Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@16:48:33 GMT

انصارالله : در جنگ یمن ۲۹۰ خبرنگار کشته شده اند

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۵۵۲۵

انصارالله : در جنگ یمن ۲۹۰ خبرنگار کشته شده اند

به گزارش پایگاه خبری المسیره، جنبش انصارالله یمن به نقل از اتحادیه روزنامه‌نگاران این کشور اعلام کرد که طی پنج سال گذشته بیش از ۲۹۰ نفر از خبرنگاران و تیم رسانه جنگی در درگیری های یمن کشته شده‌اند.

عربستان از ۵ سال پیش جنگ گسترده ای را با همراهی برخی کشورهای منطقه علیه یمن با هدف بازگرداندن عبدربه منصور رییس جمهوری فراری یمن آغاز کرده است و به صورت مستمر هر روز مناطق مختلف این کشور را با استفاده از سلاح های دریافتی از کشورهای غربی بمباران می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش، تعداد کشته‌های رسانه ملی وابسته به دولت نجات ملی در صنعاء نیز ۴۵ نفر و تعداد زخمی‌های آن بیش از ۲۵ نفر بوده است.

 اتحادیه روزنامه‌نگاران یمن همچنین اعلام کرد که ائتلاف سعودی در پنج سال گذشته ۲۳ مرکز رسانه‌ای را تخریب کرده و در ۳۰ نوبت ایستگاه‌های پخش و ارسال را هدف قرار داده است.

همچنین شش مورد جعل شبکه‌ها و کانال‌های الکترونیکی، هشت مورد توقف پخش کانال‌های ماهواره‌ای و ۱۴۳ مورد ممانعت از ورود خبرنگاران خارجی به یمن به ثبت رسیده است.

همچنین بنابراین گزارش در پنج سال گذشته همچنین ده‌ها حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک، توییتر و یوتیوب مسدود شده است.

عربستان به همراهی امارات، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی-آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما ظرف تقریباً شش سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌ اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است و مزدوران آن نقش آفرینی می کنند.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده‌ است.

اکنون کرونا و سیل نیز به مشکلات مردم یمن اضافه شده و عربستان هیچ توجهی به اعتراض های جهانی در این خصوص ندارد و با حمایت های امریکا به کشتارها و جنایات خود علیه مردم محاصره شده یمن ادامه می دهد.

محاصره دریایی و زمینی یمن موجب کمبود مواد غذایی و دارویی در یمن شده و وبا نیز در این کشور گسترش یافته است.

برچسب‌ها جنگ یمن یمن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ یمن یمن جنگ یمن یمن سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۵۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت

یک طوفان سهمگین در ایالت اوکلاهما آمریکا که ویرانی‌های فاجعه باری به بار آورده، سه کشته بر جای گذاشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، طوفان سهمگین در شهر سالفر ایالت اوکلاهما آمریکا علاوه بر وارد آوردن خسارات بسیار زیاد، دست کم سه کشته (از جمله یک نوزاد) و 30 مجروح بر جای گذاشت.

 

.

 

مسئولین محلی هنوز در حال ارزیابی میزان خسارات وارده ناشی از این طوفان هستند.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، خسارات قابل توجهی در شهرهای «سالفر» و «هولدن ویل» مشاهده شده است. در سالفور، ساختمان‌ها با خاک یکسان شده یا به طور قابل توجهی آسیب دیده‌اند.

قطع برق در 9 ایالت آمریکا در پی طوفان زمستانی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریزش بزرگراهی در چین ۱۹ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت
  • ریزش بزرگراه در چین ۱۹ کشته برجا گذاشت
  • واژگونی نیسان در قلعه گنج با یک کشته و یک مصدوم
  • ۱۹ کشته در حادثه ریزش یک بزرگراه در جنوب چین
  • سقوط اتوبوس به دره‌ در پرو با ۲۵ کشته و ۱۷ مصدوم
  • سقوط اتوبوس به رودخانه‌ای در شمال پرو/ ۲۵ نفر جان باختند
  • تیراندازی هنگام اجرای حکم جلب/ ۴ پلیس کشته شدند
  • عربستان،بازیکنان اروپایی را شخم می‌زند!
  • ۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند
  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت