Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک معلم نیکوکار سیستانی برای زدودن غبار محرومیت در شمال سیستان و بلوچستان دست به فعالیت های خیرخواهانه ای زده است که در نوع خود بی نظیر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، معلمی نه تنها به معنی تعلیم و تدریس است بلکه عشق خاصی میان یک دبیر میان دانش آموزان است که چیزی شبیه به حس مادرانه و پدرانه در فرد به وجود می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از معلمان نمونه در منطقه سیستان که سال هاست فقر دانش آموزان کلاس خود را تحمل کرده است برای بازگرداندن لبخند دوباره به لبان دانش آموزان خود دست به فعالیت های خیرخواهانه زده است.

در همین رابطه به مناسبت هفته معلم رامین ریگی جلایی، یکی از معلمان نمونه منطقه سیستان به خبرنگار ما، گفت: برای اولین بار در کلاس درس دانش آموزانی را مشاهده کردم که بدون صبحانه به مدرسه می آمدند، چهره ناراحت کننده دانش آموزان و ضعف آنها بر اثر عدم میل صبحانه و همچنین انشای یکی از دانش آموزان در خصوص وضعیت مالی آنها باعث شد تا برای اولین بار طرح توزیع صبحانه را برای دانش آموزان مدرسه شهید شهرکی شهرستان زهک اجرا کنم.

وی افزود: پس از آن به دلیل آمار بالای فقر خانواده ها در استان سیستان و بلوچستان تصمیم گرفتم تا این شادی را میان دانش آموزان بیشتری تقسیم کنم.



ریگی جلایی بیان داشت: در همین رابطه با کمک خیرینی که حالا برای آنها فقر استان شناخته شده بود، لباس، کیف و کفش هر ساله دانش آموزان را تهیه می کنیم تا لبخند آنها را همواره بر لب مشاهده کنم.

این معلم نمونه سیستانی تصریح کرد: همچنین با کمک خیرین از تهران نیز پنل خورشیدی تولید برق برای درآمد زایی خود مدرسه تهیه کرده ایم تا از این طریق بتوانیم بخشی از نیاز های دانش آموزان را درتهیه مایحتاج تحصیلی فراهم کنیم.

وی که در سیل بلوچستان نیز به یاری کودکان شتافته بود ، همچنین گفت: بعد از سیل بلوچستان مجدداً لبخند تلخ برخی از دانش آموزان را در تصاویر سیل مشاهده کردم و برای همدردی با کوله باری از لوازم التحریر و لباس های نو به استقبال دانش آموزان این منطقه رفتیم.

ریگی جلایی که با تعطیلی مدارس هم بیکار ننشسته است ، اکنون مشغول ضدعفونی معابر و بیمارستان های سطح حوزه سیستان است.

او می گوید که کمک کردن به دیگران حس خوب و آرامش بخشی به من می دهد و به این زودی ها دست از این نوع فعالیت ها بر نخواهم داشت.



وی گفت: پس از تدریس، در روستاها خانواده های نیازمند را شناسایی می کنم و بعد از معرفی آنها به خیرین کمک های مناسبی را برای آنها جمع آوری می شود که به دست آنها خواهم رساند.

این معلم نمونه سیستانی بیان کرد: فقر لرزه به اندامم می گذارد، تحمل غم خانواده های سیستان و بلوچستانی را ندارم لذا فعالیت های خیرخواهانه را همواره برای کمک هم استانی هایمان ادامه خواهم داد.

وی بیان کرد: تا کنون بیش از هزاران دانش آموز به واسطه کمک خیرین، لبخند بر چهره آنها نقش بسته است که همین امر انگیزه مضاعفی برای ادامه فعالیت ها به من می دهد.

این معلم سیستانی ادامه داد: در روزهای کرونایی نیز به همراه خانواده های نیازمند مشغول تهیه ماسک و لباس مخصوص مقابله با ویروس کرونا هستیم تا از این راه بتوانیم برای برخی از خانواده های نیازمند درآمد زایی کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانش آموزان خانواده ها فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۴۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد محجوبی با اشاره به برگزاری سومین دوره طرح سواد آبی در مدارس استان، اظهار کرد: طرح ملی دانش آموزی سواد آبی ویژه دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم دوره متوسطه در ۲۲۰ مدرسه سراسر استان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این طرح مسابقات و نوآوری های مختلفی از جمله برگزاری مناظره‌های دانش‌آموزی بین ۲۷ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز دور دوم متوسطه برگزار شد و همچنین مسابقه "خبرنگار آب باشید" با توجه به فعالیت ۱۳ فصل اول کتاب انسان و محیط زیست در بین دانش آموزان پایه دهم و یازدهم برگزار شد.

رییس هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای یزد، هدف از برگزاری طرح ملی سواد آبی را آموزش و فرهنگ‌سازی قشر آینده‌ساز و دانش آموزان در راستای استفاده صحیح از منابع آب و مدیریت مصرف آن دانست.

محجوبی بیان کرد: در طرح داناب برگزاری بازی‌های تیمی آنلاین و در طرح سواد آبی مسابقه مناظره دانش آموزی که از طرح‌های ابتکاری استان یزد هستند با موافقت شرکت مدیریت منابع آب در سال آینده به صورت ملی انجام خواهد شد.

وی افزود: همچنین در سال جاری کتاب انسان و محیط زیست از دروس مطرح در کنکور سراسری خواهد بود.

کد خبر 6097629

دیگر خبرها

  • تربیت نیروهای متخصص جهادی از نیاز مهم سیستان و بلوچستان
  • پیکر ۲ جوان غرق شده در رودخانه نیاتک هیرمند پیدا شد
  • پلیس در خط مقدم مبارزه با بدحجابی
  • خانه معلم، مدرسه کودکان کار
  • دیدار و گفتگوی صمیمانه مدیرکل آموزش و پرورش استان با خانواده های معزز شهدای فرهنگی
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • استعدادهای دانش‌آموزان همچون گنجینه‌ای در دست معلمان است
  • دلیل علاقه دانش آموزان به نجوم چیست؟ + فیلم
  • گسترش دانش، مبارزه سیاسی و سامان دادن به تشکیلات
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند