Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:03:35 GMT

مشکلات مسلمانان مهاجر برای دفن اموات در فرانسه

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۰۲۰۵

مشکلات مسلمانان مهاجر برای دفن اموات در فرانسه

این روزنامه شنبه شب در مورد دفن یک مسلمان فوت شده می‌نویسد، مردان میانسال با استفاده از ماسک و دستکش بر بالای سر یک قبر تازه حفاری شده حضور دارند و به سختی در حال دفن یک زن ۶۰ ساله فرانسوی و مراکشی در بخش مسلمانان یک گورستان در شهری در شمال پاریس هستند. 

این زن فرانسوی و مراکشی بر خلاف نظر خود (وصیت) در محلی دورتر از یک هزار و ۸۰۰ مایلی یعنی روستای اطلس صغیر در مراکش دفن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حکیم پسر این زن تازه دفن شده می‌گوید: ما مادر خود را در اینجا دفن کردیم، اما نمی‌دانیم که آیا می‌توانیم در آینده وی را به میهن خود بازگردانیم. 

به دنبال شیوع ویروس کرونا و بستن مرزها برای مهار این بیماری، مسلمانان مهاجر فرانسه با مشکل عدم بازگرداندن متوفای خود به کشور مبدا رو به رو هستند و حتی آنان برای یافتن محل مناسب و یا قراردادن جنازه به سمت مکه (قبله) طبق آیین و سنن با مشکل مواجه‌اند. 

اگرچه مشکل کمبود قبرستان مناسب برای دفن مسلمانان در فرانسه چندین دهه است که وجود دارد، اما بیماری کووید ۱۹ موجب شده تا دغدغه مسلمانان در این خصوص و دفن متوفای آنان در فرانسه برجسته شود. 

شمس‌الدین حافظ رییس مجلس جامع پاریس می‌گوید: ویروس کرونا متاسفانه با قدرت تمام به جامعه مسلمانان صدمه زده است. 

«اولیور وران» وزیر بهداشت فرانسه روز شنبه گفت محدودیت‌های ویژه دوره کرونا در این کشور تا ۲ ماه دیگر ادامه خواهد داشت. 

وی در نشست خبری همچنین اعلام کرد که محدودیت‌های کلی تا ۲۴ جولای (جمعه سوم مرداد) در این کشور ادامه خواهد یافت. 

این در حالی است که لغو وضعیت اضطراری که از ۲۴ مارس (سه شنبه ۵ فروردین) آغاز شده، خطر شیوع شدید کرونا را به همراه دارد. 

در فرانسه تاکنون ۱۶۷ هزار و ۳۴۶ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۴ هزار و ۵۹۴ نفر نیز جان باخته‌اند.  

طبق آخرین خبرها کشورهای اروپایی از نظر میزان ابتلا و فوت بیماران ویروس کرونا همچنان پس از آمریکا در صدر جهانی قرار دارند. 

آمارهای جهانی نشان می‌دهد که اسپانیا، ایتالیا، بریتانیا، فرانسه و آلمان به ترتیب پس از آمریکا از نظر شمار مبتلایان و جانباختگان ناشی از ویروس کرونا در جهان در رده‌های بعدی قرار دارند. 
 

برچسب‌ها ویروس کرونا فرانسه جامعه مسلمانان مکه پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فرانسه جامعه مسلمانان مکه ویروس کرونا فرانسه جامعه مسلمانان مکه ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۰۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، دست‌کم ۱.۷ میلیون مهاجر افغان بدون مدرک اقامت در پاکستان زندگی می‌کنند که از اکتبر سال گذشته میلادی هدف اخراج اجباری قرار دارند.

بنا به برخی از گزارش‌ها، پاکستان از اکتبر سال گذشته که اجرای طرح اخراج اجباری مهاجران افغان را آغاز کرده، حدود ۶۰۰ هزار شهروند افغانستان را با عنوان «اتباع بیگانه و بدون مدرک» به کشورشان بازگردانده است. بنابراین دست‌کم یک میلیون افغان بدون مدرک، خود را در پاکستان پنهان کرده‌اند.

پیش‌تر برخی گزارش‌ها از دستور وزارت کشور پاکستان به همه اداره‌های مرتبط ایالتی، برای شناسایی محل سکونت جمعی مهاجران و پناهجویان افغان و بررسی اینکه آن‌ها دارای چه نوع کارت مهاجرتی هستند، حکایت داشتند.

شماری از مهاجران افغان از آنجا که امیدی به داشتن خانه و سرپناه در افغانستان ندارند، نگران بازگشت به کشورشان هستند.

یک جوان ۱۸ ساله افغان که در پاکستان به دنیا آمده و بزرگ شده است، پس از آنکه پلیس کراچی او را بازداشت و به افغانستان فرستاد، بار دیگر خود را با استفاده از قاچاقچیان انسان به پاکستان رساند.

این جوان که پدر و مادرش نیم قرن پیش به پاکستان گریخته بودند، به آسوشیتدپرس گفت که زندگی‌اش در پاکستان است زیرا «هیچ دوست یا خانواده‌ای» در افغانستان ندارد.

مقام‌های طالبان پس از ورود این جوان افغان که از ۱۵ سالگی به عنوان مکانیک در یک تعمیرگاه خودرو در پاکستان کار می‌کرده است، به او ۳۴ دلار می‌دادند.

این جوان افغان شش هفته پس از ورود به افغانستان، با پرداخت ۷۰ دلار به قاچاقچیان انسان توانست به پاکستان بازگردد.

او در پاکستان برای همان مدارکی که خانواده‌اش دارند، درخواست داده است اما این کشور برای پناهجویان افغان یا فرزندانشان مدارک اداری صادر نمی‌کند.

برخی از گزارش‌ها حکایت از آن دارند که شهروندان افغان ساکن پاکستان از پیش از اجرای طرح اخراج اجباری مهاجران افغان از این کشور، تحت نظر ادارات محلی بوده‌اند. این گزارش‌ها همچنین به شایعاتی اشاره دارند که از تصمیم پاکستان برای اخراج همه افغان‌ها از جمله افغان‌های دارای مدرک اقامتی در این کشور حکایت دارند. البته پاکستان اعلام کرده است که چنین تصمیمی ندارد.

بنا به گزارش آسوشیتدپرس، پلیس پاکستان اعدادی را روی خانه‌های محله این جوان افغان ثبت کرده تا نشان دهد چند نفر در آنجا زندگی می‌کنند و چند نفر دارای مدرک اقامت هستند.

در این گزارش آمده است که از زمان آغاز اجرای طرح اخراج مهاجران افغان از پاکستان، بسیاری از افغان‌های ساکن محله این جوان ۱۸ ساله، خانه‌های خود را ترک و برخی هم خود را پنهان کرده‌اند.

برخی از مهاجران افغان که در پاکستان زندگی می‌کنند، کارت‌های شناسایی‌شان در زمان ژنرال ضیاء‌الحق، رئیس جمهور و حکمران نظامی پاکستان صادر شده است.

این گروه از افغان‌ها یا از خانه‌هایشان خارج نمی‌شوند یا در خانه‌ای زندگی می‌کنند که به نام دیگری اجاره شده است.

پیش‌تر مهاجران افغان برای کسب درآمد یا دریافت خدمات درمانی از محلات زندگی خود به مرکز کراچی سفر می‌کردند، اما پس از اجرای طرح اخراج مهاجران افغان از پاکستان، آنها دیگر نمی‌توانند به این منطقه سفر کنند زیرا احتمال دستگیری و بازگرداندنشان به افغانستان وجود دارد.

برای این گروه از مهاجران افغان، پرداخت اجاره مسکن و خرید مواد خوراکی سخت‌تر شده است، زیرا آن‌ها شغل‌های خود را رها کرده‌اند.

برخی از شهروندان پاکستان که در محلاتشان مهاجران افغان زندگی می‌کردند نیز از اینکه زندگی روزمره و کسب و کارشان با اجرای طرح اخراج اجباری مهاجران افغان مختل شده، شکایت دارند و منتقد این طرح هستند.

کد خبر 848184 برچسب‌ها خبر ویژه اتباع خارجی پاکستان افغانستان

دیگر خبرها

  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • زمانیکه مسلمانان کاخ سفید را به مسجد تبدیل کردند! | فیلم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد