Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@03:22:00 GMT

شناسایی اولین گربه مبتلا به کرونا در فرانسه

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۲۸۴۶

شناسایی اولین گربه مبتلا به کرونا در فرانسه

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، موسسه ملی دامپزشکی انوا شناسایی اولین حیوان خانگی مبتلا به کرونا در فرانسه را اعلام کرد.

آژانس سانتوپولی به همراه موسسه ملی selskohozaystvennih و کارشناسان موسسه ENVA از برخی حیوانات که در پاریس هستند، آزمایش گرفتند و یک گربه مبتلا به کرونا شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر تأیید وجود پاتوژن‌ها (عامل بیماری‌زا) در آزمایش گربه مبتلا به ویروس کرونا، این گربه دچار مشکل تنفسی بوده و همچنین علائم مربوط به مشکلات گوارشی در آن مشاهده شده است.

برای مراقبت از حیوانات مبتلا به کرونا چه کنیم؟

به منظور محافظت از حیوانات اهلی آلوده به کووید ۱۹ توصیه می‌شود از ماسک و سایر تجهیزات محافظت کننده شخصی استفاده کنید، همچنین در تماس مستقیم با آن‌ها قرار نگیرید.

دانشمندان تأکید می‌کنند که قبل از تماس با حیوان خانگی باید دستان خود را با آب و صابون بشویید و به طور کلی مجموعه اقداماتی که برای جلوگیری از انتقال بیماری از یک فرد به فردی دیگری انجام می‌دهید، لازم است در مورد حیوانات هم رعایت کنید.

همچنین بر اساس توصیه CDC (مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا) اگر فردی مبتلا به ویروس کرونا است، باید از بغل کردن، بوسیدن و تقسیم کردن غذای خود با حیوانات خانگی خودداری کند تا از انتقال ویروس به حیوان جلوگیری شود.

در چنین شرایطی، بهتر است از افراد سالم خواسته شود تا مراقبت از حیوان را بر عهده بگیرند، اما اگر خود شخص بیمار مجبور است از آن مراقبت کند، باید قبل و بعد از تماس با حیوان دست‌های خود را  طبق اصول بهداشتی بشوید.

همچنین، اگر شخصی فکر می‌کند نشانه‌های ابتلا به ویروس را دارد، اما هنوز آزمایش نداده یا منتظر اعلام جواب آزمایش خود است؛ باید موارد ذکر شده را رعایت کند، استفاده از ماسک در هنگام مواجه شدن با حیوانات خانگی نیز یکی از توصیه‌های انجمن دامپزشکی آمریکا برای افراد بیمار است.

بیشتر بخوانید:

ویروس کرونا؛ نتیجه آزمایش دومین گربه در جهان مثبت اعلام شد

نتیجه آزمایش کرونای دومین سگ مثبت شد

سگ‌ها می‌توانند ناقل ویروس کرونا باشند

آیا حیوانات خانگی ناقل ویروس کرونا هستند؟

گربه‌ها می‌توانند عامل انتقال ویروس کرونا باشند؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کروناویروس مبتلا به کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۲۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ترس و وحشت یک گربه هنگام تماشای انیمیشن تام و جری

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901138

دیگر خبرها

  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • واکنش امید نورافکن به عکس جنجالی؛ به این حیوان علاقه دارم!
  • گربۀ محله مهم است
  • پیکر مطهر شهید ۲۵ ساله پس از ۳۸ سال شناسایی شد
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • صحنه نادر و زیبای شادی یک جفت لک لک بعد از اولین تخم گذاری | ویدئو
  • نمایش زجر به قیمت لایک!
  • ببینید | ترس و وحشت یک گربه هنگام تماشای انیمیشن تام و جری