Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@19:22:51 GMT

کاهش کارتخوان‌های فعال تا پایان سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۵۶۳۷

کاهش کارتخوان‌های فعال تا پایان سال ۹۸

خبرگزاری میزان- براساس آمار بانک مرکزی تا پایان اسفند ماه ۹۸ بالغ بر ۶۳ هزار و ۲۰۸ دستگاه کارتخوان شعبه‌ای در کشور فعال بوده است. تاریخ انتشار: 12:48 - 14 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۷۶۴۹

خبرگزاری میزان - جدیدترین گزارش بانک مرکزی در وضعیت کارتخوان شعبه‌ای (کارتخوان‌های بانکی مورد استفاده در شعب) نشان از فعالیت بالغ بر ۶۳ هزار و ۲۰۸ دستگاه پایانه شعبه در سطح کشور تا پایان اسفند ماه ۹۸ در شبکه بانکی دارد که این آمار نسبت به ماه‌های سال ۹۸ حاکی از آن است که تعداد مجموع پایانه‌های شعب در شبکه بانکی کاهش یافته، اما از سویی دیگر تعداد این دستگاه‌ها در شعب بانک‌های استان تهران با افزایش روبرو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگاه‌های پایانه شعب برای تغییر رمز اول ملی کارت، فعال و غیر فعال کردن کارت بانکی و واریز وجه استفاده می‌شوند. یکی از مهمترین کاربرد‌های این دستگاه‌ها، انتقال وجه کارت به کارت از یک کارت عضو شتاب به کارت عضو شتاب دیگر بالاتر از سقفی است که در سایر سامانه‌های الکترونیکی مانند خودپرداز، اینترنت بانک و موبایل بانک انجام می‌شود. این خدمت تا سقف ۱۵ میلیون تومان بوده و بر خلاف انتقال وجه از طریق پایا یا ساتنا، به صورت لحظه‌ای انجام می‌شود.

بر اساس آمار‌های منتشر شده، بانک صادرات ایران با ۷ هزار و ۳۸۲ دستگاه پایانه شعب و در ادامه بانک‌های کشاورزی و ملی ایران در رتبه اول تا سوم قرار دارند؛ گفتنی است، بانک ملی ایران نیز نسبت به آبان ماه در تعداد دستگاه روندی نزولی داشته و تعداد دستگاه‌های این بانک در حدود ۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه کاهش پیدا کرده است.

آمار منتشر شده از وضعیت کارتخوان‌های شعب در استان تهران حاکی از آن است که در سطح استان تهران بالغ بر ۱۳ هزار دستگاه کارتخوان شعبه‌ای توسط شبکه بانکی به صورت فعال پشتیبانی می‌شود که از این میان بیشترین سهم از تعداد این ابزار پرداخت در تهران مربوط به بانک‌های صادرات ایران، ملی ایران و ملت اختصاص دارد؛ دستگاه‌های فعال تا پایان اسفند ماه در تهران نسبت به آبان ماه سال جاری کمتر از یک هزار پایانه رشد داشته که نشان از افزایش درخواست با توجه به تعداد تراکنش‌ها برای رشد پایانه شعبه به منظور امور بانکی به ویژه انتقال وجه کارت به کارت با سقف بالاتر از سایر کانال‌های بانکداری الکترونیک دارد.

آمار نشان می‌دهد در سایر استان‌های ایران در حدود ۵۰ هزار و و ۲۰۸ دستگاه کارتخوان شعبه وجود دارد که بانک ملی با حدود ۶ هزار و ۶۴۱ دستگاه پایانه شعبه بیشترین سهم از این ابزار پرداخت در شهرستان‌ها را دارد؛ این در حالی است که بانک ملی ایران در آبان ماه با تعداد ۱۲ هزار دستگاه کارتخوان شعبه‌ای بیشترین دستگاه در میان استان‌های کشور به جز تهران را داشته که این عدد با کاهش بیش از ۶ هزار دستگاه روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: تعداد کارتخوان‌های فعال به ۸ میلیون رسید

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بانک مرکزی اخبار اقتصادی بانک مرکزی دستگاه کارتخوان شعبه کارتخوان شعبه ای پایانه شعب دستگاه ها ملی ایران تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۵۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر فرزین رضازاده رئیس اورژانس آذربایجان غربی ظهر دوشنبه در آئین افتتاح این مرکز افزود: استفاده از دستگاه‌های موتور آمبولانس در کشور و در شهرهای پرترافیک در راستای کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار توسط کارشناسان اورژانس راه اندازی می‌شود.

وی افزود: در تلاشیم با استفاده از موتورلانس ها در شهرستان‌های پرترافیک استان و در ساعات پیک ترافیک، شاخص زمانی رسیدن بر بالین بیمار را کاهش دهیم.

مدیر حوادث دانشگاه ادامه داد: موتورلانس ها در شرایط بدی آب و هوا اعم از باران و برف به دلیل احتمال حادثه برای کارشناسان موتورلانس فعالیت نداشته و در شیفت‌های صبح و عصر فعال هستند.

این پایگاه، اولین پایگاه موتورلانسی در جنوب استان و شهرستان مهاباد و چهارمین پایگاه موتورلانسی فعال در استان آذربایجان غربی است.

پیش از این ۳ پایگاه موتورلانس در ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی فعال شده است.

شهرستان مهاباد با دارا بودن ۱۰ پایگاه اورژانس شامل ۴ پایگاه شهری، ۵ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه موتورلانس بصورت شبانه روزی خدمات اورژانسی را به مددجویان و مصدومین ارائه می‌دهد.

کد خبر 6092159

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • بانک‌ها بیش از ۵.۶ همت وام ازدواج و فرزند پرداخت کردند
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • اسلامی: ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است