Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده پارلمان عراق تشدید حملات داعش طی چند ماه گذشته در این کشور را بیانگر وجود توافقات و هماهنگی بین آمریکایی‌ها و عناصر باقی مانده داعش دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جاسم البخاتی» نماینده پارلمان عراق از جریان حکمت گفت که آمریکایی‌ها و عناصر داعش از اوضاع فعلی عراق سوء استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البخاتی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» گفت که بحران‌های سیاسی، اقتصادی و بهداشتی تأثیرات منفی بر اوضاع امنیتی داشته و آمریکایی‌ها و داعش به سوء استفاده از این وضعیت روی آورده‌اند و در نتیجه حملات به مناطق مختلف کرکوک، دیالی و صلاح‌الدین تشدید شد.

وی به سوء استفاده آمریکایی‌ها و داعش از بحران‌های کنونی عراق و خلأ به وجود آمده در بخش امنیتی در برخی مناطق اشاره کرد و به نهادهای امنیتی و دولت درباره ازسرگیری بمب‌گذاری‌های جدید در این مناطق و حتی مناطق مرکزی هشدار داد.

این نماینده پارلمان عراق همچنین فراکسیون‌های سیاسی را به تشکیل فوری دولت به منظور اجتناب از خطرات احتمالی فراخواند.

وی افزود که حملات داعش طی چند ماه گذشته در این کشور بیانگر وجود توافقات و هماهنگی بین آمریکایی‌ها و عناصر باقی مانده داعش است.

بامداد امروز (شنبه - دوم می)، پایگاه خبری شبکه «الرشید» عراق از افزایش شمار قربانیان حمله تروریستی صبح امروز عناصر داعش از چند محور به جنوب استان صلاح‌الدین، خبر داد و اعلام کرد که در این حمله تروریستی ۹ نیروی الحشد الشعبی به شهادت رسیدند و ده نفر زخمی شدند.

پیشتر اعلام شده بود که حمله گروه تروریستی داعش به نیروهای الحشدالشعبی در منطقه «مکیشیفه» در استان صلاح‌الدین به شهادت شش نفر از نیروهای الحشد الشعبی منجر شده است.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: داعش عراق آمریکا حملات تروریستی آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۶۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه

نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در استان حمص در مرکز سوریه را منهدم کرد.

به گزارش ایسنا، وادیم کولت، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) اعلام کرد: در حملات نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی که منطقه التنف را ترک کرده و در مناطق کوهستانی جبال العمور در استان حمص مخفی شده بودند که دسترسی به آن دشوار است، منهدم کردند.

کولت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: طی روز گذشته هفت حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه توسط گروه‌های تروریستی «جبهه النصره» و «حزب اسلامی ترکستان» در منطقه کاهش تنش در ادلب، یک حمله در استان حلب، چهار حمله در استان ادلب و ۲ حمله در استان لاذقیه انجام شده است.

طبق گزارش اسپوتنیک، ۲۱ آوریل روسیه اعلام کرد ائتلاف بین‌المللی آمریکا در سوریه ۲ بار پروتکل عدم درگیری را نقض کرد و پروازهایی را بدون هماهنگی روسیه انجام داد.

گروه‌های تروریستی در سوریه گاهی حملاتی را به غیرنظامیان و مقرهای ارتش سوریه انجام می‌دهند و ارتش سوریه و روسیه با این حملات مقابله می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم