Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نگاه ویژه دولت به توسعه آموزشی از طریق افزایش اعتبارات گفت: با وجودی که درآمدهای نفتی و مالیاتی کاهش داشته اما دولت نسبت به بهبود معیشت فرهنگیان و نیز توسعه سرانه آموزشی توجه ویژه‌ای دارد. ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، محمدمهدی شهریاری امروز شنبه در مراسم تجلیل از معلمان منتخب استانی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم اظهار کرد: شأن و جایگاه معلمان استانی فراتر از برگزاری یک مراسم ساده است و امید است با مساعد شدن شرایط بتوانیم در مراسمی باشکوه قدردان تلاش‌های معلمان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شأن و جایگاه والای معلم هم تراز شغل انبیا است افزود: وظیفه خطیر مسئولیت شناسی، امانت داری و آموزش موجب شده تا شغل شریف معلمی به عنوان رکنی اساسی در انسان سازی مطرح شود.

شهریاری با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور و جایگاه شایسته ایران در تولید علم و دستاوردهای دانش بنیان، این دستاوردها را مرهون تلاش‌های معلمان دانست و افزود: معلمان علاوه بر آموزش‌های مناسب، زیرساخت‌های علمی لازم را برای پیشرفت فراهم می‌سازند.

برخی دانش‌آموزان در گیلان هنوز از «شبکه آموزشی شاد» محروم هستندلزوم اجرا سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورشراهکار اینکه "آموزش و پرورش حرف اول نظام باشد" چیست؟

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: امروز که جهان درگیر بیماری کروناست و آموزش‌های حضوری تعطیل شده است، آموزش مجازی به همت معلمان به خوبی توانسته تاحدود زیادی خلا آموزشی را جبران سازد.

شهریاری با قدردانی از اهتمام معلمان در دوران کرونا گفت: معیشت معلمان همواره به عنوان دغدغه‌ای جدی مطرح بوده و دولت نیز در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

وی به نگاه فرهنگی استان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت مقوله تعلیم و تربیت و نقش آن در توسعه، برای جبران عقب ماندگی‌های آموزشی همواره اعتبارات آموزش و پرورش در ردیف نخست بوده است.

شهریاری ادامه داد: توسعه استان از مسیر ارتقای علمی در همه ارکان می‌گذرد و معلمان در این راه وظیفه‌ای سنگین بر عهده دارند.

وی افزود: علاوه بر اهتمام ویژه برای پوشش دانش آموزان بازمانده از تحصیل، از مجموع نیاز استان به 12 هزار کلاس درس نیز یک پنجم آنان در دست احداث است.

استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در هر جایگاهی که هستیم قدردان زحمات معلمان هستیم و به طور قطع با وحدت و همدلی می توان بسترهای ارتقای شغلی معلمان را بیش از پیش فراهم ساخت.

انتهای پیام/7548/ ع

R7548/P/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۶۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: هشت میلیارد و ۹۴۲ میلیون ریال حمایت مالی و تشویقی در پارسال به استان اختصاص یافته و جذب شده است.

جمشید نوری افزود: هدایت، حمایت و ترویج فرهنگ تعاون و کمک به شرکتهای تعاونی برتر، اجرای دوره های آموزشی، اجرای طرحهای تحقیقاتی، نظارت بر عملکرد تعاون ها، حمایت از حقوق اعضا و انجام حسابرسی از شرکتها از جمله اهداف اختصاص این اعتبار بوده است.

نوری اظهارکرد: در این راستا بیش از سه میلیارد ریال برای ترویج فرهنگ تعاون در آذربایجان‌غربی اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی  گفت: پارسال ۲۵ هزار و ۴۰۰ نفرساعت دوره آموزشی رایگان حضوری و مجازی با حضور اعضا و ارکان شرکتهای تعاونی در استان اجرایی و بیش از یک میلیارد ریال برای اجرای این دوره ها هزینه شده است.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با هدف کمک به تعاونی های دارای اعضای سه دهک اول درآمدی هم سال گذشته ۷۰۰ میلیون ریال به تعاونی های فرش دستباف استان اختصاص داده شد.

 

 

دیگر خبرها

  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • تجلیل از معلمان نخستین مدرسه در زندان تبریز
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است
  • ۵۷۰ هزار معلم به نظام رتبه بندی اعتراض کردند
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • همه آحاد جامعه به نوعی مخاطب دستگاه تعلیم و تربیت و وامدار معلمان هستند