلام کرده است.

گروه تروریستی داعش جمعه شب به طور همزمان در منطقه «مکیشیفه» و «بلد» در شمال و جنوب سامراء دست به حمله غافلگیرانه به نیروهای الحشد الشعبی زد که با واکنش و رویارویی سریع این نیروها مواجه شد.

برچسب‌ها توییتر گروه تروریستی داعش سوریه ابوبکر البغدادی عراق الحشد الشعبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توییتر گروه تروریستی داعش سوریه ابوبکر البغدادی عراق الحشد الشعبی توییتر گروه تروریستی داعش سوریه ابوبکر البغدادی عراق الحشد الشعبی تروریستی داعش آغاز کرده اند الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۵۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور در شمال عراق و سوریه ۴ نفر از عناصر گروهک تروریستی پ ک ک / ی پ گ را از پای درآورده اند.

وزارت دفاع ترکیه همچنین بر ادامه مبارزه قاطع با گروهک‌ های تروریستی تا نابودی آخرین عنصر تروریستی تاکید کرد.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: ۴ تروریست پ ک ک / ی پ گ از جمله ۳ نفر در منطقه عملیاتی پنجه قفل و یک نفر در منطقه عملیاتی سپر فرات از پای درآمدند.

ارتش ترکیه ۹ اکتبر ۲۰۱۹ با مشارکت نیروهای مسلح تحت حمایت خود در شمال سوریه، عملیاتی را با عنوان چشمه صلح در شرق رودخانه فرات آغاز کرد و طی آن توانست کنترل ۲ شهر تل ابیض و رأس العین را به دست بگیرد.

این در حالیست که ترکیه در سال‌ های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از دمشق و بغداد بارها به خاک عراق و سوریه تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض این دو کشور را نیز به همراه داشته است.

کد خبر 6097649

دیگر خبرها

  • شلیک ده‌ها موشک از لبنان به مقر فرماندهی لشکر جولان اسرائیل
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • ویژگی‌های منحصربه‌فرد مردم اصفهان در دفاع مقدس استثناء است
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه
  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس