Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش دیلی میل، چند کارشناس پزشکی می‌گویند جای سوزنی که روی دست کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مشاهده شده، می‌تواند نشانه‌ای باشد از اینکه او عمل جراحی قلب انجام داده است.

بر اساس گزارش‌هایی که در رسانه رسمی کره شمالی منتشر شده، کیم جونگ اون ظاهراً روز گذشته بعد از بیست روز غیبت مجدداً در انظار عمومی ظاهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تصاویر جدیدی که این رسانه‌ها از کیم جونگ اون منتشر کرده‌اند، او در یک مراسم افتتاح یک کارخانه کود در شهر سانچون حضور یافته است.

پایگاه اینترنتی ان کی نیوز گزارش کرد، کارشناسان پزشکی اقدام به ارزیابی ویدیوهای منتشر شده از این بازدید کیم جونگ اون کرده و ادعا کردند علامت‌های روی دست‌های این رهبر کره شمالی نشان می‌دهند که او عمل جراحی قلب انجام داده است.

در این تصاویر جدید کیم جونگ اون در حالی که لبخند به لب دارد با دستیارانش در حین حضور در این مراسم صحبت می‌کند و همچنین به بازدید از دیگر نقاط کارخانه مذکور می‌رود، هر چند که صحت این تصاویر به صورت مستقل قابل تایید نیست.

همچنین چند مقام ارشد دیگر کره شمالی از جمله کیم یو جونگ، خواهر رهبر این کشور نیز طبق گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی در این مراسم وی را همراهی کردند. در بخشی از این تصاویر هنگامی که رهبر کره شمالی مشغول راندن یک خودروی مخصوص زمین گلف است علامتهایی روی مچ دست وی به چشم می‌خورد. این ماشین مخصوص زمین گلف نیز بسیار شبیه به ماشینی است که او در سال ۲۰۱۴ زمانی که بعد از مدت‌ها دوری از انظار عمومی با یک چوب دستی مجدداً ظاهر شد، از آن استفاده کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره این گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی گفت: من فعلا ترجیح می‌دهم درباره این گزارش اظهار نظر نکنم و ما در زمان مناسب درباره آن حرف برای گفتن خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی رهبر کره شمالی کیم جونگ اون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۴۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام گرفتن از زالو

بسیاری از افراد مخصوصا کودکان علاوه بر این که درد ناشی از سوزن را دوست ندارند، به طور کلی از این ایده که یک سوزن از روی پوستشان به داخل وارد شود، احساس ناراحتی می‌کنند. علاوه بر این، سوزن‌های زیرپوستی استفاده شده برای نمونه‌برداری ممکن است به‌طور تصادفی به دست کادر درمان فرو برود و خطراتی را برای آنها ایجاد کند.

با در نظر گرفتن چنین ملاحظاتی، محققان مؤسسه فناوری فدرال زوریخ سوئیس اخیرا به بررسی زالو‌های خون‌خوار پرداختند.

این موجودات از طریق دهان مکنده خود به پوست میزبان می‌چسبند، با دندان‌های تیز داخل آن پوست نفوذ می‌کنند، سپس فشار منفی ایجاد می‌کنند تا خون را بیرون بکشند. آنها همچنین دارای یک ماده ضد انعقاد طبیعی در بزاق خود هستند که جریان خون را حفظ می‌کند.

دستگاه الهام گرفته شده از زالو به شکل یک مکنده کوچک سیلیکونی است که روی پوست بازو قرار می‌گیرد، فشرده می‌شود و سپس برای انجام کار در آن جا باقی می‌ماند.

این گجت به جای داشتن دندان در داخل، دارای مجموعه‌ای دایره‌ای از میکروسوزن‌های فولادی ضد زنگ به طول دو میلی‌متر است که بدون درد به لایه‌های بالایی پوست نفوذ می‌کند. با ایجاد فشار داخلی منفی خون از ورید‌های مویرگی پوست خارج می‌شود. این خون در یک مخزن یکپارچه جمع‌آوری می‌شود که حاوی یک ضد انعقاد نیز هست تا اطمینان حاصل شود که نمونه در حالت مایع باقی می‌ماند.

هنگامی که این دستگاه یکبار مصرف از روی پوست برداشته شد، یک درپوش روی انتهای باز آن قرار می‌گیرد و محتویات آن را جمع می‌کند. متعاقبا یک آداپتور ویژه به آن اجازه می‌دهد تا در سیستم‌های آزمایشگاهی موجود که برای تجزیه و تحلیل خون جمع‌آوری شده توسط سوزن طراحی شده‌اند، استفاده شود. لازم به ذکر است که این دستگاه نمی‌تواند به اندازه یک سوزن از خون نمونه بردارد، اما برای طیف گسترده‌ای از آزمایش‌ها کافی و کارآمد است.

به دلیل پنهان شدن میکروسوزن‌ها در داخل دستگاه، خطر برخورد تصادفی انگشتان به آن سوزن‌ها بسیار کم است. همچنین ادعا می‌شود که این فناوری نسبت به سوزن‌های سنتی ارزان‌تر است و به آموزش کمتری نیاز دارد و بنابراین می‌تواند به طور ویژه برای استفاده در کلینیک‌های دارای منابع محدود، مانند کلینیک‌های کشور‌های در حال توسعه، مناسب باشد. نسخه کاملا زیست تخریب پذیر آن نیز در دست ساخت است.

محققان اکنون به دنبال شرکایی برای کمک به توسعه بیشتر این دستگاه هستند. این دستگاه با موفقیت روی خوک‌ها آزمایش شده است.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

دیگر خبرها

  • انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر
  • جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر
  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • ستاره کره‌ای بعد از پنج سال از بایرن انتقام گرفت! ‏
  • گل وویونگ جونگ به بایرن مونیخ (اشتوتگارت 2-1 بایرن مونیخ)
  • جاده‌های خراسان شمالی لغزنده است
  • نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام گرفتن از زالو
  • انجام ارزیابی اولیه از خسارت زلزله امروز در خراسان شمالی
  • اردوغان سیاست ترکیه را «نرم» می‌کند