Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به آنکه حدود 43 میلیون بشکه نفت، درون 28 نفتکش از عربستان بارگیری شده و در حال رفتن به سمت آمریکا هستند، احتمالا طی روزهای آینده شاهد تجمع بیشتر نفتکش‌های پر از نفت و بدون مشتری در سواحل آمریکا، خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، مؤسسه ریستاد انرژی، می‌گوید: در حال حاضر 28 نفتکش در حال انتقال 43 میلیون بشکه نفت عربستان، ‌به آمریکا هستند و تا 24 می به سواحل آمریکا، خواهند رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی 28 نفتکش به زودی به آمریکا می‌رسند که همین حالا هم 76 نفتکش در سواحل آمریکا پر از نفت تجمع کرده، و منتظر هستند بار خود را خالی کنند.

34 فروند از این نفتکش‌ها، حامل در مجموع 25 میلیون بشکه، در سواحل غربی و 31 تانکر دیگر در نزدیک خلیج مکزیک، لنگر انداختند.

دلیل توقف این نفتکش‌ها و عدم تخلیه بار آنها این است که بسیاری از پالایشگاه‌ها در آمریکا، سفارشات خود را لغو کرده و خرید نفت را به خاطر کاهش شدید تقاضا ناشی از تبعات شیوع ویروس کرونا، متوقف کرده‌اند.

همین امر باعث صف کشیدن نفتکش‌ها در نزدیکی بنادر نفتی آمریکا، شده است.

پائولا رودریگز ماسیو، کارشناس ارشد مؤسسه ریستاد انرژی، می‌گوید: حجم نفتی که در حال حاضر قرار است از عربستان تا روز 24 می، به آمریکا برسد 4 برابر متوسط نفتی است که آمریکا، بین 24 مارس تا 24 آوریل، از عربستان وارد کرده است.

وی می‌گوید: رسیدن این حجم نفت از عربستان به سواحل آمریکا، تمام روند کاهش تولید نفت در آمریکا برای ماه می را خنثی می‌کند و از طرف دیگر به خاطر پر شدن انبارهای نفت آمریکا، ‌مشکلات جدی‌تری برای این کشور ایجاد خواهد کرد.

نبود جایگاه انبارسازی نفت، تولید کنندگان نفت آمریکا را مجبور کرده تا نفت خود را با قیمت منفی،‌ عرضه کند.

حجم نفت انبار شده تجاری در آمریکا، بر اساس آخرین آمارها حدود 520 میلیون بشکه است.

رودریگز، می‌گوید:‌در حالی که تقاضا برای نفت، از سوی پالایشگاه‌ها در آمریکا، طی 4 هفته گذشته، به طور متوسط 3 میلیون بشکه در روز، پایین آمده، آژانس اطلاعات انرژی آمریکا، گزارش داده تولید نفت این کشور تنها 800 هزار بشکه در روز در این مدت،‌ پایین آمده است.

با توجه به آنکه نفتکش‌های حامل نفت عربستان، به سرعت به سواحل آمریکا نزدیک می‌شوند، پیش‌بینی می‌شود متوسط واردات نفت آمریکا، در رقم 5.8 میلیون بشکه ثابت بماند.

موسسه ریستاد انرژی همچنین پیش‌بینی کرده، به خاطر کاهش بازدهی چاه‌های نفت، این کشور در ماه می و ژوئن شاهد افت قابل توجه تولید خواهد بود و 6 اپراتور بزرگ این کشور، در مجموع 300 هزار بشکه، از تولید نفت خود را از دست خواهند داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا نفت عربستان نفتکش سواحل آمریکا میلیون بشکه نفتکش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۵۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لحظه کنده شدن پوشش موتور هواپیمای مسافربری (فیلم) تصادف شدید یک پورشه در آمریکا (فیلم) انفجار و آتش سوزی در یک پمپ بنزین (فیلم)

دیگر خبرها

  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • فیلم/انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند