Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره کل محیط زیست استان تهران از شناسایی یک مرکز غیر مجاز نگهداری و پرورش قرقاول در  شهرستان شهریار و  خروج دامهای غیرمجاز از مراتع پناهگاه حیات وحش کاوه ده در  شهرستان فیروزکوه خبر داد.

به گزارش ایسنا، شیدا اکار - رییس اداره محیط زیست شهرستان شهریار - گفت: در  مرکز غیر مجاز نگهداری و پرورش قرقاول که در یکی از باغ های اطراف شهریار واقع شده است، بیش از ٢٠٠ قطعه قرقاول وجود داشته است و نگهداری، پرورش و تکثیر این پرندگان با استفاده از دستگاه جوجه کشی، بدون اخذ مجوز از محیط زیست صورت می گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مطابق ضوابط و مقررات موجود باید قبل از هر گونه اقدامی در این خصوص تاییدیه محیط زیست اخذ شود، اظهارکرد: با همکاری کلانتری فردوسیه و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان تهران و شهرستان شهریار پس از صورتجلسه، پرندگان این مرکز ضبط و جهت نگهداری به مرکز نگهداری حیات وحش پارک پردیسان منتقل شدند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان شهریار با اشاره به اینکه این مرکز نگهداری بدون رعایت ضوابط محیط زیستی فعالیت می کرده است، گفت: با متصدی این واحد برابر ضوابط قانونی برخورد می شود.

خروج دامهای غیر مجاز از مراتع تنها پناهگاه حیات وحش استان تهران 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه ازخروج دامهای غیرمجاز از مراتع پناهگاه حیات وحش کاوه ده در این شهرستان خبر داد .

فرشاد فیروزنیا با اعلام این خبر گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و دستورالعمل های سازمانی مبنی بر تأخیر در کوچ بهاره عشایر، طی روزهای گذشته دام های غیر مجازی که وارد منطقه پناهگاه حیات وحش کاوه ده شده بودند، با همکاری یگان حفاظت این اداره و ماموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، از منطقه خارج و به بیرون هدایت شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه شروع فصل کوچ بهاره عشایر از اواسط خرداد ماه است، اظهار کرد: متاسفانه برخی دامداران بدون توجه به تاریخ درج شده در پروانه های صادره و فصل تعلیف وارد مناطق این شهرستان می شوند.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، فیروزنیا با اشاره به اینکه این موضوع می تواند علاوه بر تخریب مراتع باعث ایجاد آلودگی و شیوع و انتقال بیماری های مشترک حیات وحش و دام های محلی شود، اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده سازمانی به منظور جلوگیری و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، این اداره با دامداران فاقد پروانه چرا و بهره برداران متخلف برابر قانون برخورد می کند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محیط زیست قرقاول کاوه ده محیط زیست شهرستان پناهگاه حیات وحش حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار استان تهران رییس اداره کاوه ده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۷۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان

مصطفی یوسفی قندعلی رئیس اداره محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان گفت: با توجه به شروع فصل ممنوعه درمورخه ۷ اردیبهشت ماه گشت وکنترل آبی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان درپشت سد گتوند انجام شد که در این گشت وکنترل موفق به دستگیری ۱صیاد غیر مجاز ماهی همراه با ادوات صید شدند.

او می‌گوید: از اول امسال تاکنون ۵ گروه صیادی غیر مجاز توسط یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان مسجدسلیمان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 یوسفی ادامه داد: از تمام هموطنان عزیز تقاضا داریم با توجه به شروع فصل ممنوعه ماهیگیری و فصل تخم ریزی و زاد آوری ماهیان از صید خودداری نموده و در این خصوص به محیط بانان در این امر خطیر کمک و یاری رسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم