Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه تلویزیونی "المیادین"، الخزعلی افزود که این حملات را در راستای مسأله [تلاش آمریکا برای حفظ] امنیت اسرائیل و سلطه بر نفت صورت‌ می گیرد.

روز چهارشنبه نیز ا-سخنگوی رسمی "انصارالله الأوفیا" (هواداران وفادار خدا) فاش کرد که آمریکا در صدد استقرار سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الخزعلی اظهار کرد که حملات داعش پیش از مذاکرات واشنگتن با دولت عراق که قرار است، ژوئن آینده (خرداد/تیر) درباره خروج نیروهای آمریکایی از عراق انجام شود، صورت می گیرد.

پیش از این نیز علی الحسینی مسؤول "روابط محور شمال" نیروهای الحشد الشعبی گفت که حملات تروریستی اخیر در این کشور پیام آمریکا بود و واشنگتن بدنبال آن است که به خاطر تصمیم دولت بغداد برای اخراج نظامیان بیگانه، از عراق انتقام بگیرد.

وی گفته بود که آمریکا به خاطر مصوبه مجلس عراق برای خروج نظامیان بیگانه از جمله نیروهای آمریکایی، به دنبال انتقام از عراق است.

متعاقب جنایت ترور سرداران شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به دست نیروهای آمریکایی در بغداد، پارلمان عراق پنجم ژانویه (۱۵ دی ۹۸) قانون اخراج نظامی آمریکا را از خاک این کشور تصویب کرد.

نیروهای آمریکایی تحت فشار گروه های مقاومت اسلامی و جریان های سیاسی و افکار عمومی عراق در طول ماه های اخیر ناچار به تخلیه تعدادی از پایگاه های نظامی در عراق شده اند.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر دولت پیشبرد عراق پیشتر در هشتم آوریل (۲۰ فروردین ماه) فحوای نامه وزارت امور خارجه آمریکا را در خصوص درخواست مذاکرات جامع با عراق از جمله مساله خروج نظامی آمریکا از خاک این کشور را فاش کرده بود.

سفیر آمریکا در بغداد این نامه را به طور رسمی تقدیم عادل عبدالمهدی کرده بود.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز پیش از آن در اظهاراتی گفته بود که مذاکرات با بغداد در خصوص روابط راهبردی دو کشور از نیمه ماه ژوئن آغاز می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عصائب حق قيس خزعلي داعش نیروهای آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۸۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: رسانه‌ها و اندیشکده‌های تحلیلی غربی از حضور قریب به ۱۸۰ هزار نیروی شبه‌نظامی متعلق به گروه‌های مقاومت در خاورمیانه گزارش می‌دهند. پس از جنگ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ حماس و اسرائیل توجه به این گروه‌ها تحت عنوان نیروهای نیابتی و همچنین جبهه مقاومت زیاد شده است و یکی از جریان‌های اصلی خبری در رصد تحولات منطقه خاورمیانه شده است. حمایت‌های مستشاری ایران از جریان مقاومت در این منابع در همه تحلیل‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این نیروها در عراق، لبنان، فلسطین، یمن و سوریه حضور دارند.

کد خبر 847835 برچسب‌ها لبنان خبر ویژه سوریه ایران و فلسطین فلسطین عراق یمن فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد