Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@18:57:08 GMT

فعالیت‌های صنایع در میدان اقتصادی باید جهادی باشد

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۴۴۵۷

فعالیت‌های صنایع در میدان اقتصادی باید جهادی باشد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان گفت: امروز بزرگترین معروف در کشور تلاش برای گسترش فعالیت اقتصادی در جامعه است و نامگذاری شعار به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نشان دهنده این است که ایشان از لحاظ اقتصادی آرمانی بزرگ را برای اداره کشور و تدبیر امور دارند تا با سرعت بیشتری به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن کریمی روز یک‌شنبه در دیدار با اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر شرکت فولاد هرمزگان اظهارداشت: خط تولید و اقتصاد امروز جبهه مقاومت است، زیرا دشمن تمام تلاش خود را براین نهاده که جمهوری اسلامی را از نظر اقتصادی ضعیف کند.

وی ادامه داد: فعالان حوزه اقتصاد خط مقدم جبهه مقاومت هستند و حرکت اقتصادی کشور نیز باید در راستای پیشرفت و تقویت این جبهه باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان به اهمیت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و ابرازداشت: نگاه ویژه اسلام به مردم غیرمنفعت‌طلبانه است، لذا برای انسان یک مسیر رشد و تعالی برمی انگیزد تا به تقرب برسد و همه باید در این ماه مبارک به دنبال این هدف باشیم.

حجت‌الاسلام کریمی افزود: خداوند متعال انسان‌ها را در این ماه دعوت به نیکی‌ها و خوبی‌ها کرده و دعا و قرائت قرآن مجموعه‌ای از سفارش‌های الهی برای بندگان است که با عمل به آن بهره‌مند شوند.

این مسوول یادآور شد: فعالان حوزه اقتصادی سرداران جبهه اقتصادی برای ملت ایران افتخار هستند و در میدان اقتصادی نیز مبنا باید تلاش اقتصادی در راستای جلب رضای خداوند، رونق اقتصادی کشور و بهبود معیشتی مردم باشد.

دبیر شورای ستاد امر به معروف و نهی از منکر فولاد هرمزگان نیز گفت: در موضوع مسوولیت اجتماعی فولاد هرمزگان پیشرو بوده و در کنار تولید سلامت افراد نیز مساله‌ای بسیار جدی است.

امید محمدی افزود: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ از همان روزهای ابتدایی شرکت فولاد هرمزگان مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای تهیه دستگاه تنفسی به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص داد.

این مسوول افزود: هم‌چنین ۲۲۵ بسته حمایتی برای اقشار کم درآمد با توجه به وضعیت معیشتی مردم در سطح شهر توزیع شد.

محمدی از دیگر فعالیت‌های این شرکت به ضدعفونی میدان‌های شهر که حضور و تجمع کارگران ساختمانی است، اشاره کرد.

شرکت فولاد هرمزگان دومین کارخانه بزرگ تولید فولاد بعد از انقلاب در زمینی به مساحت ۹۵ هکتار در ۱۳ کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس واقع شده است.

 واحد احیاء مستقیم (کارخانه آهن سازی) با ظرفیت سالانه یک‌هزار و ۶۵۰ هزار تن آهن اسفنجی در اسفند ماه ۸۷ راه اندازی  و سال ۸۹ نیز واحد فولاد سازی نیز وارد فاز تست گرم و در ۲۶ فروردین ماه سال ۹۰ نیز نخستین تختال آزمایشی شرکت فولاد هرمزگان وارد مدار تولید شد.

شرکت فولاد هرمزگان دارای ظرفیت اسمی ۱.۵ میلیون تن تختال(اسلب) به ضخامت ۲۰۰ و ۲۵۰ میلی متر، عرض ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی متر و طول ۶۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ میلی متر است، این شرکت همچنین توانایی تولید محصولات میانی از قبیل یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال و ۹۰ هزار تن آهک در سال دارد.

برچسب‌ها امر به معروف و نهی از منکر جهش تولید اقتصاد مقاومتی هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر جهش تولید اقتصاد مقاومتی هرمزگان امر به معروف و نهی از منکر جهش تولید اقتصاد مقاومتی هرمزگان امر به معروف و نهی از منکر شرکت فولاد هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد

صفدری، با اشاره به شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده دادگستری گرمسار در راستای حمایت از تولید و تولیدکنندگان، فعالان و سرمایه‌گذاران اقتصادی، موانع مشارکت فعالان اقتصادی و تولیدی مردم را با همکاری سایر دستگاه های اجرایی رفع می‌کند.

وی افزود: به همین سبب طی سال گذشته هیچ واحد تولیدی در این شهرستان با آرا محاکم قضایی غیرفعال و توقیف نشده است و این امر در سال جاری نیز ادامه‌دار خواهد بود.

رییس دادگستری گرمسار، جامعه کارگران را گروه عظیم زحمت‌کشان که بار تولید را برعهده دارند نامید و خاطرنشان کرد: استیفای حقوق کارگران و برقراری تعادل در حوزه کار را باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ عذری برای به تعویق‌انداختن پرداخت حقوق کارگران وجود ندارد، بیان کرد: در عین‌حال نباید به گونه ای در حمایت از حقوق کارگران عمل شود که سرمایه گذار را از فعالیت اقتصادی منصرف کند و از سوی دیگر دلالان و واسطه‌ها هم بدون آنکه در فعالیت مولد اقتصادی شرکت کنند از تولیدکنندگان با انواع مشکلات، بهره بیشتری ببرند

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید
  • معرفی شرکت احیا استیل فولاد بافت
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • باید موانع از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداشته شود
  • باید موانع را از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداریم
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • افزایش ۲۱درصدی تولید نفت ایران در خلیج فارس