Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:27:49 GMT

وضعیت بیماری کرونا در استان زنجان پایدار است

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۴۸۸۳

وضعیت بیماری کرونا در استان زنجان پایدار است

دکتر پرویز قزلباش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اقدامات انجام شده ۱۰۰ درصد جمعیت این استان در مرحله اول بیماری کرونا، غربال شدند که در مرحله دوم نیز افراد پرخطر در این ارتباط مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: بر این مبنا این استان تست غربالگری را مد نظر قرار داد و با این کار از اشخاصی که حامل بیماری بودند و افرادیکه غربالگری شده بودند در کنار انجام تست‌های بالینی، تست‌های آزمایشگاهی نیز انجام گرفت و در نهایت مشخص شد که تفسیر درگیری در شهرستان‌ها با توجه به این غربالگری متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول ادامه داد: بررسی میزان بروز بیماری کرونا در شهرستان‌ها با میزان سرپایی تفاوت دارد و در این میان طرح غربالگری به مدیریت بهتر بیماری کووید ۱۹ کمک کرد به طوریکه ۶ هزارو ۶۳۷ نمونه گیری انجام شد که از این مجموع یک‌هزارو ۳۲۵ نفر تست آزمایشگاهی سرپایی بودند.

قزلباش افزود: یکی از نتایج بسیار مهم طرح غربالگری شناسایی افراد مثبت، اطرافیان و نزدیکان آنان بود چراکه این مهم فرصت ایجاد نقاهتگاه‌ در استان را ایجاد کرد که در این راستا بیماران به این نوع مکان ها هدایت شدند.

وی اظهار داشت: در این راستا، سه هتل در زنجان آماده سازی شد و با همکاری فرمانداران در شهرستان‌ها نیز این موضوع مورد توجه قرار گرفت که اعتماد مردم به سیستم را به دنبال داشت و در واقع سه هزار تخت نقاهتگاهی در استان آماده سازی شد.

رییس دانشگاه  علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: طرح پایلوت غربالگری آزمایشگاهی با همکاری مسؤولان استانی و مردم افق جدیدی در برابر بیماری کووید ۱۹ گشود و در زمان حاضر این کار برای ۲۲ دانشگاه کشور الگو شده و حتی مورد توجه سازمان جهانی بهداشت(who) هم قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با طراحی نرم‌افزاری که در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان انجام گرفته، به صورت آنلاین می‌توان تمام بیماران مبتلا را مورد ارزیابی قرار داد.

به گفته قزلباش، اولین مورد بیماری کرونا، براساس نتایج آزمایشگاهی مثبت، ۱۳ اسفند، با ۲ هفته فاصله از کشور در زنجان شناسایی شد که این مدت فرصتی را در اختیار استان قرار داد که اقدامات سرنوشت‌سازی را انجام دهد که  از جمله آن می توان به اطلاع رسانی های وسیع و آماده سازی تختهای بیمارستانی اشاره کرد.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته اعلام کرد که تاکنون ۹۶ هزارو ۴۴۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۶۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و  ۱۵۶نفر رسیده است.

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان غربالگری زنجان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا غربالگری زنجان بهداشت و سلامت کرونا غربالگری زنجان بهداشت و سلامت بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۴۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

رستگار خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت هفته ملی سلامت در ترویج فرهنگ بهداشت ۲۷۰ نفر از دانش‌آموزان مدرسه پسرانه سهند ۱، منطقه محروم کانی کوزله سنندج در یک اردوی ۲ روزه ویزیت و غربالگری شدند.

وی گفت: با انجام غربالگری و تشکیل پرونده، دانش‌آموزان نیازمند برای اقدامات تخصصی‌تر دندانپزشکی به صورت رایگان در کلینیک دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خدمات دندانپزشکی دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: در پی معاینه و غربالگری این دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان، روش صحیح مسواک زدن به صورت آموزش با مولاژ و پرسش و پاسخ در بحث تغذیه سالم صورت گرفت.

خسروی افزود: این برنامه با پشتیبانی «لبخند احسان» بنیاد برکت انجام شد.

کد خبر 6088759

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • واکسیناسیون بیش از ۲۴۷ هزار رأس دام در زنجان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان