Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@00:07:43 GMT

ویروس کرونا را دست کم نگیریم

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۸۹۷۸

ویروس کرونا را دست کم نگیریم

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند، محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: همچنان نیاز داریم که مردم عزیز فاصله گذاری اجتماعی هوشمند را رعایت کنند.

وی گفت: امیدواریم با ادامه و استمرار مرحله حمله در برابر ویروس کرونا، یعنی شناسایی افراد بدون علامت یا کم علامت و با کمک و همراهی مردم، رعایت مسائل بهداشتی و عدم تردهای غیرضروری به زودی شاهد کنترل جدی این بیماری در استان خراسان جنوبی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: یکی از موضوعاتی که این روزها در استان خراسان جنوبی در مورد آن صحبت می‌شود، نگرانی درباره روند مبتلایان و شناسایی بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ است. 

وی افزود: تا حوالی ۱۱ فروردین ماه در مورد بیماری کووید ۱۹ ما در فاز دفاعی بودیم یعنی همه اقدامات ما در برابر این ویروس جنبه دفاعی داشت ولی از ۱۱ فروردین با افزایش ظرفیت آزمایشگاه ویروس شناسی به تدریج وارد فاز حمله شدیم.

دهقانی فیروزآبادی گفت: فاز حمله به این معناست که ما در صورتی می‌توانیم این ویروس را مهار و کنترل کنیم که با شناسایی افراد بدون علامت یا کم علامت در واقع از گسترش و سرایت بیشتر این ویروس جلوگیری کنیم. 

وی اظهار داشت: ابتدا در شهرستان‌هایی که آلودگی بیشتری داشتند، این اتفاق افتاد و بتدریج به کل استان گسترش پیدا کرد بنابراین همانطور که در آمارها ملاحظه کردید در ۲ هفته اخیر قسمت عمده بیماران مثبتی که شناسایی می‌شوند افرادی هستند که نمونه گیری سرپایی برای آنها انجام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: این افراد یا از اطرافیان بیماران مثبت شناسایی شده بودند که ممکن است هیچ علامتی نداشتند یا افراد کم علامتی بودند که به مراکز سرپایی ما مراجعه کردند و مورد آزمایش قرار گرفتند.

وی دیروز (جمعه) گفت: یکسری علائم دیگری که ممکن است بیماران مبتلا به کرونا با آن مراجعه کنند یا به آن مبتلا شوند، مثل سردرد، درد عضلانی، اختلال بویایی، اختلال چشایی، اسهال و علائم گوارشی نیز وجود دارد که در مورد آنها نیز تاکید بیشتری می‌شود از جهت این که نشان دهنده ابتلا به ویروس کرونا باشد.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (شنبه) اعلام کرد: تاکنون ۹۶ هزار و ۴۴۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود: اگر توفیقی در مدیریت کرونا بوده مرهون همکاری مردم و مراعات اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و ادامه این روند نیازمند همکاری مداوم مردم است.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا خراسان جنوبی دانشگاه علوم پزشکی روابط عمومی فوت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۸۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: اگر از جنگ کنونی غزه درس نگیریم، تکرار خواهد شد

وزیر خارجه ترکیه هشدار داد اگر منطقه از جنگ کنونی غزه درس نگیرد، ممکن است این درگیری‌های در آینده باز هم تکرار شود.

به گزارش ایسنا، «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه گفت اگر منطقه از تراژدی کنونی در نوار غزه درس نگیرد، ممکن است این باریکه در آینده باز هم شاهد درگیری باشد.

فیدان در گفت‌وگو با العربیه گفت: «اگر از این تراژدی درس نگرفته و به دنبال راهکار ۲ دولتی نباشیم، این آخرین جنگ غزه نخواهد بود، بلکه جنگ‌های دیگر و اشک‌های بیشتری در انتظار ما خواهد بود.»

او گفت: «ما باید از اسرائیل بخواهیم مرزهای ۱۹۶۷ را بپذیرد. نه‌تنها حماس، بلکه تمام فلسطینیان بر سر تاسیس کشور مستقل فلسطین بر سر مرزهای ۱۹۶۷ توافق دارند.»

این دیپلمات ارشد ترکیه همچنین با بیان اینکه ممکن است درگیری‌های منطقه‌ای میان ایران و رژیم صهیونیستی گسترش یابد، هشدار داد: «گرچه اوضاع فعلاً آرام به نظر می‌رسد، اما احتمال (تشدید تنش‌ها) همواره وجود دارد.»

به گزارش خبرگزاری آناتولی، از هفتم اکتبر تا امروز حدود ۳۵ هزار تن از ساکنان نوار غزه در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند که بخش اعظم آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. همچنین ۷۸ هزار فلسطینی در نوار غزه در این حملات مجروح شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های سازمان ملل متحد، با گذشت تقریباً هفت ماه از آغاز جنگ غزه، بیشتر مناطق این باریکه در حملات رژیم صهیونیستی تخریب شده و حدود ۸۵ درصد از جمعیت آن آواره شده‌اند و درعین‌حال، نظامیان صهیونیست به ساکنان غزه اجازه دسترسی به غذا، آب آشامیدنی و دارو را نمی‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • ترکیه: اگر از جنگ کنونی غزه درس نگیریم، تکرار خواهد شد
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟