Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@18:52:20 GMT

سهام عدالت جدیدی عرضه نخواهد شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۱۸۷۲

سهام عدالت جدیدی عرضه نخواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد دژپسند در برنامه گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به این سوال که آیا صندوق‌های ETF خصوصی سازی است یاخیر گفت: خصوصی سازی دو جز اصلی دارد یک مالکیت و دو مدیریت. در ETF در فاز اول مالکیت در فاز دوم مدیریت واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: اگر کسی یک دهم درصد از سهام صندوق را بگیرد بعد از قانون ششم می‌تواند وارد مدیریت صندوق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دژپسند افزود: این کار برای جبران کسری بودجه روش مناسبی است که آثار پولی و مالی منفی ندارد و اتفاقاً کوچک سازی دولت را نیز به همراه داشته و ازدحام حضور دولت دراقتصاد را حذف می‌کند.

تفاوت آزاد سازی سهام عدالت به روش مستقیم و غیر مستقیم

وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که تفاوت روش مستقیم و غیر مستقیم در آزاد سازی سهام عدالت چیست گفت: در روش مستقیم مدیریت سهم به خود فرد واگذار می‌شود که می‌تواند آن‌را نگاه‌داشته یا بفروشد اما در روش دیگر که نام صحیح‌تر آن روش واگذاری وکالتی به شرکت سرمایه گذاری استان است، اگر کسی وقت ندارد یا دانش لازم برای ورود به بازار بورس و بازگردانی را ندارد به نهاد ایمنی مثل این شرکت‌ها وکالت می‌دهد

وی ادامه داد: این شرکت‌ها بورس را آنالیز می‌کنند و ریسک را ارزیابی می‌کند. شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و منطقه‌ای همچنین ممکن است بتوانند ETF ایجاد کنند.

۹۰ درصد آزادسازی مستقیم را انتخاب کردند

وزیر اقتصاد اظهار کرد: حدود ۹۰ درصد مردم روش مستقیم را برای آزاد سازی سهام عدالت انتخاب کردند.

وی گفت: در شیوه آزاد سازی یک پیشنهاد این بود که بازار گردانی را به بانک بسپاریم که من مخالفت کردم چرا که ما نمی‌خواهیم دولتی را که مدیریتش را از در بیرون کرده‌ایم دوباره از پنجره وارد کنیم.

روزانه یک میلیون کدبورسی صادر خواهد شد

دژپسند درباره زیرساخت لازم برای این عملیات گفت: درحال حاضر روزانه ۱۰۰ هزار کدبورسی صادر می‌شواما تا دو هفته دیگر این رقم به روزی یک میلیون کدبورسی خواهد رسید. تجهیزات؛ نرم افزارها و روش‌هایی مدیریتی نیز در حال اعمال است که مشکل زیر ساختی حل شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به ورود مهمان‌های جدید به بورس گفت: خوشبختانه شاهد ورود مهمانان جدید در بازار سرمایه هستیم و باید به بهترین صورت میزبانی کنیم. بخشی از این میزبانی زیر ساخت است و بخشی عرضه است.

وی ادامه داد: در زمینه عرضه در تلاش هستیم شرکت‌های بیشتری را وارد بورس کنیم. فردا صبح با تعدادی از بنگاه‌دارهای بزرگ کشور که بورسی نیستند جلسه دارم که آنها را برای حضور در بورس قانع کنم.

فرهاد دژپسند اظهار کرد: یک بحث هم بحث افزایش شناوری است و جمعبندی دولت این است که دستگاه‌ها باید برای افزایش شناوری به کمک دولت بیایند.

برای رفع محدودیت توسعه کارگزاری‌ها برنامه داریم

وی در پاسخ به این سوال که آیا انحصار کارگزاری‌ها شکسته می‌شود گفت: پذیرش باید تسهیل شود و حتی در نظر داشتیم ستاد تسهیل پذیرش تشکیل دهیم. درباره بحث کارگزاری‌ها باید یک بسته سیاستی در شوراعالی بورس بیاوریم و آن‌را حل کنیم.

دژپسند ادامه داد: سیاست شورای عالی بورس این است که در توسعه کارگزاری‌ها خصت و محدودیت ایجاد نکنیم بنابراین برنامه‌ای داریم که محدودیت تعداد کارگزاری‌ها را حل کنیم جمعبندی این تصمیمات در اوایل تیر نهایی می‌شود

هیچ برنامه جدیدی برای عرضه سهام عدالت جدید وجود ندارد / افرادی که مشمول نیستند فرصت ETF را استفاده کنند
وی درباره کارگرهایی که سهام عدالت نگرفته اند نیز گفت: از نظر قانونی کاری نمی‌توان انجام داد. ما بدون اذن قانون گذار نمی‌توانیم بدون دریافت وجه اموال را واگذار کنیم حتی برای تخفیف صندوق‌های ETF نیز اجازه قانون گذار را گرفتیم.

دژپسند خاطر نشان‌کرد: عزیزانی که اقشار ضعیف هستند و مشمول سهام عدالت نبودند از فرصت ETF استفاده کنند

وی درباره شیوه آزاد سازی سهام عدالت نیز گفت: جزئیات آن دوشنبه نهایی می‌شود اما در حالت کلی افراد باید در گام اول در سایت سهام عدالت روش آزادسازی را انتخاب کنند در گام دوم اگر کدبورسی ندارند باید کدبورسی بگیرند.


 

کد خبر 4915332

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهاد دژپسند آزادسازی سهام عدالت صندوق سرمایه گذاری ETF ویروس کرونا قیمت نفت بانک مرکزی ایران تولید نفت قیمت دلار بورس وزارت جهاد کشاورزی نفت خام وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سرمایه سهام عدالت آزادسازی سهام عدالت بازار سهام قیمت سکه بهار آزادی آزاد سازی سهام عدالت کارگزاری ها روش مستقیم شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۱۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، براساس اطلاعیه مدیریت پذیرش بورس کالای ایران، پذیرش کالاها و محصولات یاد شده پس از بررسی مدارک و مستندات در چهارصد و دوازدهمین جلسه کمیته عرضه در ۵ اردیبهشت به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی بورس در سال ۱۴۰۳ / حرکت بازار سرمایه به کدام سمت خواهد بود؟

کالاهای پذیرش شده در بازار اصلی

به این ترتیب پلی اتیلن ترفتالات بطری، شمش فولادی، ورق گرم فولادی، شمش روی، نبشی فولادی، عایق رطوبتی و قیر ۱۱ شرکت به شرح زیر در بازار اصلی پذیرش شد:

. یک هزار و ۱۲ تن پلی اتیلن ترفتالات بطری (شرکت Reliance Industeries LTD کشور هند که عرضه کننده آن شرکت تولیدی پتپاور آریا است)

. ۳ هزار و ۳۶ تن پلی اتیلن ترفتالات بطری (شرکت Wankai New Materials Co کشور چین که عرضه کننده آن شرکت طیلسان جامه حجاب است)

. ۱۳۲ تن پلی اتیلن ترفتالات بطری (شرکت Wankai New Materials Co چین که عرضه کننده آن شرکت طیلسان جامه حجاب است)

. ۱۰ هزار تن شمش فولادی (فولاد کاوه جنوب کیش، عرضه کننده شرکت استیل سورین) و ۶ هزار و ۵۰۰ تن شمش فولادی (شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، عرضه کننده شرکت فولاد آدان)

. ۵ هزار تن ورق گرم فولادی (شرکت نورد و لوله اهواز، عرضه کننده شرکت صنایع فولاد مبین سام) و ۳ هزار تن ورق گرم فولادی (شرکت نورد و لوله اهواز، عرضه کننده شرکت مبین بازرگان فولاد سپاهان)

. ۳ هزار و ۶۰۰ تن شمش روی (شرکت سپنتا روی، عرضه کننده شرکت کانه آرایی آریا)

. نبشی فولادی (شرکت نورد فولاد سنگانه توس)

. عایق رطوبتی (شرکت کیهان عایق تبریز)

. قیر (شرکت های فرابند مهراد شرق، عایق روان مهرداد، پالایش نفت مهر پارسیان و پترو قیر آژند کیاسر)

کالاهای پذیرش شده در بازار فرعی

همچنین محصولات متعلق به ۷ شرکت به شرح زیر در بازار فرعی پذیرش شد:

. ۵۰۰ تن ضایعات برنجی و ۱۰ هزار تن ضایعات فولادی (شرکت پالایش نفت آبادان)

. ۱۲ هزار تن ضایعات فولادی (شرکت فولاد کاوه اروند)

. ۱۵ هزار عدد صندوق چوبی، ۱۰۰ هزار عدد اقلام الکترونیکی خودرو، ۱۰۰ تن اقلام پلیمری خودرو، ۱۰ میلیون عدد اقلام تکمیلی خودرو، ۵۰ هزار عدد اقلام چرخ خودرو، ۲۰۰ تن اقلام فلزی خودرو، ۶۵ هزار عدد ضایعات باطری، ۱۵۰ تن ضایعات پلاستیکی، ۲ هزار تن ضایعات چوبی، ۱۲۰ تن ضایعات شیشه، ۴ هزار تن ضایعات کارتن، ۲ میلیون عدد ضایعات مونتاژی خودرو، ۳۰ هزار حلقه لاستیک ضایعاتی (شرکت ایران خودرو)

. ۶ هزار تن ضایعات فولادی، یک هزار تن ضایعات آلومینیومی، ۴۰۰ تن ضایعات پلیمری، ۸۰ تن لاستیک ضایعاتی، ۳ میلیون عدد ضایعات مونتاژی خودرو (شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو)

. ۵۰ هزار عدد اقلام الکترونیکی خودرو، ۷۵۰ هزار عدد اقلام تکمیلی خودرو و ۱۰۰ هزار عدد اقلام پلیمری خودرو (شرکت ایران خودرو خراسان)

. ۲۳ هزار تن ضایعات نرمه گندله به (شرکت مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق)

. ۴ هزار تن تسمه و نوار برنجی و ۴ هزار تن ورق برنجی (شرکت صنایع مس شهید باهنر)

انتهای پیام/

کد خبر: 1228949 برچسب‌ها بورس

دیگر خبرها

  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت
  • رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد + جزئیات
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد