Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی نظام رتبه بندی آر. یو. آر در شهر مسکو کشور روسیه واقع شده است. این موسسه در کنار خدمات مشاوره‌ای برای دانشگاه‌ها به منظور تقویت افزایش رقابت پذیری آن‌ها در مقاطع آموزش عالی، به رتبه بندی دانشگاه‌های جهان می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معیار‌های این نظام رتبه بندی شامل آموزش (۴۰ درصد)، پژوهش (۴۰ درصد) تنوع بین المللی (۱۰ درصد) و ثبات مالی (۱۰ درصد) در ۲۰ شاخص رتبه بندی است.

داده‌های مورد نیاز هر کدام از دانشگاه‌ها از موسسه اطلاعات علمی شرکت اطلاعاتی کلاریویت آنا لیتیکس استخراج می‌شود. داده‌های تعداد دانشجویان اعضای هیئت علمی دانشگاه توسط شرکت تامسون رویترز از طریق یک نظرسنجی ویژه به نام پروژه پروفایل‌های موسسات جهانی تامین می‌گردد. این نظرسنجی سالانه در فصل بهار انجام می‌شود و ۸۲۹ موسسه آموزش عالی را در سراسر جهان پوشش می‌دهد. هر نظرسنجی شامل حدود ۶۰ هزار پاسخ از ۱۰ هزار پاسخ دهنده است که تمام ایجاد جامعه دانشگاهی جهان را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: تحلیل آماری وقوع و شیوع ویروس کرونا در کشور

در رتبه‌بندی ۲۰۲۰ به ترتیب دانشگاه علوم پزشکی تهران (۲۲۲)، دانشگاه صنعتی اصفهان (۲۳۹)، دانشگاه تهران (۳۳۹)، دانشگاه علم و صنعت (۴۵۶)، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (۴۷۰)، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل (۵۷۷)، دانشگاه اصفهان (۵۹۱)، دانشگاه شهید بهشتی (۵۹۶)، دانشگاه کاشان (۶۱۴)، دانشگاه علامه طباطبایی (۶۸۴) و دانشگاه الزهرا (۷۲۱) حائز رتبه‌های جهانی شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی هیئت علمی دانشگاه صنعتی رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۴۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)

رئیس جمهور در مراسم گرامی داشت روز معلم:نگاه رهبر فرزانه انقلاب به مسئله تربیت بسیار محوری است که در آموزش و پرورش به آن توجه می‌شود و باید این موضوع به دست توانای معلمان پیگیری شود. تلاش خواهد شد تا هیچ مدرسه‌ای خالی از مشاور و مربی نشود.

در تبلیغاتی که در باره رتبه‌بندی معلمان انجام شد، بیشتر موضوع معیشی معلمان مورد توجه قرار گرفت در صورتی که هدف رتبه‌بندی معلمان، افزایش شان و منزلت معلم، علم افزایی و کارایی بیشتر معلم است.

موضوع معیشتی در رتبه‌بندی معلمان جایگاه حداقلی دارد و هدف رتبه‌بندی این است فکر معلم از موضوع معیشت راحت شده و جایگاه و شان معلم برای تعلیم و تربیت حفظ شود.

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رئیسی: تعلیم‌وتربیت اساسی برای ارتقا یک نسل است (فیلم) روایت جدید رئیسی از قطار پیشرفت (فیلم) رئیسی: فعالیت بنگاه‌داری توسط بانک‌ها ممنوع است (فیلم) با دستور رئیسی تولید پژو پارس ادامه پیدا می‌کند (فیلم)

دیگر خبرها

  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • فصلنامه ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم اسکوپوس شد
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده