Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار قم با تاکید بر اینکه تخصیص حق‌آبه‌ها مطالبه همشهریان قمی بوده است، گفت: در حال حاضر سدهای استان پر است. ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

محسن بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، تخصیص حقابه‌‌های زیست‌محیطی به استان قم را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: هر سال به دنبال رهاسازی آب از سدهای استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تاکید بر اینکه تخصیص حقابه‌ها مطالبه همشهریان قمی بوده است، افزود: برخلاف عرف که در تمام دنیا برای کار کشاورزی اقدام به سدسازی می‌کنند، سدهایی که بالا دست قم زده‌شده برای تأمین آب شرب شهری است.

وی با بیان اینکه دو سد 15 خرداد و کوچری برای تأمین آب شرب ایجاد شده‌اند، گفت: آبی که سال گذشته و حتی اخیراً به میزان یازده میلیون متر مکعب رها و آزادسازی شد دلیلش این بود که استان قم ذخیره خوبی در سدها دارد؛ در نتیجه با رهاسازی آب در سدها، در صورت بارندگی یا سیل آب در سدها خواهیم داشت.

بهشتی با بیان اینکه حقابه واقعی کشاورزان سه الی پنج میلیون متر مکعب نبوده و بسیار بیشتر از این مقدار است، ادامه داد: سال گذشته 45 میلیون مترمکعب و با در نظر گرفتن یازده میلیون مترمکعب قبل از پایان سال، در مجموع 56 میلیون مترمکعب آب از سدها رهاسازی کردیم.

مدیریت سد 15 خرداد دلیجان به استان مرکزی سپرده شودبازدید گردشگران از تالاب میقان، سد 15 خرداد و الغدیر ساوه ممنوع شدظرفیت برداشت آب از سد 15 خرداد قم افزایش می‌یابد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ابراز کرد: بعضی مواقع 15 میلیون مترمکعب آب در سد پانزده خرداد داریم که آزادسازی می‌شود ولی امسال چهار برابر آن را آزاد کردیم.

وی تاکید کرد: امسال نیز بارندگی‌های خوبی داشتیم و در صورت بالاتر رفتن سدهای استان، قطعاً پیگیری‌ها نتیجه خواهد داد و موفق به آزادسازی آب‌ها خواهیم شد، سال گذشته هم آب‌ها را مدیریت کردیم که تا پایان شهریور برسانیم.

بهشتی مطرح کرد: در حال حاضر سد 15 خرداد بیش از 95 میلیون مترمکعب و سدکوچری بیش از 135 میلیون متر مکعب آب‌دارند و سدهای استان پر هستند.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه به‌دنبال حقابه زیست محیطی در رودخانه قره چای هستیم، تصریح کرد: به دلیل اینکه در این منطقه کشاورزان اقدام به کشاورزی نمی‌کنند در نتیجه به دنبال آن بودیم که در دریاچه نمک حقابه زیست محیطی داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ساوه دارای دشت‌های حاصلخیزی برای کشاورزی بوده و آبی که سال گذشته از سد غدیر رها سازی کردند به دلیل سرریز بودن این سد بوده و ما چه بخواهیم و چه نخواهیم این کار را انجام می‌دهند، به خاطر اینکه جا برای روان آب‌های بالادست باز شود در نتیجه اقدام به آزادسازی آب‌های سد کردند.

انتهای پیام/451/ ز

R7854/P41362/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون مترمکعب سدهای استان زیست محیطی سد 15 خرداد سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۵۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه با بیان اینکه پروژه با هدف به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ناشی از منابع آلاینده اجرا شد، اظهارداشت: این پروژه علاوه بر شناسایی منابع آلاینده زیست محیطی رصد و نظارت منطقه‌ای بر وضعیت منابع آلاینده، ارائه راه کارهای مدیریتی کاهش پیامدهای محیط زیستی، ایجاد بستری مناسب برای تصمیم گیری بهتر و ارتقای آگاهی‌های عمومی در رابطه با مسائل زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

وی مراحل انجام پروژه را شامل فاز مطالعات و بررسی کلیات وضعیت محیط زیستی منطقه، شناسایی منابع آلاینده سطح منطقه، تهیه بانک اطلاعاتی، ارائه راهکارهای کاهش آلاینده‌ها، تهیه اطلس زیست محیطی منطقه و ارائه راه کارهای مدیریت محیط زیست در منطقه عنوان کرد.

طاهری بابیان اینکه در این اطلس منابع آلاینده هوا، خاک، نور، انرژی، امواج و.. شناسایی شده است، افزود: در گام دوم براساس داده‌های احصا شده، برنامه ریزی برای به حداقل رساندن آلودگی ناشی از مراکز آلاینده آغاز خواهد شد.

کد خبر 6089935

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد