Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@19:02:03 GMT

بازار داغ سودجویان ورزش در آموزش‌های زیرزمینی همدان

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۵۵۵۴

بازار داغ سودجویان ورزش در آموزش‌های زیرزمینی همدان

برخی از باشگاه ها پس از آنکه به مدت تعطیلی فعالیت های ورزشی افزوده شد، تاب نیاورده و اقدام به آموزش های خصوصی با ظرفیت محدود در ساعاتی از شبانه روز می کنند.

این روزها شماری از باشگاه ها به ویژه در مناطق حاشیه شهر ساعات خاصی از روز را برای مشتریان خصوصی خود اختصاص داده و شهریه بالایی را نیز دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این وضعیت تنها به ورزش های بدنسازی و پرورش اندام اختصاص ندارد و مربیان سایر رشته ها نیز به این شگرد نسبت به درآمدزایی اقدام می کنند.

آن دسته از ورزشکارانی که برنامه رژیم لاغری دارند، در دوره حجم هستند و یا می خواهند تناسب و آمادگی خود را برای دوره پساکرونا و حضور در میادین ورزشی حفظ کنند، همچنان از این فعالیت زیرزمینی استقبال می کنند.

اغلب این باشگاه ها در ساعات غروب تا پاسی از شب نیز فعالیت دارند که تصور آنها در این است که در ساعات غیراداری سرکشی از تعطیلی این مکان ها انجام نمی شود.

اغلب باشگاه ها در ساعات غروب تا پاسی از شب نیز فعالیت دارند که تصور آنها در این است که در ساعات غیراداری سرکشی از تعطیلی این مکان ها انجام نمی شود.

برخی از ورزشکاران که در دوره های تمرینی قرار دارند از وضعیت موجود در تعطیلی باشگاه ها انتقاد کرده و بدون توجه به پروتکل های بهداشتی خواستار فعالیت در سالن ها هستند.

انتقاد از تعطیلی فعالیت های ورزشی هر چند امروزه بازتاب های گسترده در فضاهای مجازی از سوی مدیران و متصدیان باشگاه ها به خاطر خسارت های مالی ، نبود درآمد و ناتوانی در تامین اجاره بها داشته است اما نسبت به فعالیت زیرزمینی برخی باشگاه ها نیز اعتراض دارند.

البته آنها می گویند چطور محیط های عمومی پرتردد در سطح شهر فعالیت خود را شروع کرده اند اما باشگاه ها همچنان باید تعطیل شوند.

به گفته آنان حتی تسهیلات اعلام شده هشت میلیون تومانی هم راهگشای مشکلات درآمدی و مالی آنها نیست و این میزان وام هم تنها  اجاره بهای یک ماهه را تامین می کند.

مربیان رشته های مختلف نیز نسبت به وضعیت فعلی ابراز نارضایتی دارند و برای آنها که بدون بیمه تامین اجتماعی هستند، این شرایط بیکاری مطلق را رقم زده است.

به گفته مربیان ورزشی، این تعطیلی باعث شده تا درآمد آنها از فعالیت ورزشی قطع شود و بیمه بیکاری نیز به آنها تعلق نگیرد.

به گفته مربیان ورزشی، این تعطیلی باعث شده تا درآمد آنها از فعالیت ورزشی قطع شود و بیمه بیکاری نیز به آنها تعلق نگیرد.

همین اوضاع ناخوشایند نیز سبب شده تا مربیان به آموزش های زیرزمینی تن بدهند و حتی خطر شیوع کرونا در محیط های بسته نظیر باشگاه ها را به جان بخرند.

برخی از مربیان نیز تبلیغ برگزاری دوره های تمرینی در خانه به صورت خصوصی را انجام می دهند و ورزشکارانی که تمایل دارند و فضای خانه آنها اجازه می دهد، این تمرین ها را به صورت آنلاین توسط شبکه های مجازی انجام داده و در مقابل شهریه روزانه یا دوره ای پرداخت می کنند.

فروش و عرضه اینترنتی دوره های رژیمی و مکمل های تقویتی برای ورزشکاران نیز این روزها بازار گرمی خوبی دارد ضمن اینکه دستور برنامه تمرینی و تغذیه نیز به فراوانی در فضای مجازی رویت می شود.

با این حال تعطیلی باشگاه ها موجب تغییر در نگرش باشگاه داران و مربیان در فعالیت ها شده و چه بسا تداوم این شرایط تبعات منفی به دنبال داشته باشد.

تعطیلی فعالیت های ورزشی در همدان موجب بیکاری بیش از سه هزار مربی، تعطیلی ۶۰۰ باشگاه و فضای ورزشی و فعالیت نداشتن ۸۵ هزار ورزشکار سازمان یافته شده است.

به گفته رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر ( ۱۳ اردیبهشت ) ۹۶ هزار و ۴۴۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۱۵۶نفر رسید.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا تامین اجتماعی درآمد فضای مجازی لاغری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی فعالیت ها باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۵۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند

ایسنا/فارس در نشست صمیمی مدیرکل ورزش و جوانان فارس با جمعی از مدیران شهری و ورزشکاران شهر صدرا شیراز مواردی نظیر تقویت زیرساخت‌های ورزشی صدرا مطرح شد و درباره آن تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شد.

رحیم خداجو، مدیرکل ورزش و جوانان فارس امروز، ۱۲ اردیبهشت‌ماه با جمعی از ورزشکاران و مربیان و همچنین تعدادی از اعضای شورای شهر صدرا دیدار و گفت‌گو کرد. در این دیدار هرکدام از ورزشکاران مطالبات و دغدغه‌های خود را بیان کردند.

در این نشست خداکرم فیروزمند، رئیس کمیسیون فرهنگی؛ اجتماعی؛ ورزشی و حقوقی شورای اسلامی صدرا از تخصیص اعتبار خرید یک دستگاه اتوبوس برای انتقال ورزشکاران به مسابقات و مصوبه کمک ۵۰۰ میلیون تومانی به مدال آوران و ورزشکاران مسابقات ملی و بین‌المللی خبر داد.

رئیس کمیسیون عمران و سرمایه گذاری شورای اسلامی صدرا هم در این نشست با اشاره به ظرفیت خوب صدرا برای سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش گفت: با روی کار آمدن شورای فعلی بر سرکار فقط ۲ زمین چمن مصنوعی در شهر صدرا با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر بود که طی مصوبه شورا ۷ زمین چمن دیگر به بهره‌برداری رسید و اکنون شهروندان از آن استفاده می‌کنند. متاسفانه یک سالن سرپوشیده ورزشی برای تمرین ورزشکاران وجود ندارد که این همت مجموعه اداره‌کل ورزش را می‌طلبد که به این مهم توجه ویژه داشته باشد.

مرتضی زارعی همچنین انتقادی به رها شدن زمین بلوار حافظ داشت که قرار بوده به یک فضای ورزشی برای استفاده علاقه‌مندان تبدیل شود اما بعد از گذشت چندین سال بلاتکلیف مانده است.

در این نشست بنا شد تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۳ نمایندگی ورزش و جوانان در شهر صدرا مستقر شود تا نسبت به ساماندهی هیئت‌های ورزشی و پیگیری مشکلات ورزشی شهر صدرا اقدام کنند. همچنین  ۱۸ میلیارد ریال به پیست اسکیت  صدرا اختصاص داده شود و تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب پیمانکار اقدام شود و مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به چمن استاندارد شهر صدرا اختصاص داده شود و تا پایان شهریورماه نسبت به انتخاب پیمانکار و شروع پروژه اقدام شود.

از دیگر مصوبات این نشست می‌توان به در اختیار قرار دادن سالن ورزشی محله جهاد فاز ۲ صدرا به ورزشکاران شهر صدرا اشاره کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل از مربیان قرآنی جامعة القرآن خردسالان همدان
  • بازار مبل ظرفیتی مناسب برای شکوفایی شهر مریانج است
  • فعالیت ۵۲ اکیپ راهداری در محورهای استان همدان
  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • معلمان ورزش در خط مقدم پرورش قهرمانان ورزشی هستند
  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  • اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم
  • واکنش وزیر ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه های استقلال و پرسپولیس
  • مجری و گوینده قدیمی درگذشت + عکس
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب