Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:20:31 GMT

۴۰ درصد دانش آموزان دماوندی از شاد استقبال کردند

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۷۸۹۷

۴۰ درصد دانش آموزان دماوندی از شاد استقبال کردند

مهرداد پورفتحی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اقدامات انجام شده توسط آموزش و پرورش دماوند از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون اظهار داشت: از ابتدای اسفندماه مدارس این شهرستان به دلیل انتشار این بیماری تعطیل شد و از همان زمان معلمان آموزش های مجازی دانش آموزان را آغاز کردند.

وی با یادآوری اینکه برنامه شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) با هدف تقویت ارتباط دانش آموزان و معلمان طراحی شده است، افزود: اکنون در دماوند ۱۰۰ درصد مدیران، ۷۰درصد معلمان و ۴۰ درصد دانش آموزان از این برنامه استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: استفاده از این برنامه در شهرستان دماوند با مشکلاتی همچون دسترسی دانش آموزان به اینترنت با توجه به هزینه زیاد آن برای برخی خانواده های کم برخوردار و در اختیار نداشتن گوشی های هوشمند همراه هست از این رو از خیران منطقه می خواهیم با توجه به درخواست اولیای دانش آموزان، این نهاد را در خرید لوازم دیجیتالی یاری کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند در ادامه با اشاره به برگزاری امتحانات دانش آموزان، تصریح کرد: در این شهرستان نیز همچون سایر نقاط کشور امتحانات پایه دوازدهم به صورت حضوری از ۱۷ خرداد آغاز می شود.

وی ادامه داد: حجم امتحانات شامل ۸۰ درصد محتوا با ۱۶ نمره خواهد بود و چهار نمره باقی مانده آن که شامل ۲۰ درصد از کتاب است به صورت نمره اختیاری می باشد تا آموزش‌های ارائه شده دوره کرونا هم ترتیب اثر داده شود که آزمون کنکور هم بر همین اساس خواهد بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند افزود: امسال با توجه به پروتکل های بهداشتی، حوزه های امتحان نهایی از هفت حوزه به ۱۱ حوزه افزایش خواهد یافت و تمامی شرایط بهداشتی در راستای حفظ سلامت دانش آموزان با ضدعفونی کردن سالن امتحانات، غربالگری دانش آموزان با دستگاه تب سنج در هر حوزه امتحانی و عدم حضور دانش آموزانی که مشکوک به کرونا هستند، اجرا می شود.

پورفتحی یادآور شد: امتحانات پایه ششم لغو و برای پایه های دیگر تحصیلی نیز منتظر تصمیم ستاد ملی کرونا هستیم اما به احتمال زیاد امتحانات به صورت مجازی در پایه های دیگر برگزار خواهد شد و نمرات خرداد ماه از ۸۰ درصد کتاب و کلاس های مجازی ثبت می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند همچنین به برگزاری آزمون های برخط (آنلاین) برای دانش آموزان سطح منطقه خبر داد و گفت: طبق برنامه های دانش آموزی از  ششم اردیبهشت ماه تا ۱۹ اردیبهشت، آزمون های آنلاین طبق برنامه در ساعت ۱۴ظهر از دانش آموزان گرفته می شود.

این مقام مسئول گفت: هدف از این آزمون آمادگی پایه های دوازدهم برای کنکور و امتحان نهایی است که خوشبختانه شاهد استقبال خوب دانش آموزان بودیم و در حال حاضر ۴۵۰ دانش آموز پایه دوازدهم در این آزمون ها شرکت کرده اند.

به گفته فتحی، پایه های دوازدهم فنی و کاردانش امتحان نهایی نخواهند داشت.

وی درخصوص آغاز سال تحصیلی جدید نیز گفت: این مهم نیز در راستای شرایط کنترل بیماری و تصمیم ستاد ملی کرونا صورت می گیرد و  این احتمال وجود دارد که کلاس های سال جدید به صورت اینترنتی آغاز شود.

بزرگداشت مقام معلم در دماوند آنلاین برگزار شد

پورفتحی در ادامه خاطرنشان کرد: هرساله آموزش و پرورش دماوند آیین بزرگداشت مقام معلم را با حضور تمامی معلمان و مدیران برگزار و از معلمان برگزیده قدردانی می کرد اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا این همایش ظهر امروز (شنبه) به صورت مجازی از طریق  ویدئوکنفرانس با حضور نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه، سرپرست فرمانداری دماوند و امام جمعه شهرستان برگزار و به فرهنگیان تبریک گفته شد.

وی ادامه داد: ۱۰ معلم برگزیده در شهرستان دماوند مشغول به تدریس هستند که ۹ نفر از آنان برگزیده منطقه ای و یک نفر برگزیده استانی به شمار می روند.

این مقام مسئول ضمن تشکر از معلمان منطقه که در این برهه حساس آموزش به دانش آموزان را کنار نگذاشتند، گفت: آموزش مجازی انرژی چندین برابری نسبت به آموزش حضوری دارد و خیلی از معلمان شبانه روز تلاش کردند تا با برگزاری کلاس های مجازی، دانش آموزان را همراهی کنند که جای تقدیر و تشکر دارد.

در سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸ حدود ۱۸ هزار دانش‌آموز در ۱۲۵ مدرسه با حضور یک‌هزار معلم در مدارس بخش مرکزی دماوند و ۱۳ هزار دانش‌آموز در ۸۵ مدرسه بخش رودهن توسط ۸۵۰ معلم تحصیل کردند.

شهرستان دماوند در استان تهران دارای پنج شهر دماوند، رودهن، آبسرد، کیلان و آبعلی در دو بخش مرکزی و رودهن است؛ این شهرستان دارای دو اداره آموزش و پرورش بخش مرکزی(شهرهای دماوند، آبسرد و کیلان) و آموزش و پرورش بخش رودهن(رودهن و آبعلی) است.

برچسب‌ها شهرستان دماوند وزارت آموزش و پرورش فرهنگیان پروندهٔ خبری آموزش کودکان مناطق محروم در روزگار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان دماوند وزارت آموزش و پرورش فرهنگیان شهرستان دماوند وزارت آموزش و پرورش فرهنگیان اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۷۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان

افشین امیریان مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در شورای آموزش و پرورش استان گفت: امسال بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در آموزش و پروش استخدام می‌شوند و سهم دانشگاه فرهنگیان از این تعداد ۴۵۶ نفر است.

وی افزود: امسال علاوه بر دانش آموزان پایه دوازدهم امتحان دانش آموزان پایه دهم و یازدهم هم نهایی است.

بیشتر بخوانید

تصویب ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری

امیریان اضافه کرد: حدود ۴۲ هزار دانش آموز در این سه پایه امتحان نهایی دارند که برای فراهم شدن فضای امتحان، همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف استان لازم است.

برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز در اردیبهشت ماه و توجه به مشارکت‌های مردمی در ساخت و ساز و زیباسازی مدارس مباحث شورای آموزش و پرورش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت