Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@16:08:58 GMT

ظهور را باید با معرفت، برنامه‌ریزی و حرکت نزدیک کنیم

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۲۹۳۴

ظهور را باید با معرفت، برنامه‌ریزی و حرکت نزدیک کنیم

یک مفسر قرآن با بیان‌اینکه منتظر امام زمان(عج) باید زندگی ساده داشته باشد و با زندگی اشرافی نمی‌توان منتظر بود، گفت: ظهور را باید با علم و معرفت و حرکت و برنامه ریزی و تلاش نزدیک کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» در طرح آموزشی «در جستجوی خورشید» درباره «مقدمات ظهور»، اظهار کرد: سوالی درباره امام زمان(عج) مطرح است که برای ظهور به چه مقدماتی نیاز داریم؟؛ باید توجه داشت در کنار اینکه به خدا می گوییم باید خودمان هم تکان بخوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مفسر قرآن ادامه داد: برای مثال اینکه در دعای تحویل سال می خوانیم: «حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ» یعنی باید خودمان هم برای رسیدن به این حال اَحسَن تلاش کنیم چنان که قرآن می فرماید: «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» یعنی خودت را عوض کن دنیا تغییر می کند.

 

وی تصریح کرد: اگر می خواهی خدا تو را یاری کند باید او را یاری کنی «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم». همچنین قرآن می فرماید: «ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ» و «فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ».

 

حجت الاسلام قرائتی در ادامه ابراز کرد: شما که می گویید «یا حجتِ بن الحسن عجّل علی ظهورِک» آیا نسبت به خود و خانواده و همسایه‌ات عادل بوده ای؟ کسی که منتظر مهمان است باید تدارک ببیند، انتظار عمل است چنان که روایت می فرماید: «أفضل الأعمال انتظار الفرج»، انتظار حالت نیست وگرنه می گفتند افضلُ الحالات.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: اینکه دست به عمل نمی زنیم صرف اینکه ولایت علی(ع) را دارم و ذوب در ولایت هستم، صحیح نیست. گاهی من تعجب می کنم طرف دو لیتر گریه می کند که چرا فدک را از حضرت زهرا(س) گرفتند؟ بعد می پرسی خودت خمس می دهی؟ می گوید: نه! چه فرقی دارد بین تو و آنها؛ آنها حق حضرت زهرا(س) را خوردند تو حق فرزندش را می خوری.

 

وی با بیان اینکه در روایت است که منتظر امام زمان(عج) باید زندگی ساده داشته باشد، گفت: با زندگی اشرافی نمی توان منتظر امام مهدی(عج) بود، برای شنا باید لباس مخصوص پوشید با لحاف کرسی نمی شود شنا کرد. لذا منتظر عدالت‌گستر باید خود عادل باشد ما که در تقسیم یک بز عادل نیستیم، چطور می گوییم یا حجت بن الحسن عجل علی ظهورک.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ظهور را باید با علم و معرفت و حرکت و برنامه ریزی و تلاش نزدیک کنیم. خدایا خودت معرفت و حرکت را نصیب همه ما بگردان.

 

علاقمندان به شرکت در این طرح آموزشی و اطلاع از جزئیات آن اینجا مراجعه کنند.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: ظهور امام زمان عج سبک زندگی منتظرانه حجت الاسلام قرائتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۲۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت یافتن زندگی در چهارچرخ امداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی از دنیا آمدن نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس ۱۱۵ گیلی خبر داد.

ایران نژاد گفت: در ساعت ۸:۳۰ جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ طی تماس تلفنی با واحد ارتباطات اورژانس ۱۱۵ استان مبنی بر شروع درد‌های زایمانی خانمی ۲۶ ساله در روستای امان آباد، بلافاصله همکاران پایگاه اورژانس گیلی به محل مأموریت اعزام شدند.

او افزود: هنگام رسیدن کارشناسان اورژانس بر بالین مادر باردار، بلافاصله مادر به داخل آمبولانس انتقال و اقدامات اولیه انجام و در حین اعزام ایشان به مرکز درمانی با توجه به آغاز فرآیند زایمان و با تلاش و تخصص کارشناسان اورژانس۱۱۵، نوزاد در آمبولانس متولد شده و به همراه مادر خود در سلامت کامل به مرکز درمانی آیت اله طالقانی منتقل شدند.

 

دیگر خبرها

  • آغاز زندگی در حرکت خودرو امداد
  • حرکت یافتن زندگی در چهارچرخ امداد
  • حیات سراسر معرفت و فرزانگی امام جعفر صادق (ع)
  • شهید مطهری در اوج حکمت و استادی، روضه خوانی را ترک نکرد
  • طوفان الاقصی جوانان غرب را بیدار کرد
  • چند آموزه‌ مهدوی در دعای عهد و ندبه‌ ی امام صادق (ع)
  • برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟
  • ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق (ع) از شبکه قرآن
  • هشدار! به خط قرمز نزدیک می‌شوید
  • تدارک ویژه صدا و سیمای گلستان در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع)