Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:32:01 GMT

معلمان نقش کلیدی در تربیت انسان‌های توانمند دارد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۶۱۶۷

معلمان نقش کلیدی در تربیت انسان‌های توانمند دارد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: معلمان و اساتید نقش کلیدی در تربیت انسان‌های توانمند به عنوان سرمایه‌های اجتماعی جامعه دارند.

اقبال عباسی ۱۳ اردیبهشت‌ماه در جلسه ستاد بزرگداشت مقام معلم با حضور نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شیوع کرونا ویروس مانع تعطیلی آموزش باوجود تعطیلی مدارس و کلاس‌های درس نشد، اظهارکرد: معلمان و کادر ادارای آموزش و پرورش حتی در روزهای تعطیل مشغول فراهم کردن مقدمات آمورش از راه دور برای دانش‌آموزان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: نیروی انسانی توانمند از عوامل توسعه و رشد در هر جامعه‌ای است، بنابراین افراد جامعه برای اینکه تبدیل به یک نیروی انسانی توانمند در حوزه‌های مختلف شوند نیازمند آموزش هستند.

وی با بیان اینکه معلمان و اساتید نقش کلیدی در تربیت انسان‌های توانمند به عنوان سرمایه‌های اجتماعی جامعه دارند، خاطرنشان کرد: شاهدیم که معلمان ما کودکان و حتی جوانانی را که از انجام ساده‌ترین کارها عاجز هستند با آموزش توانمند می‌کنند و این افراد کارهای بزرگی را از نظر علمی، اقتصادی و فرهنگی در کشور انجام می‌دهند.

عباسی در ادامه با اشاره به شخصیت والای شهید مطهری در امر انسان‌سازی، توضیح داد: شهید مطهری علاوه بر اینکه شاگردان خود را از نظر علم روز تربیت می‌کرد به تربیت دینی آن‌ها نیز توجه ویژه‌ای داشت، دشمنان جمهوری اسلامی فکر می‌کردند با شهادت ایشان راه علم‌آموزی را در کشور ما تعطیل می‌کنند، اما امروز شاهدیم هزاران معلم و استاد راه این شهید بزرگوار را ادامه می‌دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: معلمان ما در شرایط شیوع کرونا ویروس تمام توان خود را صرف آموزش دانش‌آموزان کردند، عده‌ای از معلمان نیز بر اثر کرونا ویروس جان خود را از دست دادند که باید قدردان زحمات تمامی این عزیزان باشیم.

گفتنی است در این جلسه تعدادی از معلمان، فرمانداران و ائمه جمعه نیز به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری معلمان آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۶۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان چهارمحال‌وبختیاری در جمع معلمان نمونه کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش استان از قرارگیری ۲ معلم این استان در جمع ۱۵ معلم نمونه کشور خبر داد.
امین سلیمانی از قرارگیری دو معلم این استان در جمع معلمان نمونه کشور خبر داد و گفت: «سلمان رستمی»، آموزگار ابتدایی شهرستان بروجن و «جعفر عالی‌پورهفشجانی»، دبیر مقطع متوسطه اول ناحیه ۲ شهرکرد به عنوان معلمان نمونه کشوری انتخاب شدند و در جمع ۱۵ برگزیده قرار گرفتند.
وی افزود: همچنین «سیده سارا بخشایش»، دبیر متوسطه دوم بروجن نیز به عنوان معلم نمونه استان امسال انتخاب شد.
سلیمانی گفت: براساس دستورالعمل جدید، معلمان نمونه در ۲ گروه معلمان شامل یک معلم از هر دوره تحصیلی و گروه کیفیت‌بخشی مدیر، معاون، مراقب سلامت، مربی پرورشی، مشاور انتخاب شدند که سه نفر از معلمان به عنوان معلم نمونه استانی و ۵ نفر نیز به عنوان گروه کیفیت‌بخشی معرفی شدند. همچنین از بین۳ معلم نمونه استانی دو نفر از آنان به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شدند.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: همچنین «فرخنده رحیمی»، مدیر آموزشگاه از ناحیه دو شهرکرد، «فاطمه نجفی»، معاون آموزشگاه از ناحیه ۲ آموزش و پرورش شهرستان شهرکرد، «اکرم پیرایش»، مراقب سلامت ناحیه یک شهرکرد، «مریم توکلی»، مربی پرورشی کوهرنگ و «فرشاد احمدی»، مشاور ناحیه یک شهرکرد به عنوان گروه کیفیت‌بخشی استان معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • معلمان چهارمحال‌وبختیاری در جمع معلمان نمونه کشور
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود