Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@03:09:11 GMT

بنیاد برکت برای ایجاد 10 هزار شغل در کرمانشاه همکاری کند

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۵۹۰۳

بنیاد برکت برای ایجاد 10 هزار شغل در کرمانشاه همکاری کند

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه خواستار همکاری بنیاد برکت برای ایجاد 10 هزار شغل در استان برای امسال شد.

هوشنگ بازوند در جلسه امروز (13 اردیبهشت) شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد برکت برای ایجاد 15 هزار شغل در استان کرمانشاه در مدت سه سال ایجاد شده، اظهار کرد: اگرچه توافق اولیه برای اشتغالزایی امسال  5600 شغل است، اما تقاضا داریم این عدد را تا سقف 10 هزار شغل افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تسهیلات 40 میلیون تومانی که برای هر شغل در نظر گرفته می‌شود را هم ناکافی دانست و عنوان کرد: این تسهیلات باید به 50 میلیون تومان افزایش یابد و امسال شاهد پرداخت 500 میلیارد تومان تسهیلات با همکاری بنیاد برکت برای اشتغالزایی در کرمانشاه باشیم.

استاندار کرمانشاه نکته مثبت اشتغالزایی که توسط بنیاد برکت انجام می‌شود را توجه به اشتغال خرد خصوصا در مناطق روستایی دانست که باعث محرومیت‌زدایی از روستاها می‌شود و یادآور شد: تقاضا داریم به مناطق حاشیه شهر نیز توجه شود.

بازوند همچنین خواستار ورود بنیاد برکت برای اتمام طرح‌های گردشگری نیمه‌تمام در استان هم شد و افزود: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و مجموعه‌های آن از جمله بنیاد برکت همواره در بحران‌های مختلف پای کار بودند و حتی در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا درحال توزیع بسته غذایی هستند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای دوران پساکرونا و جبران بخشی از خسارت‌های وارد شده که کم هم نیست، خاطرنشان کرد: تنها راه جبران این خسارت‌ها تکیه بر جهش تولید است.

بازوند خواستار همکاری همه مدیران مرتبط با اشتغال و تولید و بانک‌ها شد و اضافه کرد: برای جهش تولید نیازمند حرکات جهشی مدیران هم هستیم و نمی‌توان با روند سابق کارها را پیش برد.

استاندار کرمانشاه از عملکرد تعدادی از بانک‌ها خصوصا پست بانک در زمینه عدم جذب سه درصد باقی مانده از تسهیلات زلزله استان نیز به شدت انتقاد کرد و گفت: تعلل در پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها باعث شد نتوانیم اعتبارات جدید درخواست کنیم و با این شرایط 100 میلیارد تومان اعتبارات ما در حال از دست رفتن است.

وی با بیان اینکه دولت امسال دیگر به راحتی با پرداخت تسهیلات با سود چهار درصد موافقت نخواهد کرد، افزود: اگر این 100 میلیارد تومان تسهیلات را از دست بدهیم با مدیران متخلف بانکی به شدت برخورد خواهد شد.

بازوند از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم خواست با توجه به اینکه اعتبارات بیمه بیکاری تامین شده پیگیری‌های لازم برای پرداخت بیمه بیکاری 7300 نفر مشمول استان را انجام دهد.

انتها پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سال جهش تولید کروناویروس بنیاد برکت استانی اقتصادی كرمانشاه بنیاد برکت هزار شغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۵۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلگری مجوزها و زیرساخت مشوق‌ ایجاد اشتغال است

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ امیر حسن‌زاده، در کارگروه اشتغال استان کرمان عنوان کرد: دستگاه‌ها به اشتغال‌های شرکت‌های زیرمجموعه خود نیز توجه داشته باشند و آنها را در سامانه تعهد اشتغال استان ثبت کنند.   وی افزود: پشت هر موافقت اصولی باید یک اشتغال ثبت شود و هر دستگاهی موافقت اصولی صادر می‌کند، ثبت اشتغال آن را هم رصد کند.    معاون اقتصادی استاندار کرمان تصریح کرد: اشتغال‌هایی که در حوزه اصناف ایجاد می‌شوند نیز قابلیت ثبت در سامانه تعهد اشتغال را دارند.    حسن‌زاده، افزود: با رفع مشکل فنی سامانه جستجوی شغل، اطلاع‌رسانی کامل به عموم جامعه و دانشگاه‌ها صورت گیرد تا فرصت‌های شغلی و تقاضاهای شغلی ثبت شوند.   وی در خصوص تسهیلات اشتغال تبصره 18 قانون بودجه که اکنون به تبصره 2 تغییر کرده است، گفت: امسال سهم ما ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعلام شده و از سویی دستگاه‌های مشمول هم بیشتر شده‌اند.    حسن‌زاده، ادامه داد: همچنین تمام استان‌ها در این تسهیلات به یک اندازه دیده شده‌اند که در این خصوص مکاتباتی را با وزارتخانه انجام داده‌ایم تا اصلاح گردد.    معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: با اقداماتی از جمله تسهیلگری صدور مجوزها و تامین زیرساخت، خود مردم به سمت سرمایه‌گذاری و اشتعال می‌آیند. 

دیگر خبرها

  • همکاری ایران و مجارستان در حوزه فرهنگ و هنر
  • تسهیلگری مجوزها و زیرساخت مشوق‌ ایجاد اشتغال است
  • مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه