Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@10:00:30 GMT

لذت «توریل» از بالا رفتن ارزش سرمایه گذاری ها

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۰۹۵۲

شرکت «توکاریل» در سال 98 کمتر دست به فروش سرمایه گذاری ها زد و افت سودآوری به قیمت بالا رفتن ارزش سرمایه گذاری ها را به جان خرید.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، برخلاف بسیاری از شرکت ها که سال 98 به سبب رشد نرخ های فروش محصولات و خدمات با افزایش سودآوری مواجه شده بودند، در شرکت «توکا ریل» شرایط به گونه‌ای دیگر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده دوره 12 ماهه منتهی به اسفند سال 98، شرکت «توکا ریل» به ازای هر سهم 414 ريال سود ساخته که 19 درصد کمتر از سود تحقق یافته سال 97 است.

اصلی ترین و تنها دلیل کاهش سودآوری، افت 56 درصدی درآمد سرمایه گذاری ها است که در سال 97 رقمی بالغ بر 920 میلیارد ريال محقق شد و در سال 98 به 406 میلیارد ريال تنزل یافت. علت آن نیز کاهش سود فروش سرمایه گذاری ها بوده است. گویا این شرکت در شرایطی که رونق در بازار سرمایه موج می زند میلی به فروش سهام تحت تملک خود ندارد و تنها نظارگر افزایش ارزش سبد خود است.

درآمدهای عملیاتی شرکت 26 درصد رشد داشته و سود عملیاتی نیز با همین میزان رشد به یک هزار و 157 میلیارد ريال رسید. بنابراین، از نظر عملیاتی «توریل» در سال 98 رشد کرده اما؛ فقط یک سرفصل غیرعملیاتی موجب شد تا سود خالص با افت مواجه شود.

از قراردادهای حاضر فقط قرارداد حمل ريلي مواد اوليه (اپال پارسيان) در سال 99 نیز تداوم دارد و برای این سال باید مجدد به دنبال قراردادهای تازه برود.

شایان ذکر است که هیئت مدیره «توریل» درنظر دارند از یک هزار و 326 میلیارد ريال سود خالص تحقق یافته، 40 درصد آن را در مجمع عمومی عادی سالیانه بین سهامداران خود تقسیم کنند.

 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تاپ پول نیوز صورت های مالی درآمدهای عملیاتی سرمایه گذاری ها میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۰۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس

به گزارش خبرگزاری مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز شنبه (۸ اردیبهشت) با رشد ۸۱۸۱ واحدی به ۲,۳۱۲,۵۰۷ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۳۲۶۸.۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۲.۳۵ میلیارد سهم بود که طی ۱۱۲,۷۸۷ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۵,۵۰۷.۶۵۸ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۸۸۶,۳۳۱.۵۵۳ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6089593 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • «مست عشق» فیلم قابل قبولی نیست/ فروش بالا نمی‌تواند دلیل بر کامل بودن یک اثر باشد
  • حضور همدان با بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید در نمایشگاه اکسپو
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • زور سرمایه به هنر نمی‌رسد
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود
  • فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • دعوای «تیک تاک» و جو بایدن بالا گرفت
  • ‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود
  • فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود