Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@03:25:16 GMT

بیمه مرکزی: خسارت زیان‌دیدگان بیمه توسعه پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۹۲۱۱

به گزارش اکوفارس به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مفید امینی در ارتباط با حل معضل شرکت بیمه توسعه آورده است: با توجه به پیگیری‌ها و هماهنگی‌های به عمل آمده با بازپرس پرونده شرکت بیمه توسعه، همکاری شرکت بیمه ایران، صندوق تامین خسارت‌های بدنی و بیمه توسعه، باقی مانده خسارت بیش از 7هزار و 500 نفر از زیاندیدگان و بیمه گذاران آن شرکت به مبلغ حدود 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

400 میلیارد ریال تا پایان سال 1398پرداخت شد و خسارت‌های حدود 62هزار نفر از زیان‌دیدگان بیمه توسعه، طی این سال‌ها در مجموع با دریافت مبلغ 13هزار میلیارد ریال پرداخت شد.

وی از پیگیری و کمک به شرکت‌های بیمه برای وصول مطالبات حدود 13هزار میلیارد ریالی از یک بیمه‌گذار عمده خبر داد و گفت: از طریق برگزاری جلسات متعدد با مسئولان شرکت‌های مربوطه و بیمه‌گذار طرف حساب، کارگزاری موردنظر تعلیق کد شد که با دریافت چک و وصول مطالبات، این کارگزاری رفع تعلیق شد.

معاون نظارت بیمه مرکزی، انجام مکاتبه و پیگیری مستمر از شرکت‌های بیمه در خصوص واریز سهم وزارت بهداشت از محل بیمه‌های شخص ثالث به منظور یاری رساندن به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند را از دیگر اقداماتی برشمرد که طی آن از هفته آخر اسفند در حدود مبلغ 4.377 میلیارد ریال به حساب وزارت بهداشت واریز شده است.

در بخش دیگر این گزارش، از همکاری با اداره کل حراست بیمه مرکزی در راستای کمک به شناسایی، پیگیری و برخورد با تخلفات در بخش صدور بیمه‌نامه توسط شبکه فروش در پایانه‌های مرزی سراسر کشور شامل بازرگان، سرو، خوی (رازی)، تمرچین، کیله، جلفا، نوردوز، آستارا، بیله سوار، مهران، خسروی، شلمچه، چذابه، اینچه برون، پرویزخان و باشماق یاد شده که منجر به ساماندهی وضعیت عرضه بیمه توسط شبکه فروش در پایانه های مرزی کشور است.

امینی، مشارکت فعال در تدوین و تصویب صورت‌های مالی جدید شرکت‌های بیمه، پیگیری و نظارت مستمر بر عملکرد شرکت‌های بیمه در پرداخت خسارت‌های سیل فروردین سال 1398 و زلزله استان آذربایجان شرقی و اغتشاشات آبان ماه سال 1398 را از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد.

معاون نظارت بیمه مرکزی، در بخش دیگری از گزارش، به ساماندهی وضعیت مدیریتی و پرداخت خسارت شرکت‌های بیمه پرداخته و از نظارت مستمر بر تمامی اقدامات و اصلاحات ضروری در این حوزه و تعلیق فعالیت یک شرکت بیمه در یکی از رشته‌ها نام برد که پس از انجام اصلاحات لازم رفع تعلیق از فعالیت مربوطه شرکت صورت پذیرفت.

امینی از مشارکت فعال در 37 جلسه کمیته صیانت از شرکت‌های بیمه و برگزاری بیش از 20 جلسه مشترک با مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره، معاونین مالی و اقتصادی و مدیران مالی شرکت‌های بیمه در راستای اصلاح ساختار مالی آنها، به عنوان یکی دیگر از اقدامات اصلی در سال گذشته یاد کرد به نحوی که یکی از آثار این اقدام طراحی و ارسال جدول اصلاح ساختار مالی به شرکت‌های بیمه بوده است. این اقدام موجب شد که کسری ذخایر جبران شده در سال 1397 نسبت به سال 1396معادل 4.649میلیارد ریال(240درصد) رشد داشته و تعداد شرکت‌های فاقد کسری ذخایر فنی از 2 شرکت در پایان سال 1396 به 10 شرکت در پایان سال 1397 افزایش یابد. (مبالغ کسری ذخیره اعمالی در صورت‌های مالی سال 1397 شرکت‌های بیمه «مبلغ 6.587 میلیارد ریال» و کسری ذخیره اعمالی در صورت‌های مالی سال 1396 «مبلغ 1.938 میلیارد ریال» بوده است.

معاون نظارت بیمه مرکزی در خصوص توانگری مالی شرکت‌های بیمه گفت: بر اساس اطلاعات مندرج در صورت‌های مالی پایان سال 1397، درصد مربوط به هر یک از شرکت‌های بیمه اعلام شد و اطلاع رسانی آن از طریق پورتال بیمه مرکزی (حدود 5 ماه زودتر از دوره مشابه سال ما قبل) صورت پذیرفت به نحوی که حسب بررسی‌های به عمل آمده از 29 شرکت بیمه که توانگری مالی آنها برای سال 1398 مورد بررسی قرار گرفته، تعداد 22 شرکت در سطح یک توانگری مالی، تعداد 6 شرکت در سطح 2 و یک شرکت در سطح 4 قرار گرفتند؛ ضمن آنکه از تمامی شرکت‌های بیمه که از سطح 2 توانگری مالی و پایین تر برخوردار بوده‌اند، برنامه ترمیم وضعیت مالی دریافت و پس از بررسی و انجام اصلاحات لازم توسط شرکت‌های بیمه، برنامه مربوطه جهت اجرا به آنها ابلاغ شده است.

امینی از آغاز برون سپاری برخی از فعالیت‌های مرتبط با نظارت مالی به مؤسسات حسابرسی؛ طراحی سامانه انتقال تخفیفات عدم خسارت در بیمه شخص ثالث؛ طراحی و تهیه کارتابل بیمه‌نامه‌های مشترک در سامانه سنهاب با همکاری مرکز فاوای بیمه مرکزی ایران؛ تدوین گزارش جامع در خصوص نحوه فعالیت استارت‌آپ‌های بیمه‌ای فعال در بازار بیمه کشور؛ پیگیری مستمر جمع آوری آنلاین اطلاعات عملیات بیمه‌گری در حوزه حمل کالا و الزامات قانون و آیین‌نامه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز با مشارکت مرکز فاوا و شرکت‌های بیمه؛ تهیه گزارش‌های نظارتی و بازدید میدانی با حضور رییس کل بیمه مرکزی از 11شرکت بیمه و همچنین بازدید از 5 استان کشور، به عنوان بخش دیگری از اقدامات معاونت نظارت در سال 1398 یاد کرد.

وی ضمن اشاره به مشارکت و همکاری خوب مدیران عامل، اعضای هیات مدیره، معاونین، مدیران، کارکنان، شبکه فعال کارگزاران، نمایندگان، ارزیابان خسارت بیمه‌ای، اکچوئران شرکت‌های بیمه و همچنین اقدامات برجسته دبیرکل و کارکنان سندیکای بیمه‌گران ایران و هماهنگی و همراهی ایشان با مجموعه معاونت نظارت بیمه مرکزی در اجرای سیاست‌های کلان نهاد ناظر و صنعت بیمه از زحمات و تلاش‌های جمعی صورت گرفته در این راستا تقدیر و تشکر کرد.

مفید امینی خاطر نشان کرد این اقدامات و توفیقات‌ با حمایت و تدابیر و راهبردهای رییس کل، انسجام و همفکری اعضای هیات عامل و همکاری مدیران و کارکنان بیمه مرکزی امکانپذیر شد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: نظارت بیمه مرکزی شرکت های بیمه صورت های مالی توانگری مالی میلیارد ریال بیمه توسعه پایان سال شرکت بیمه سال 1398 سال 1397

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۹۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه پوشش‌های بیمه شخص ثالث در شرکت‌های مختلف در سال ۱۴۰۳

برای خرید بیمه در سال جدید، مقایسه‌ای میان پوشش‌های شرکت‌های مختلف صورت بدهید و بعد اقدام به خرید کنید. در این مسیر، ما هم در کنارتان هستیم و در ادامه این مطلب، توصیه‌های لازم برای انتخاب گزینه‌ای با مناسب‌ترین پوشش‌های بیمه شخص ثالث را ارائه می‌کنیم.

بهترین طرح‌های بیمه شخص ثالث برای ماشین چیست؟

برای انتخاب بهترین پوشش‌های بیمه شخص ثالث باید به چند ویژگی و شاخصه در شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات بیمه دقت کنید. چه شاخصه‌هایی؟ این موارد شامل این‌ها هستند:

توانگری مالی شرکت؛ مراکز پرداخت خسارت؛ پرداخت خسارت سیار؛ مبلغ حق بیمه و فرانشیز؛ تخفیفات ارائه‌شده از سوی بیمه‌گر.

در خرید بیمه به توانگری مالی شرکت دقت کنید و ببینید که سطح توانایی مالی بیمه‌گر چقدر است. شرکت‌ها به دسته‌بندی‌هایی تقسیم می‌شوند. شرکت‌هایی که سطح توانایی مالی بالایی دارند، دارای سطح توانگری یک یا دو هستند. با خرید بیمه از شرکت‌هایی که سطح توانگری بالا دارند، خیالتان راحت خواهد بود که بیمه‌گر از عهده تعهداتش برمی‌آید.

هرچقدر که مراکز پرداخت خسارت شرکت پرشمارتر باشد هم استفاده از خدمات و امکانات آن راحت‌تر خواهد بود. بنابراین، حواستان باشد که شرکتی را با بیشترین تعداد شعب در نظر بگیرید و بیمه را از آن تهیه کنید.

بیمه‌گرانی که پرداخت خسارت سیار دارند هم گزینه‌های بهتری برای خرید هستند. این‌ها در محل حادثه حاضر می‌شوند و خسارت را می‌پردازند. مبلغ حق بیمه و فرانشیز یا درصدی که از بیمه‌گذاران بابت خسارت دریافت می‌شود هم از نکات مهم در زمان انتخاب شرکت بیمه هستند. نگاهی به تخفیفات و شرایط فروش ویژه هم داشته باشید تا خریدتان دل‌چسب‌تر و مقرون‌به‌صرفه شود.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث شرکت‌های مختلف چگونه است؟

شرکت‌های فراوانی در حال ارائه خدمات بیمه شخص ثالث هستند. با نگاهی به هریک باید ببینید که کدام‌یک گزینه‌های معقول‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تری را به شما پیشنهاد می‌کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای شناسایی پوشش‌های مختلف، مراجعه به سامانه‌ای است که امکان ارزیابی و مقایسه تمام گزینه‌ها به‌طور یک‌جا را برایتان فراهم می‌کند. در ادامه درباره چنین بستری برایتان بیشتر می‌گوییم. ازکی پلتفرمی است که به شما فرصت خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث را می‌دهد. با مراجعه به آن، استعلام‌گیری قیمت و شرایط بیمه‌گران گوناگون میسر می‌شود. مروری بر پوشش‌های هریک و انتخاب از میان آن‌ها با ازکی، فرایند بسیار ساده‌ی است.

بهترین شرکت‌ها را می‌شناسید؟

تقاضای بالا برای تهیه بیمه شخص ثالث، شرکت‌های پرشماری را وارد گود رقابت کرده است. ازمیان نام‌های متنوعی که به گوش می‌خورند، برخی خوش‌سابقه‌تر هستند و اعتماد به آن‌ها کار ساده‌تری خواهد بود. شرکت بیمه ایران از جمله مواردی است که با سابقه‌ای بسیار طولانی از عهده ایجاد رضایت در مشتریان خود به‌خوبی برآمده است. این شرکت سطح توانگری مالی مطلوبی دارد و با شعب فراوانش در نقاط مختلف شهرهای گوناگون، خدماتی کامل با تخفیفات و تعرفه‌های مناسب ارائه می‌کند.

درمیان شرکت‌های رنگارنگ، شرکت بیمه آسیا هم نام معتبری است که به پشتوانه تجربه و سابقه خوب خود از جایگاه خاص و ویژه‌ای درمیان مشتریان مختلف برخوردار است. برای تهیه بیمه شخص ثالث می‌توانید روی این نام‌ها حساب کنید و خیالتان بابت دریافت تعهداتشان راحت باشد.

پوشش‌های جدید شخص ثالث؛ خرید با تخفیف شخص ثالث از ازکی

برای انتخاب پوشش‌های جدید شخص ثالث و خرید بیمه می‌توانید از سامانه ازکی کمک بگیرید. این سامانه اینترنتی فضایی برای استعلام‌گرفتن شرایط و قیمت شرکت‌های بیمه مختلف است. با ورود به ازکی و واردکردن مشخصات وسیله نقلیه‌تان می‌توانید به لیستی کامل از شرکت‌ها دسترسی پیدا کنید. نگاهی به شرایط و هزینه پوشش‌های بیمه شخص ثالث هریک بیاندازید و ببینید که کدام برایتان مناسب‌تر است.

در آخر

خرید از ازکی فرصت نابی است که امتیازات فراوانی را به شما تقدیم می‌کند. برای مثال، امکان دریافت کدهای تخفیفی از این سامانه وجود دارد که هزینه خرید را کمتر می‌کنند. نبود محدودیت مکانی و زمانی برای مراجعه به این پلتفرم و خرید هم از نقاط مثبتی است که تجربه‌ای شیرین را برایتان رقم می‌زند. خرید بیمه با تخفیف و با آگاهی از شرایط گزینه‌های گوناگون، جذاب و البته اقتصادی‌تر خواهد بود.

کد خبر 848598

دیگر خبرها

  • بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای جبران خسارت منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • مقایسه پوشش‌های بیمه شخص ثالث در شرکت‌های مختلف در سال ۱۴۰۳
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالث
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد